© Press Office Ferrari
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Ferrari 296 GTB, το νέο υβριδικό έργο τέχνης από το Μαρανέλο

Το μέλλον ανήκει στον ηλεκτρισμό και η διάδοχος της θρυλικής Dino δείχνει τον δρόμο.

«Επαναπροσδιορίζει την έννοια της οδηγικής χαράς όχι μόνο όταν αναζητάς τις καλύτερες επιδόσεις αλλά και στην καθημερινή οδήγηση» διαβάζουμε στο δελτίο τύπου που κυκλοφόρησε πριν μερικές μέρες από το Μαρανέλο. Όχι, δηλαδή, η τυπική ανακοίνωση που περιμένεις από τη βασίλισσα των supercars η οποία ας έχει συνηθίσει διαφορετικά. Οι καιροί όμως αλλάζουν.

Η Ferrari 296 GTB είναι το τελευταίο δημιούργημα με σήμα το εμβλήματικό αλογάκι. Ένα διθέσιο ιταλικό θαύμα με υβριδικές λογικές.

Άλλωστε, η ηλεκτρική εποχή των τεσσάρων τροχών έρχεται καλπάζοντας και κανείς δε θέλει να μείνει εκτός κούρσας.

Η αναγέννηση της Dino λέγεται Ferrari 296 GTB

Σε μια περίεργη στροφή της ιστορίας, ο κινητήρας V6 εμφανίζεται σε ένα έργο τέχνης από το Μαρανέλο πολλές δεκαετίες μετά τις Dino. Οι τελευταίες μεσουράνησαν από το τέλη των 60s μέχρι τα μέσα των 70s και ήταν μία προσπάθεια της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να μπει στο παιχνίδι της μαζικής παραγωγής. Μήπως οι υπεύθυνοι της Ferrari θέλουν κάτι να μας πουν;

Φυσικά, οι επιδόσεις της 296 GTB μόνο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής δε θυμίζουν. Ο «παραδοσιακός» V6 κινητήρας των 2.9 λίτρων αποδίδει 663 (!) ίππους, και σαν αυτοί να μην είναι αρκετοί ο ηλεκτροκινητήρας προσθέτει άλλα 167 άλογα για τον συνολικό αριθμό των 830 ίππων. Μάλιστα, η ηλεκτρική της αυτονομία είναι λειτουργική αφού διαρκεί για 25 χιλιόμετρα.

Το αεροδυναμικό της σχήμα που αποτελεί μία ωδή στην απλότητα τη βοηθά να αγγίξει τα 330 χλμ. /την ώρα αλλά και να επιταχύνει σε 0-100 χλμ/την ώρα σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα, χρειάζεται 7,3 δευτερόλεπτα για να κάνει τα 0-200 χλμ/την ώρα. Τα 1470 κιλά της δεν την εμποδίζουν να πετάξει στον δρόμο.

Όσο για το τι θα πουν τα αρχικά GTB που παραπέμπουν στις χρυσές εποχές της Ferrari και χάνονται μέσα από τις δεκαετίες; Grand Touring Berlinetta. Η αναγέννηση, λοιπόν, της θρυλικής Dino είναι γεγονός και κατέφτασε με υβριδικό χαρακτήρα.

Μέχρι στιγμής, οι κριτικές την αποθεώνουν αλλά, δυστυχώς και όπως είναι λογικό, απευθύνεται σε ελάχιστα πορτοφόλια. Η τιμή της Ferrari 296 GTB ανέρχεται στα 269 χιλιάδες ευρώ, και μπορεί να αγγίξει τα 302 χιλιάδες στην Asseto Fiorano εκδοχή. 

Τελικά, η ερώτηση παραμένει μία: θα καταφέρει το νέο υβριδικό έργο τέχνης από το Μαρανέλο να γράψει ιστορία όπως η προκάτοχοί του;