Shutterstock
ΕΓΚΛΗΜΑ

Η αιμοδιψής Κύπρια πεθερά που έγινε επεισόδιο στο Deadly Women

H τρομακτική ιστορία της Στυλλού Χριστοφή που ως νύφη σκότωσε την πεθερά της και ως πεθερά τη νύφη της, σόκαρε ακόμα και το cast της διάσημης σειράς.

“Είναι η πεθερά που κανείς μας δεν θα ήθελε να έχει”, λέει η Candice DeLong, πρώην FBI criminal profiler, εγκληματολόγος και παρουσιάστρια της επιτυχημένες σειράς ντοκιμαντέρ, Deadly Women, για να περιγράψει την Στυλλού Χριστοφή, την Κύπρια πεθερά που σκότωσε τη νύφη της, ενώ μερικά χρόνια νωρίτερα είχε σκοτώσει και η ίδια την πεθερά της.

Η τρομακτική ιστορία της Κύπριας φόνισσας, που συγκλόνισε την Κύπρο και την Αγγλία πριν από 66 χρόνια, είχε γίνει ντοκιμαντέρ για τη σειρά του BBC ‘Murder, Mystery and my Family’, ενώ συμπεριλήφθηκε και στο τρίτο επεισόδιο της ενδέκατης σεζόν της διάσημης σειράς Deadly Women, με τίτλο ‘Broken Ties’.

Ποια ήταν η Στυλλού Χριστοφή

Η Στυλλού Παντοπίου-Χριστοφή, όπως ήταν το πλήρες όνομά της, γεννήθηκε στην Κύπρο το 1900 και μεγάλωσε φτωχικά σε ένα μικρό χωριό λίγων κατοίκων. Δεν είχε όμορφα παιδικά χρόνια. Ανατράφηκε σε ένα βίαιο περιβάλλον, κάτι που την έκανε να συμπεριφέρεται κι εκείνη κατά αυτόν τον τρόπο, κάθε φορά που το απαιτούσε η περίσταση.

Παντρεύτηκε σε νεαρή ηλικία έναν συγχωριανό της και έκανε ένα παιδί, τον Σταύρο. Συχνά, η Στυλλού είχε έντονους καυγάδες με την πεθερά της, η οποία έμενε μαζί με το ζευγάρι και επενέβαινε συνεχώς στη ζωή τους. Η οικογένειά τους ήταν μητριαρχική, με την πεθερά να κάνει το απόλυτο κουμάντο στο σπίτι. Αυτό φυσικά ήταν κάτι που δεν μπορούσε να αντέξει η Στυλλού.

Σε έναν καυγά μεταξύ των δύο γυναικών, χρησιμοποίησε τη βία ως όπλο της. Αυτό είχε μάθει να κάνει. Με τη βοήθεια δύο φιλενάδων της, οι οποίες συγκράτησαν την πεθερά της, η Στυλλού πήρε μία δάδα, την άναψε και την έβαλε στο στόμα της άτυχης γυναίκας, μέχρι που άφησε την τελευταία της πνοή.

“Ένας από τους πιο φρικτούς τρόπους δολοφονίας που έχω ακούσει”, σχολίασε σχετικά με το συμβάν η Candice DeLong στο επεισόδιο του Deadly Women. Αν και η Στυλλού θεωρήθηκε βασική ύποπτη για το φόνο της πεθεράς της το 1925, δεν υπήρχαν αρκετά στοιχεία για να μπορέσουν οι αρχές να την καταδικάσουν. Έτσι, τη γλίτωσε και συνέχισε τη ζωή της. Ο άνδρας της, όμως, όντας τρομαγμένος, αποφασίζει να εγκαταλείψει τη Στυλλού κι εκείνη μένει μόνη της, μεγαλώνοντας με λατρεία το γιο της, τον Σταύρο.

Το χρονικό της δολοφονίας της νύφης της

Μεγαλώνοντας, ο Σταύρος αποφασίζει να φύγει από το χωριό και να μετακομίσει στη Λευκωσία για δουλειά, προκειμένου να διεκδικήσει μια καλύτερη ζωή. Το 1941 κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα. Μετακομίζει στο Λονδίνο και πιάνει δουλειά ως σερβιτόρος στο διάσημο ‘Cafe de Paris’. Εκεί γνωρίζει την Hella Bleicher, ένα μοντέλο από τη Γερμανία, την οποία στη συνέχεια παντρεύεται και αποκτά μαζί της τρία παιδιά.

Για περίπου 12 χρόνια, μένει μακριά από τη μητέρα του. Η Στυλλού βρισκόταν στην Κύπρο μόνη της, μακριά από τη ζωή του γιου της, κάτι που την κάνει να πάρει μια μέρα την απόφαση και να πάει να μείνει μόνιμα στο σπίτι του στο Λονδίνο. Μέχρι τότε δεν είχε γνωρίσει καν τη νύφη της και τα εγγόνια της. Το 1953, λοιπόν, φτάνει στην Αγγλία για να συναντήσει το Σταύρο, τη Hella και τα τρία παιδιά. Η ανακοίνωσή της ότι θέλει να μείνει κι αυτή πλέον στο Λονδίνο και να βρει δουλειά, σοκάρει το ζευγάρι, με τη νύφη να βλέπει την πεθερά της να μπλέκεται όλο και περισσότερο στα πόδια της.

Το καλό κλίμα δεν κρατάει για πολύ. Οι εντάσεις και οι τσακωμοί, κάτι που ήξερε πολύ καλά να κάνει η Στυλλού, κυριαρχούν στο σπίτι, με την Κύπρια πεθερά να δείχνει τη δυσαρέσκειά της σε κάθε τι που κάνει η νύφη της. Αυτό αναγκάζει την Hella να πάρει την απόφαση να πάει ένα ταξίδι στους γονείς της στη Γερμανία μαζί με τα παιδιά, δίνοντας στον Σταύρο το χώρο και το χρόνο, για να ανακοινώσει στη μητέρα του πως πρέπει να φύγει από το σπίτι.

Μόλις μαθαίνει τα νέα από το γιο της, η Στυλλού σοκάρεται και δεν μπορεί να πιστέψει ότι έρχεται δεύτερη στη ζωή του. Έτσι, αποφασίζει να αναλάβει η ίδια δράση. Στις 29 Ιουλίου 1954 κι ενώ ο Σταύρος λείπει για δουλειά, η Στυλλού παίρνει έναν σιδερένιο δίσκο και χτυπάει με δύναμη την Hella στο κεφάλι. Το χτύπημα δεν τη σκότωσε, όμως, γι’ αυτό αποτελείωσε τη δουλειά, στραγγαλίζοντάς την με ένα φουλάρι.

“Δεν της έφτανε ο φόνος της νύφης της, ήθελε κι ένα τρόπαιο”, ακούμε να περιγράφουν στο επεισόδιο του Deadly Women. Η Στυλλού βγάζει τη βέρα από το δάχτυλο της νύφης της και την κρατάει σα λάφυρο. Στη συνέχεια, βγάζει το πτώμα στον κήπο, του βάζει φωτιά και βγαίνει έντρομη στους δρόμους φωνάζοντας βοήθεια, γιατί “κάποιος μπήκε στο σπίτι και κινδυνεύει η νύφη μου και τα παιδιά”.

Η κατάληξή της

Προφανώς και το συγκεκριμένο έγκλημα της Κύπριας ήταν πολύ πρόχειρα οργανωμένο και δεν φρόντισε να κρύψει τα ενοχοποιητικά στοιχεία. Οι αρχές βρήκαν αμέσως το φουλάρι, με το οποίο στραγγάλισε τη νύφη της, πεταμένο στον κάδο απορριμάτων, ενώ είδαν και τη βέρα που της είχε αφαιρέσει να βρίσκεται πάνω στο κομοδίνο του κρεβατιού της.

Μπορεί τα στοιχεία να ήταν αδιάσειστα για τις αρχές, ωστόσο η Κύπρια πεθερά ποτέ δεν ομολόγησε για τις πράξεις της. Αντίθετα, προσπαθούσε μέχρι την τελευταία στιγμή να πείσει την αστυνομία ότι δεν είχε καταλάβει πώς ξέσπασε η φωτιά. Μαζί με το συγκεκριμένο έγκλημα, η αστυνομία είδε στο φάκελό της ότι υπήρχε κι άλλο ένα, για το οποίο όμως δεν είχε καταδικαστεί, λόγω έλλειψης ενοχοποιητικών στοιχείων. Αυτή τη φορά δεν γινόταν να τη γλιτώσει.

Στις 25 Οκτωβρίου 1954 ξεκίνησε η δίκη της στο δικαστήριο Old Bailey του Λονδίνου, με τη Στυλλού Χριστοφή να κρίνεται ένοχη για τη δολοφονία της νύφης της και να καταδικάζεται σε θάνατο δια απαγχονισμού. Ήταν μάλιστα ένα από τα τελευταία άτομα που απαγχονίστηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο, πριν καταργηθεί η συγκεκριμένη ποινή. Στις 15 Δεκεμβρίου του ίδιου έτους απαγχονίστηκε, ζητώντας ως τελευταία της επιθυμία να μπει ένας σταυρός στον τοίχο του χώρου εκτέλεσής της για να μπορέσει να τον κοιτάζει.

Ο γιος της δεν πήγε καν να τη δει, με τη Στυλλού να πεθαίνει μόνη. Μια φρικιαστική ιστορία, η οποία ίσως είναι και η μοναδική με ‘ελληνικό’ ενδιαφέρον ανάμεσα στα δεκάδες επεισόδια της σειράς Deadly Women.

Έξι μήνες και μία καραντίνα αργότερα, το POP για τις Δύσκολες Ώρες διαλέγει τις 30 καλύτερες από τις ταινίες που πρόλαβαν να βρουν τον δρόμο τους στις αίθουσες, αλλά και τις ταινίες που έγιναν διαθέσιμες εν μέσω πανδημίας μέσω streaming.