Prince Gyasi/The Pirelli Calendar
LIFE

Η Naomi Campbell παγώνει τον χρόνο στο Ημερολόγιο Pirelli 2024

Το supermodel φωτογραφήθηκε, μεταξύ πολλών ακόμα εμβληματικών προσωπικοτήτων, στην 50η έκδοση του θρυλικού ημερολογίου που φέρει την υπογραφή του εικαστικού Prince Gyasi.

Το περσινό ήταν «ένα γράμμα αγάπης από τα μεγαλύτερα supermodels της εποχής μας». Ανάμεσά τους οι Karlie Kloss, Bella Hadid, Cara Delevingne, Emily Ratajkowski και η Lila Moss (η κόρη της Kate), καθώς και το plus size μοντέλο Ashley Graham και το μοντέλο με τα μηχανικά πόδια Lauren Wasser. 

Συνολικά συμμετείχαν 14 μοντέλα, από τα πιο υψηλά αμειβόμενα και επιδραστικά του χώρου, που πόζαραν στον φακό της Αυστραλής Emma Summerton, της μόλις πέμπτης γυναίκας που φωτογραφίζει για λογαριασμό της Pirelli.

Το φετινό, το Ημερολόγιο Pirelli 2024, που φέρει την υπογραφή του εικαστικού Prince Gyasi, είναι πρώτον, επετειακό καθώς γιορτάζει την 50η του έκδοση και δεύτερον, διαχρονικής αξίας. Είναι ένας φόρος τιμής σε εμβληματικές προσωπικότητες από διαφορετικούς χώρους, σε καλλιτέχνες που κατάφεραν να σταματήσουν τον χρόνο και να γίνουν “Timeless”, όπως τιτλοφορείται η καμπάνια του ημερολογίου. Να θεωρούνται σήμερα, icons και να λειτουργούν ως έμπνευση για τις επόμενες γενιές. 

Η Naomi Campbell παγώνει τον χρόνο στο Ημερολόγιο Pirelli 2024 Ο Otumfuo Osei Tutu II / Prince Gyasi/The Pirelli Calendar
Ο Otumfuo Osei Tutu II

Όπως η Αμερικανίδα ηθοποιός Angela Bassett, η ποιήτρια Amanda Gorman, ο βασιλιάς της ιστορικής αυτοκρατορίας Asante της Δυτικής Αφρικής, Otumfuo Osei Tutu II, η συγγραφέας Margot Lee Shetterly, αλλά και η Naomi Campbell, το supermodel των 90s και ζωντανός θρύλος του μόντελινγκ, μεταξύ πολλών ακόμα. 

Η 53χρονη φωτογραφήθηκε από τον Prince Gyasi με ένα ρολόι που λιώνει σταδιακά στο κάτω μέρος του, καταφέρνοντας να σταματήσει τον χρόνο. 

Η Naomi Campbell παγώνει τον χρόνο στο Ημερολόγιο Pirelli 2024 Η Angela Bassett / Prince Gyasi/The Pirelli Calendar
Angela Bassett

«Όταν βλέπεις πρόσωπα σαν τη Naomi καταλαβαίνεις ότι ο χρόνος μπορεί να σταματήσει. Δεν είναι της γενιάς μου, αλλά είναι icon της γενιάς μου. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο όταν είσαι πραγματικά δοσμένος στη δουλειά και τα πιστεύω σου», ανέφερε ο Gyasi και πρόσθεσε:

«Όλοι οι άνθρωποι που φωτογράφισα αναγνωρίζουν τις ικανότητές τους και το πώς προσδιορίζονται στον κόσμο. Βρήκαν τη δύναμή τους, αλλάζοντας τη μοίρα τους. Ανέπτυξαν το ταλέντο και την προσωπικότητά τους με αυθεντικό τρόπο χωρίς να τους ενδιαφέρει τι πιστεύει η κοινωνία για εκείνους. Δεν γεννήθηκαν άχρονοι, διαχρονικοί, αλλά έγιναν».

Η Naomi Campbell παγώνει τον χρόνο στο Ημερολόγιο Pirelli 2024 Οι Amanda Gorman και Margot Lee Shetterly / Prince Gyasi/The Pirelli Calendar
Amanda Gorman και Margot Lee Shetterly

Για να σημειώσει ότι «ακόμα κι αν δεν είσαι πάντα στο κέντρο της προσοχής, μπορείς να στρέψεις την προσοχή πάνω σου με τη δουλειά σου, κάνοντας κάτι διαφορετικό και τελικά εμπνέοντας κι άλλους ανθρώπους για να προσπαθήσουν κόντρα στις δυσκολίες».

Όπως εξηγεί χρησιμοποίησε ζωηρά χρώματα και έντονες αντιθέσεις -δύο βασικά χαρακτηριστικά της δουλειάς του γενικότερα- για να φαίνονται όσοι πόζαραν στον φακό του «σαν υπερήρωες, αλλά με μία γήινη, προσιτή υπόσταση».

Η Naomi Campbell παγώνει τον χρόνο στο Ημερολόγιο Pirelli 2024 Ο Prince Gyasi / Prince Gyasi/The Pirelli Calendar
Ο Prince Gyasi

Ο 28χρονος Gyasi κατάγεται από την Γκάνα και είναι από τους νεότερους καλλιτέχνες που έχουν αναλάβει να φωτογραφίσουν για λογαριασμό της Pirelli. Δεν έχει σπουδάσει φωτογραφία, αλλά ζωγραφική και γλυπτική. Περνούσε όμως χρόνο στο σκοτεινό δωμάτιο με τη μητέρα του που ήταν φωτογράφος για να μάθει περισσότερα για την τέχνη της. 

Η δουλειά του στο φετινό ημερολόγιο -η φωτογράφιση και το κάστινγκ έγιναν σε Γκάνα και Λονδίνο- είναι επίσης ένας φόρος τιμής στην καταγωγή του και στην παγκόσμια μαύρη κοινότητα. 

Η Naomi Campbell παγώνει τον χρόνο στο Ημερολόγιο Pirelli 2024 Ο ίδιος σε παιδική ηλικία / Prince Gyasi/The Pirelli Calendar
Ο ίδιος σε παιδική ηλικία

«Ήθελα κάποια από τα πρόσωπα που μου πόζαραν και δεν είχαν πάει ποτέ στην Γκάνα, να αισθανθούν το μέρος αυτό και να καταλάβουν γιατί είμαι αυτό που είμαι».