© Keraboss
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Keraboss Super K: Ένα συλλεκτικό ελληνικό τζιπ τέθηκε σε κυκλοφορία

Το Keraboss Super K είναι ένα «χειροποίητο» μοντέλο 1000 cc, το οποίο προσαρμόζεται στις ανάγκες του πελάτη. Είναι ιδανικό για νησιά, ενώ το γεγονός ότι θα διατίθενται 70 αυτοκίνητα τον χρόνο, το κάνει συλλεκτικό.

Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν προσπαθήσει να βάλουν τη χώρα στις ράγες της αυτοκινητοβιομηχανίας,ήδη από τη δεκαετία του 1920, αλλά το πείσμα δεν αρκεί για την επιτυχία.

Αυτή η γλυκόπικρη γεύση μένει στο στόμα όποιου επισκεφθεί το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, κάνοντας μια στάση μπροστά στη συλλογική με τα made in Greece μοντέλα: άλλα κατασκευάστηκαν εδώ με εισαγόμενα εξαρτήματα, άλλα σχεδιάστηκαν από ελληνικά χέρια, ενώ δεν γίνεται να μην αναφέρουμε το επίτευγμα του πρώτου ηλεκτροκίνητου οχήματος από το εργοστάσιο του Γουλανδρή στη Σύρο.

Όλα τους, εγχειρήματα με μεράκι και όραμα, που σκόνταψαν πάνω στην κρατική ολιγωρία, είτε τα συμφέροντα που κινούνται κάτω απ’ το τραπέζι. Μονάχα ένα ήταν το μοντέλο που ξέφυγε από τον κανόνα: το θρυλικό Citroen Pony της Namco από τα εργοστάσια στη βόρεια Ελλάδα, το οποίο μέχρι το 1983 είχε πουλήσει κοντά στα 30.000 οχήματα, εντός και εκτός συνόρων.

Σε αυτή την ομάδα που έφτιαξε το μοναδικό success story της εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, μέλος ήταν ο Παύλος Κεραμπός, μηχανικός αυτοκινήτων και παλιότερα οδηγός αγώνων (Rally Acropolis, Rally Monte Carlo, κ.α.), ο οποίος βρίσκεται επίσης πίσω από το νέο ελληνικό μοντέλο που δοκιμάζεται στην αγορά: ο λόγος για το Keraboss Super K που βγήκε μόλις σε κυκλοφορία.

Είναι ένα μοντέλο που προσαρμόζεται στα μέτρα του πελάτη, αλλά γενικώς αποτελεί ένα μοναδικού χαρακτήρα τζιπ, ιδανικό για νησιά και εξερεύνηση.

Πώς είναι το Keraboss Super K

Αισθητικά παραπέμπει σε στρατιωτικό τζιπάκι: το σασί είναι φτιαγμένο από γαλβανιζέ λαμαρίνα και το αμάξωμα από πολυεστέρα, οι πόρτες κρατιούνται από μεταλλικούς μεντεσέδες, ενώ γενικά αποπνέει την αίσθηση της σιγουριάς για την κατασκευή. «Δεν είναι ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, αλλά ένα που κατασκευάζεται και συναρμολογείται σε μικρές εγκαταστάσεις με παραδοσιακές μεθόδους στο χέρι», διευκρίνισε η ομάδα κατά την παρουσίαση του μοντέλου.

Αυτό συνεπάγεται ότι είναι πιο σκληροτράχηλο και ανθεκτικό από τα αντίστοιχα οχήματα της αγοράς. Γι’ αυτό και προτείνεται από τους κατασκευαστές ως island car: κατάλληλο, δηλάδή, για τα νησιά και την υγρασία, όπως και τους επαγγελματίες του χώρου των ενοικιαζόμενων. Πρόκειται, εξάλλου, για έναν καρπό που η οικογένεια Κεραμπού δούλευε από το 2011.

Στα τυπικά χαρακτηριστικά έχουμε να αναφέρουμε ότι το Keraboss Super K είναι ένα μοντέλο 1000 κυβικών, με κινητήρα Mitsubishi και απόδοση στους 72 ίππους. Δεν ξεπερνάει τα 840 κιλά, ενώ στα 3.20 μέτρα μήκους έχεις να υπολογίσεις και τη μικρή καρότσα στο πίσω μέρος. Υπάρχει τόσο διθέσια, όσο και τετραθέσια έκδοση, ενώ γενικότερα υπάρχει μεγάλο περιθώριο για custom-made αλλαγές, ανάλογα με τις ανάγκες του πελάτη.

Το βασικό είναι ότι πρόκειται για ένα μικρό αλλά δυναμικό μοντέλο «με κορυφαία στρεπτική ακαμψία», όπως λέει ο κατασκευαστής.

Πώς μπορώ να το αγοράσω

© Eurokinissi

Και τυπικά, το μοντέλο δεν χαρακτηρίζεται όπως τα υπόλοιπα της αγοράς: ανήκει στα Μεμονωμένα Οχήματα Ιδιαίτερης Κατασκευής, που σημαίνει ότι δεν παράγεται αυθαίρετα σε γραμμή παραγωγής. Αντ’ αυτού κατασκευάζεται κατόπιν παραγγελίας και εφόσον ο κατασκευαστής έρθει σε επαφή με τον πελάτη για τις αλλαγές που τον εξυπηρετούν περισσότερο. Βάσει της δυναμικής που έχει σήμερα, η εταιρεία ανακοίνωσε πως μπορεί να καλύψει την κατασκευή έως και για 75 μοντέλα το χρόνο.

Αυτό καθιστά συλλεκτικό το Keraboss Super K. Τα δύο πρώτα μοντέλα μόλις παρέλαβαν πινακίδες κυκλοφορίας σε μια εκδήλωση συμβολικής αξίας και μπορείς να τα δεις από κοντά στο Πολύγωνο της Αθήνας, στην οδό Βριλησσού 19. Κατά πώς αναφέρεται σε δημοσιεύματα, η τιμή του είναι γύρω στα 22.000 ευρώ.