Unsplash Jacob Owens
SOCIAL MEDIA

Αυτή είναι -οριστικά- η καλύτερη ώρα για να ποστάρεις στο Instagram

Υπάρχει όντως μια ιδανική ώρα για να κάνεις το post με την μεγαλύτερη απήχηση; Κι όμως, ναι.

Έχεις ποστάρει μια εικόνα από ένα όμορφο τοπίο, μια quirky, ψαγμένη εικόνα από κάτι που σε ενδιαφέρει πολύ και πιστεύεις πως θα ενδιαφέρει κι άλλους. Στην πραγματικότητα, μετά βίας μαζεύεις ένα μονοψήφιο αριθμό Likes και κανένας δεν έχει ιδιαίτερη επιθυμία να σχολιάσει. Πώς θα μπορούσε αυτό το post να μην πάει άκλαυτο;

Όλοι μας ανεβάζουμε post στο Instagram γιατί θέλουμε να μας δουν, να μας σχολιάσουν, να μας θαυμάσουν (ή να μας κράξουν, γούστα είναι αυτά). Κάποιοι όμως καταφέρνουν να δημιουργήσουν post με μεγαλύτερο reach (απήχηση) από άλλους, χωρίς να κάνουν κάτι ιδιαίτερα ‘προχωρημένο’ ως προς το περιεχόμενο της δημοσίευσής τους. Ναι, σύμφωνα με το blog της Hootsuite, η ώρα της δημοσίευσης ενός post μπορεί να επηρεάσει σημαντικά το πόσοι το βλέπουν και αλληλεπιδρούν με αυτό.

Συγκεκριμένα, έχει αποδειχθεί πως ο αλγόριθμός του Instagram επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την μεταβλητή του ‘recency’, δηλαδή του πόσο πρόσφατα έχει ανέβει μια δημοσίευση στην πλατφόρμα. Αν και η λειτουργία του αλγορίθμου δεν ορίζεται απόκλειστικά από τη συγκεκριμένη μεταβλητή, η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί ώστε να προβάλλει πρώτα τα πιο πρόσφατα posts. Αυτό σημαίνει πως όσες φορές κι αν κάνεις refresh στη ροή της σελίδας σου, πάντα θα βλέπεις τις πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις.

Πρακτικά τι σημαίνει αυτό;

Η συγκεκριμένη διάσταση του χρόνου είναι ιδιαίτερα σημαντική είτε πρόκειται για accounts που αναφέρονται σε δημοφιλή άτομα, είτε πρόκειται για brands που πάντα επιθυμούν να διατηρούν μια ενεργή βάση ακολούθων. Σε κάθε περίπτωση, ο χρήστης πριν από κάθε δημοσίευση καλείται να ελέγχει μέσα από τα στατιστικά στοιχεία (Instagram Insights) του λογαριασμού του, πόσοι χρήστες είναι ενεργοί και ανάλογα με το πλήθος αυτών, να προχωρά στο ποστάρισμα.

Στρατηγική (η)

Η παραπάνω τακτική όταν πρόκειται για ατομικό λογαριασμό είναι εύκολη και μάλλον ‘αυτοσχεδιαστική’. Ακόμα και μέσα από το inbox σου μπορείς να πάρεις μια ιδέα για το πόσοι χρήστες είναι ενεργοί και να ποστάρεις όταν κρίνεις πως πρέπει. Στην περίπτωση ενός brand, απαιτείται επαγρύπνηση πάνω από τα στατιστικά στοιχεία του account και προγραμματισμός των post με βάση την ώρα που είναι οι περισσότεροι χρήστες ενεργοί, αλλά και με τη χρονική στιγμή που βάσει συγκεκριμένης στρατηγικής θέλει το κάθε brand να επικοινωνήσει κάποιο γεγονός. Οι στρατηγικές ποικίλουν ανάλογα με το περιεχόμενο και το είδος της βιομηχανίας που εντάσσεται το κάθε account. Φίλε/φίλη που δεν είσαι account, μην ξεχνάς να κοιτάς την ώρα (και τα Instagram Insights) πριν κάνεις το νέο σου υπερφιλόδοξο post.