© Billy Bennight/ZUMA/VISUALHELLAS.GR
PROFILE

Maverick Carter, o άνθρωπος που έκανε τον LeBron James δισεκατομυριούχο

O παιδικός φίλος του King James και CEO της υπερ-επιτυχημένης εταιρείας παραγωγής του, ποτέ δεν έπαψε να κυνηγάει την πραγματική εξουσία και την απόλυτη ελευθερία.

«Το να προσλαμβάνεις τον φίλο σου για να σου διευθύνει την επιχείρηση, είναι σαν να χρειάζεσαι εγχείρηση στο γόνατο και να βάζεις τον υδραυλικό να στην κάνει».

Η συγκεκριμένη, εύστοχη στο 99% των αντίστοιχων περιπτώσεων (βλέπε Jay-Z και Damon Dash) ατάκα, πρωτοακούστηκε πίσω στο 2006. Τότε δηλαδή που ο LeBron James έχρισε επίσημα τον Μaverick business manager του και, μαζί με άλλους δυο συνεργάτες του, συνιδρυτή της εταιρείας παραγωγής περιεχομένου SpringHill.

«Σε κάθε δουλειά δεν παίρνεις ποτέ αυτό που σου αξίζει, παρά μόνο αυτό που διαπραγματεύεσαι ότι αξίζεις».

16 χρόνια αργότερα η αξία της συγκεκριμένης εταιρείας (λόγω του talk show The Shop, του Space Jam: A New Legacy, του ντοκιμαντέρ για τη Naomi Osaka, της σειράς Survivor’s Remorse, του game show The Wall, του Becoming, του House Party και πολλών άλλων projects) αγγίζει τα 725 εκ. δολάρια.

O LeBron έχει κλείσει lifetime συμβόλαιο με τη Nike που -σύμφωνα με δημοσιεύματα- φθάνει το 1 δις δολάρια. Με την προσωπική του αξία, πριν από δυο εβδομάδες και παρά την κακή πορεία των Lakers, να ξεπερνάει για πρώτη φορά το 1 δις.

Σχέδια που ξεκίνησαν από το γυμνάσιο

O Maverick πηγαινοέρχεται στα γραφεία του στο lot της Warner με την αγαπημένη του γκρι Maybach και έχει στον τραπεζικό του λογαριασμό πάνω από 50 εκ. δολάρια.

Και οι δυο παιδικοί φίλοι είναι τα νεότερα μέλη του ΔΣ των Boston Red Sox και minority owners του Fenway Sports Group στο οποίο ανήκει -μεταξύ άλλων- η Λίβερπουλ και οι Pittsburgh Penguins.

Mε άλλα λόγια, μια χαρά τα έχει καταφέρει στην εγχείρηση γονάτου ο ταλαντούχος «υδραυλικός» της ιστορίας μας. Ο οποίος ποτέ δεν ξέχασε ούτε τη συγκεκριμένη ατάκα ούτε το σχέδιο για την κατάκτηση του κόσμου που είχαν καταστρώσει με τον James ήδη από την εποχή που πήγαιναν μαζί γυμνάσιο στο Akron.

«Με τον LeBron υπήρξαμε συμπαίκτες στην ομάδα μπάσκετ του γυμνασίου για ένα χρόνο, αλλά τον γνώρισα πολύ πριν. Τον έφερε στο πάρτι των 8ων γενεθλίων μου η νονά μου, που ήταν πολύ φίλες με τη μητέρα του και τον πατριό του».

Τότε που οι δυο τους αποφάσισαν ο Maverick (γιος μιας κοινωνικής λειτουργού και ενός εμπόρου ναρκωτικών) να πάει και να δουλέψει σε όποια εταιρεία sneakers κλείσει συμβόλαιο με τον James προκειμένου να είναι ο άνθρωπός του εντός της εταιρείας.

Αυτό ακριβώς που έγινε με τον Maverick να παρατάει το κολλέγιο όπου είχε πάρει υποτροφία μπάσκετ και να περνάει κάποια χρόνια στη Nike σερβίροντας καφέδες και μαθαίνοντας τη δουλειά.

«Τον δεύτερο χρόνο μου στο Western Michigan University συνειδητοποίησα ότι υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα σε εμένα και στους παίκτες που έβλεπα ότι μπορούν να παίξουν στο επόμενο επίπεδο. Οπότε άρχισα να σκέφτομαι τι άλλο μπορώ να κάνω».

Ένας χαρισματικός storyteller

Μια δουλειά, αυτή του να λέει ιστορίες, που την έμαθε καλύτερα από κάθε άλλο business manager και CEO αθλητικής εταιρείας εκεί έξω. Αφού πρώτα χρειάστηκε να τιθασεύσει το εγώ του συνειδητοποιώντας ότι δεν έχει ανάγκη να κλείσει και να μανατζάρει άλλους αθλητές, όπως επιχείρησε να κάνει τα πρώτα χρόνια της καριέρας του. Ότι ο James ήταν από μόνος του έργο ζωής.

«Στη Nike συνειδητοποίησα ότι αυτό που έχει σημασία είναι να ξέρεις να λες την καλύτερη ιστορία από όλους και όχι τι τεχνολογία ενσωματώνει κάθε sneaker. Οπότε τότε ξεκίνησε και η φυσική μου εξέλιξη από τo marketing, στο storytelling, το χτίσιμο brand και την παραγωγή content».

Ο Maverick απέδειξε την αξία του με την περιβόητη Decision του King James, όταν ανακοίνωσε live την αποχώρησή του από τους Cavaliers για χάρη των Heat. Και, από τότε και μετά, υπήρξε σταθερά ο φύλακας άγγελος του LeBron.

Συμβουλεύοντας τον σωστά όσον αφορά τις διάφορες χρυσοφόρες του επενδύσεις (Beats και η αλυσίδα πίτσα Blaze). Και περιμένοντας συνειδητά να κερδίσει πρώτα 4 πρωταθλήματα πριν του επιτρέψει να κάνει την κινηματογραφική του πρεμιέρα στο Trainwreck της Amy Schumer.

«Το να παίρνω ρίσκα είναι στο αίμα μου. Η γιαγιά μου διεύθυνε μια λέσχη με χαρτιά και μπαρμπούτι. Από αυτήν έμαθα να ζυγίζω κάθε απόφαση με βάση το δυνητικό κέρδος που μπορεί να έχω από αυτή».

Αντλώντας έμπνευση από τον Magic Johnson (με την αλυσίδα multiplex που δημιούργησε και τη μακρόχρονη συνεργασία του με τα Starbucks), τον Michael Jordan (βλέπε συμφωνία με Nike και ιδιοκτησία Charlotte Hornets) και τον Jay Z (που κέρδισε τον σεβασμό όλων και ως επιχειρηματίας) δημιούργησαν μια πολυεπίπεδη εταιρεία παραγωγής περιεχομένου. Η οποία, σύμφωνα με τους ίδιους, έχει στοιχεία από Nike όσον αφορά την οργάνωση και Disney όσον αφορά το εύρος των projects της.

Στον πυρήνα κάθε απόφασής τους ήταν να το σταματήσουν να αποτελούν μέρος της αλυσίδας που ήθελε ταλαντούχους Αφροαμερικανούς αθλητές να γίνονται αντικείμενα οικονομικής εκμετάλλευσής για χάρη λευκών επιχειρηματιών.

«Θέλαμε να χτίσουμε πράγματα και όχι απλά να πάρουμε τα εύκολα λεφτά για να διαφημίσουμε τα brands των άλλων. Προϋπόθεση για να το καταφέρουμε ήταν ο James να μπορεί, χωρίς να του αποσπάται η προσοχή, να γίνει ο καλύτερος παίκτης στον κόσμο».

Οι μελλοντικοί στόχοι

Όσον αφορά τα επόμενα 15 χρόνια, αυτά όπου ο James -κάποια στιγμή- θα έχει κρεμάσει τα παπούτσια του, ο Maverick εννοείται πως έχει ήδη καταστρώσει σχέδιο.

«Σε 10 χρόνια από τώρα ο LeBron θα είναι majority ιδιοκτήτης ομάδας μπάσκετ ή ποδοσφαίρου. Παράλληλα θα παίζει σε ταινίες, θα δημιουργεί περιεχόμενο και θα κάνει επενδύσεις».

Μια πρωτόγνωρη στα χρονικά του αθλητισμού φιλική και επαγγελματική σχέση που, κατά κάποιους, άλλαξε τα δεδομένα στο NBΑ, μεταφέροντας όλη τη δύναμη στα χέρια των σταρ παικτών. Και των παιδικών τους φίλων, φυσικά.