Οι τάσεις της μόδας που καθόρισαν τη δεκαετία

Τι δε θα ξεχάσουμε, τι κρατάμε, τι αφήνουμε από αυτή τη δεκαετία στην ανδρική μόδα, αλλά και τι περιμένουμε να δούμε στην επόμενη.
SHARES

Από τις 24 Δεκέμβρη έως και τις βραδινές ώρες της 1ης Ιανουαρίου, ο εγκέφαλος μπαίνει σε λειτουργία πτήσης, το στομάχι βλέπει το σώμα σου σαν τον Tom Hanks και του λέει "I'm the captain now" κι όλα κυλούν ήρεμα, αρμονικά και καθόλου διαιτητικά. Κάπου στις 9 το βράδυ της Πρωτοχρονιάς όμως, οι βασικές λειτουργίες του εγκεφάλου επανέρχονται, βρίσκεσαι χωρίς να θυμάσαι πως στον καναπέ σου με hangover και +4 κιλά και κάπου εκεί ξεκινάς μία πενθήμερη περίοδο περισυλλογής κι εσωτερικής αναζήτησης. Η ημέρα των Φώτων και η συνειδητοποίηση της γνωστής καθημερινότητας που πλησιάζει πολύ γρηγορότερα απ' ότι υπολόγιζες, θα σε επαναφέρουν με μαθηματική ακρίβεια στη φάση που βρισκόσουν έως και τις 23 Δεκέμβρη.

Αυτό είναι το βασικό πρόγραμμα των εορτών, ανεξαρτήτως χρόνου, δεκαετίας ή αιώνα. Κανείς δεν γνωρίζει πότε ακριβώς καθιερώθηκε αυτός ο φαύλος κύκλος, αλλά δεν είμαστε εδώ να το αμφισβητήσουμε. Το αντίθετο μάλιστα. Καθισμένος στον καναπέ μου το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, χάιδευα στωικά την κοιλιά που λίγες μέρες πριν δεν είχα και σκεφτόμουν πόσο διαφορετικά ήταν όλα πριν 10 χρόνια. To 2010 θεωρούσαμε το poke το Facebook ως μία απίστευτη εξέλιξη των social media. Το 2010 πληρώναμε για να επιλέξουμε το τραγούδι που θα ακούνε αυτοί που μας καλούν. Το 2010 η ιδέα του Ντόναλντ Τραμπ ως πλανητάρχη ήταν μόνο ένα σεναριακό αστείο στο The Simpsons. Και το 2010 έπαψες να αναγνωρίζεις πολλούς γνωστούς σου μιας κι αποφάσισαν να κοντράρουν τον Γκάνταλφ στα μήκη της γενειάδας.

Αυτή η τελευταία διαπίστωση με έβαλε σε σκέψεις. Μπορεί να γελάμε εκ του ασφαλούς τώρα με το μαλλί ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ στο άλμπουμ με τις οικογενειακές φωτογραφίες, ή ακόμα και να αυτοσαρκαζόμαστε για τις γυμνασιακές μας φράνζτες, αλλά να κρίνεις αντικειμενικά οτιδήποτε αφορά μία τόσο πρόσφατη περίοδο, δεν είναι κάτι εύκολο. Και μιας και είχα να γράψω άρθρο από πέρσι (χεχεχε τετραπέρατος είμαι), αποφάσισα να κάνω μία διαφορετική ανασκόπηση της περασμένης δεκαετίας. Μία ανασκόπηση κάπως πιο αισιόδοξη, αφού κυρίες και κύριοι, σε περίπτωση που δεν το έχετε καταλάβει έως τώρα, μόλις έκλεισε μία από τις πιο ιστορικές δεκαετίες στην ιστορία της μόδας!

Η περίληψη

Η προηγούμενη δεκαετία ξεκίνησε με την ολοκλήρωση ενός project που κράτησε τουλάχιστον μία τριετία: το "Lumberjack". Το style του ξυλοκόπου / κακού παιδιού το 2010 έγινε κι επίσημα mainstream, με τα καρό πουκάμισα, τα σκουφάκια με το μαλλί να ξεπροβάλει επιμελώς ατημέλητο και, φυσικά, τα μακριά γένια να έχουν την τιμητική τους. Και λίγο πριν όλοι κάνουν την αίτηση τους για prospects στους Sons of Anarchy, μία άλλη σειρά, το Mad Men, σε συνδυασμό με το νέο πρότυπο του Entrepreneur, άρχισαν να επηρεάζουν τους στόχους και τον τρόπο σκέψης του μέσου καταναλωτή, και κατ' επέκταση τις στυλιστικές τους. Το formal look και ο μινιμαλισμός ήταν οι 2 κυριάρχοι στον χώρο του menswear για μία σεβαστή περίοδο. Αρχίσαμε να εκτιμάμε και πάλι την αξία ενός καλού κοστουμιού, αλλά και την αξία ενός απλού, μονόχρωμου t-shirt.

Όλα αυτά μέχρι και το 2016 και την επιστροφή του βασιλιά. Όχι του Άραγκορν. Το streetwear επέστρεψε έπειτα από πολλά χρόνια στον θρόνο του, γνώρισε στιγμές που δεν τις περίμενε κανείς, απέκτησε πολιτική άποψη, κατέρριψε τα ηλικιακά στερεότυπα στο ντύσιμο κι αυτή τη στιγμή βιώνει τη καλύτερη στιγμή του. Παρ' όλ' αυτά, ο Virgil Abloh, ιδρυτής της Off White, θεωρεί πως αυτή η στιγμή δεν είναι απλά η κορυφή για το streetwear, αλλά και η αρχή της παρακμής του. Μπορεί άλλα trends να ήταν επιτυχημένα κι άλλα να μας κάνουν μέχρι και σήμερα να απορούμε, αλλά ένα είναι σίγουρο: την τελευταία δεκαετία, ο άνδρας σταμάτησε να ντύνεται όπως πρέπει και ξεκίνησε να ντύνεται όπως θέλει. Κι αυτό το βήμα είναι το πιο σημαντικό.

Τι δε θα ξεχάσουμε

Το έργο των σχεδιαστών που έφυγαν

Alexander McQueen και Karl Lagerfeld. Δύο σχεδιαστές που άγγιξαν την κορυφή για τον ίδιο ακριβώς λόγο: Δεν σχεδιάζαν για να γίνουν γνωστοί, αλλά για να εκφραστούν. Ο πρώτος, σχεδιαστής για τον οίκο Givenchy και 4 φορές Βρετανός Σχεδιαστής της Χρονιάς. Ο δεύτερος, ο απόλυτος μύθος στον χώρο της μόδας, έχοντας καταφέρει τα πάντα με τους οίκους Channel και Fendi. Δύο πολύ μεγάλες απώλειες για τον χώρο της μόδας, δύο προσωπικότητες που άλλαξαν για πάντα τον τρόπο που ντυνόμαστε.

Ο Keanu Reeves ως το πρόσωπο του YSL

Αν υπάρχουν 10 πράξεις την τελευταία δεκαετία που με έκαναν να νιώσω αυτό το "faith in humanity restored", τότε πιθανότατα οι 9 ανήκαν στον Keanu Reeves. Η 10η είναι η κοινή απόφαση όλων μας να παραδεχτούμε την ανωτερότητα αυτού του ανθρώπου και να το ανακυρήξουμε βασιλιά του Internet. Η τελευταία δεκαετία της αιώνιας (σύμφωνα με τις φήμες) ζωής του υπήρξε πιθανότατα η σημαντικότερη στην καριέρα του με τεράστιες επιτυχίες. Η ανακοίνωση του ως κεντρικό πρόσωπο για collection του Yves Saint Laurent για πολλούς ίσως να μην ήταν μία από αυτές. Εμείς διαφωνούμε.

Έργα και ημέρες του Virgil Abloh

Ιδρυτής της Off White. Σχεδιαστής της πιο επιτυχημένης σειράς του ΙΚΕΑ. Και, φυσικά, Chief Executive Officer του οίκου Louis Vuitton. Η επιτυχία ενός άγνωστου παιδιού από το Σικάγο με σπουδές στην Αρχιτεκτονική δεν είναι αποτέλεσμα της ανόδου του streetwear. Είναι η αιτία.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

latest issue of @whitewall.art magazine shot in my office that’s messy by-design.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από @ virgilabloh στις

Η απόλυτη πόζα της Angelina Jolie

Έχει κάποια σχέση αυτή η θρυλική πόζα με τον χώρο της μόδας; Μμμ, δεν είμαι σίγουρος. Έχει σχέση μήπως με την ανδρική μόδα; Σίγουρα όχι. Αξίζει μία θέση σε κάθε ανασκόπηση ανεξαρτήτως θέματος; ΝΑΙ!

Τι κρατάμε

Pop κουλτούρα στη μόδα

Πριν από 20 χρόνια, αν φόραγες hoodie με ατάκες από σειρές ή κάλτσες με τα χελωνονιντζάκια, τότε πιθανότατα θα ήσουν αυτός . Όπως είπαμε όμως, η πλειοψηφία αρχίσε πλέον να αδιαφορεί για ανούσιους στυλιστικούς κανόνες και να βασίζεται στο προσωπικό της γούστο. Δεν ήταν λίγα λοιπόν τα brands που κατάλαβαν νωρίς το νέο trend, να κυκλοφορήσουν ολόκληρες collection με κάθε πιθανό κι απίθανο πρόσωπο της pop κουλτούρας και να μας κάνουν να νιώσουμε περήφανα nerds!

Η επιστροφή των γήινων χρωμάτων

Χρειάστηκαν μόλις λίγοι μήνες για να πειστεί ο ανδρικός πληθυσμός πως αυτό που έλειπε από την γκαρνταρόμπα του ήταν τα φωσφοριζέ χρώματα, αλλά χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να αντιληφθεί και να διορθώσει το λάθος του. Ευτυχώς, κάπου στα μισά της δεκαετίας, τα χρώματα που σου προκαλούσαν επιληψία άρχισαν να εκλείπουν και στη θέση του άρχισαν να εμφανίζονται απαλά και γήινα χρώματα, όπως το μπεζ, το καφέ, το γκρι ή το κρεμ, χάρη στο Λονδρέζικο style που ξεκίναγε να κυριαρχεί. Το ευτύχημα ήταν το timing που συναίβει αυτό, αφού η επιστροφή αυτών των χρωμάτων έγινε την δεκαετία που είχαμε αντιληφθεί πλέον ποιο είναι το φυσιολογικό νούμερο των ρούχων μας και δε θυμίζαμε το NBA Draft του 2003.

Bombers και sneakers

Ναι, μπορεί να μιλάμε για δύο διαφορετικές κατηγορίες, αλλά ο έφηβος μέσα μου που πανηγυρίζει τα έβλεπε πάντοτε σαν set, οπότε δε σκοπεύω να τα χωρίσω. Η άνοδος του streetwear έφερε και πάλι στο προσκήνιο το πιο iconic μπουφάν, ενώ ταυτόχρονα αποφάσισε να επαναφέρει τα κλασικά sneakers των 90's (Air Jordan σας αγαπάμε) και να μας συστήσει τα sneakers του σήμερα (Yeezys σας αγαπάμε κι εσάς, απλά όχι τόσο όσο τα Jordan). Γενιά Χ ενθουσιάσου ελεύθερα!

Ανδρικά κοσμήματα

Η σύγχρονη ιστορία των ανδρικών κοσμημάτων χωρίζεται στις εξής 4 περιόδους:

1950-1970: Περίοδος "Με μία βέρα κι έναν σταυρό, είμαι καλυμμένος."

1970 - 1990: Περίοδος "ΛΟΥΣΤΕ ΜΕ ΜΕ ΧΡΥΣΟ!"

1990 - 2010: Περίοδος "Πας καλά ρε; Φοράνε οι άντρες δαχτυλίδια;"

2010 - ...: Περίοδος "Λες να ταιριάζει αυτό στο style μου;"

Η αρχή έγινε, περιμένουμε τη συνέχεια.

Conscious fashion

Η μόδα επηρεάζεται από τα πάντα. Από την πολιτική, την οικονομία, την κουλτούρα, από εμάς τους ίδιους. Και μαζί με εμάς εξελίσσεται κι αυτή. Γι' αυτό όταν έρχεται αντιμέτωπη με γεγονότα που δεν αφήνουν ασυγκίνητο κανέναν, δε φιμώνεται. Αντιθέτως, παίρνει θέση, λέει ξεκάθαρα την άποψη της και προσπαθεί να αφυπνίσει. Η μόδα είναι ένας ζωντανός οργανισμός και την τελευταία δεκαετία το απέδειξε όσο ποτέ άλλοτε σε κάθε ευκαιρία.

Τι προσπαθούμε ήδη να ξεχάσουμε

Crossbody τσαντάκια

Η πρακτικότητα είναι ένας παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεις πάντα υπόψιν σου στις στυλιστικές σου επιλογές. ΕΝΑΣ παράγοντας. Αν ήταν ο μόνος παράγοντας, τότε θα πέρναγα το υπόλοιπο της ζωής μου με φόρμα, φλις ζακέτα και τις παντόφλες Goofy που έχω. Καταλαβαίνω ότι έχεις βαρεθεί να κρατάς πορτοφόλι, κινητό, φορτιστή και πόσα άλλα πράγματα, αλλά το συγκεκριμένο δημιούργημα έχει 100% πρακτικότητα και 0% γούστο. Από μένα είναι όχι.

Έντονα χρώματα

Τα είπαμε και πριν. Δεν ξέρω για ποιο λόγο κάποια στιγμή αποφασίσαμε πως αυτό που λείπει από τη ζωή μας είναι ένα t-shirt σε λαχανί/φούξια/καναρινί και brightness ικανό να σε ορατό από το φεγγάρι, αλλά έστω κι αργά, καταλάβαμε πως τα συγκεκριμένα χρώματα είναι κατάλληλα μόνο αν θέλεις να αλλάξεις λάστιχο, νύχτα στην Αττική Οδό.

Ασύμμετρες μπλούζες/μπέρτες

Υπάρχουν στιγμές που δείχνεις στην ανθρωπότητα μία αδικαιολόγητη εμπιστοσύνη κι αυτή σπεύδει να σου αποδείξει πως δεν την αξίζει. Αυτό ακριβώς συναίβει κι όταν είδα για πρώτη φορά κάποιον να φοράει ένα t-shirt με τρύπες, το μπροστινό μέρος να τελειώνει στη ζώνη και το πίσω μέρος να ανεμίζει λες και προβάρει τον μανδύα του για το Χόγκουαρτς. Θεώρησα πως είναι απλά μία κακή επιλογή κι απόρησα ποιο brand επενδύει σε τέτοια σχέδια. Λίγους μήνες αργότερα, δεν υπήρχε περίπτωση να σκρολάρεις στα social media και να μη συναντάς κάθε 5 post ένα διαφορετικό brand αυτής της αισθητικής. Why?

 

Ugly Shoes

Μποτάκια με κορδόνια που δένουν μόνα τους, αυτοκόλλητο, 7 χρώματα, ελαστικά μπροστά, φαρδιά στον αστράγαλο και κάτι καλωδιώσεις που δεν ήξερες από που παίρνουν ρεύμα. Δε συνηθίζω να επικαλούμαι συχνά quotes για να στηρίξω τις απόψεις μου, αλλά οι εξαιρέσεις είναι για κάτι τέτοιος στιγμές. 2 πράγματα δεν έχουν όριο: Το σύμπαν και η ανθρώπινη βλακεία. Ο Αϊνστάιν δεν ανέφερε πουθενά τα σχέδια των sneakers. Κάποιο λόγο θα είχε.

Τι περιμένουμε να δούμε

Η δεκαετία του Aquaman

Ξυλοκόπος is dead. All hail the new ψαράς! Μπορεί το στυλ του Opie Winston να τελείωσε άδοξα, αλλά άνοιξε τον δρόμο για αμέτρητα trends, από τα γένια ως το workwear. Η νέα δεκαετία λοιπόν αποχαιρετά για πάντα τον ξυλοκόπο και υποδέχεται με ενθουσιασμό τον ψαρά! Αποχρώσεις του μπλε, βαμβακερά υφάσματα και buzz cuts είναι από τα πράγματα που πιθανότατα θα βλέπεις καθημερινά τα επόμενα χρόνια. Το κοτλέ και τα beanies είναι απλά τα πρώτα μηνύματα για το νέο style που πλησιάζει. Και το όνομα αυτού; Shipster!

 

Δερμάτινο

Αν ο αγαπητός Virgil βγει αληθινός και το streetwear αρχίσει να χάνει τη λάμψη του, τότε ο κόσμος θα σπεύσει να στραφεί σε κάτι κλασικό. Μπορείς να σκεφτείς τίποτα πιο κλασικό από το jacket που κάθε 3 χρόνια μας συστήνεται ξανά και κυριαρχεί παντού;

Tie dye t-shirts

Art attack έβλεπες μικρός; Ρίξε μία ματιά στις βιντεοκασέτες σου, πάρε λίγη κόλλα PVA κι ετοιμάσου να γίνεις ο Έλληνας Νιλ Μπιουκάνον. Δε λέμε ότι είναι μία τάση που θα δεις να κυριαρχεί για μία δεκαετία και βάλε, αλλά είναι σίγουρα κάτι που θα δεις αρκετά μέσα στην επόμενη διετία. Και γιατί όχι; Χρώμα έχει, vintage είναι, συνδυάζεται εύκολα. Sounds good.

Χρώματα σε κοστούμια

Τα γήινα χρώματα επέστρεψαν για να μείνουν. Οι πειραματισμοί όμως στην ανδρική μόδα δε θα σταματήσουν με τη νέα δεκαετία κι αυτό μας κάνει πολύ χαρούμενος. Ποιος είπε ότι δεν μπορείς να φορέσεις ένα απαλό, λιλά κοστούμι στο γραφείο; Ποιος σου απαγόρευσε να παντρευτείς με κυπαρισσί κοστούμι; Όταν το βασικότερο κομμάτι του menswear επαναπροσδιορίζει τον εαυτό του, τότε μόνο καλό μπορεί να είναι το αποτέλεσμα.

(Κεντρική φωτογραφία: AP Images)

Share
 

24Media Network

Be Like Kobe

Ο ήλιος που δεν τον έκαψε, ο GOAT μιας οικογένειας και ο Νο1 σκόρερ του NBA. Ο Μάνος Μίχαλος γράφει για τον Bryant, τον άνθρωπο που ήθελε να γίνει Mike, αλλά έγινε Kobe.

 

Σινεμά

Oscars 2020: Μέλη της Ακαδημίας αποκαλύπτουν γιατί αποκλείστηκε ο Sandler, η Lopez και άλλοι

Ψηφοφόροι της Ακαδημίας μοιράζονται ανώνυμα τους λόγους που δεν προτάθηκαν για Oscar μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας.

Μάθε τα πάντα για φετινά βραβεία
POP για τις δύσκολες ώρες
Social Man
PROMO