©2007, Rob Griffith/ Associated Press
PROFILE

Ο Kimi Raikkonen δεν είναι ένας αρχετυπικός Iceman

Με αφορμή τα γενέθλια ενός από τους αγαπημένους οδηγούς της Formula 1, βρήκαμε 7 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τον μεγάλο Φινλανδό οδηγό.

Ο Kimi Raikkonen δε βρίσκεται πια στη Formula 1 κλείνοντας μία πορεία δύο δεκαετιών γεμάτη επιτυχίες και δόξα. Αυτά είναι μερικά από τα facts που πρέπει να γνωρίζετε για τον Φινλανδό οδηγό ο οποίος γίνεται σήμερα 43 ετών.

Το δίλημμα μεταξύ χόκεϊ και μηχανοκίνητου αθλητισμού

Όπως πολλοί άνθρωποι στη Φινλανδία, ο Raikkonen μεγάλωσε με μία πολύ μεγάλη αγάπη για το χόκεϊ επί πάγου. Μάλιστα, όταν ήταν νεότερος, είχε να αντιμετωπίσει πολύ σοβαρά το δίλημμα του αν θα συνέχιζε την καριέρα του εκεί ή θα στρεφόταν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όπως και έκανε. Ο λόγος που συνέβη αυτό; «Δεν χρειαζόταν να ξυπνάω κάθε πρωί». Τελικά, του βγήκε σε καλό.

Ο Ron Dennis είναι πίσω από το ψευδώνυμό του

Εντάξει, είναι ένας τύπος από τη Φιλανδία. Δεν είναι και πολύ δημιουργικό το να τον ονομάσεις “Iceman”. Πάντως, το ύφος που έχει μόνιμα ταιριάζει γάντι με τον χαρακτηρισμό. Όπως και να έχει, ο πρώτος που τον ανέφερε ως τέτοιο ήταν ο Ron Dennis, τότε αρχηγός της McLaren. Είχε προηγηθεί από άλλους, το «Εσκιμώος» που ευτυχώς δεν έπιασε.

Κάποτε πάρταρε για 16 συνεχείς μέρες

Γενικά είναι γνωστό ότι ο Kimi απολαμβάνει να πίνει αλλά το 2012 μάλλον το παράκανε. Ήταν οι μέρες μεταξύ του αγώνα στο Μπαχρέιν και εκείνου στην Ισπανία. Αφού τελείωσε με τις υποχρεώσεις του στο πρώτο είπε να βγει με τον φίλο του και παίκτη του χόκεϊ, Kimoo Pikkarainen, για να το γιορτάσει.

Σύντομα, βρέθηκε σε ένα πάρτι που διοργάνωνε ο Πρίγκιπας. Ήταν η αρχή μίας βδομάδας γεμάτης με αλκοόλ και κραιπάλες που είχε μάλιστα ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό του. Όταν όλη αυτή η παράνοια τελείωσε, ο Raikkonen ένιωθε ότι κάτι του έλειπε: Λίγο ακόμη πάρτι.

O Kimi Raikkonen στο πόντιουμ. ©2016, Luca Bruno/ Associated Press

Κατευθύνθηκε στο Ελσίνκι για να γιορτάσει την Πρωτομαγιά. Το πάρτι συνέχισε από εκεί και για μπόλικες ακόμα μέρες. Φτάνοντας στη Βαρκελώνη για τον αγώνα, λογικά θα είχε ένα μνημειώδες  hangover. Αυτό όμως δεν τον εμπόδισε από το να ξανανέβει στο βάθρο. Άραγε ήπιε και εκεί σαμπάνια;

Δεν έχει ανακηρυχθεί ποτέ αθλητής της χρονιάς στη Φινλανδία

Με βάση όσα έχει πετύχει, θα θεωρούσε δεδομένο κάποιος ότι ο Kimi θα έχει κερδίσει έστω μία φορά το βραβείο του αθλητή της χρονιάς στη Φινλανδία. Δεν έχει συμβεί ποτέ.

Το πιο κοντά που έφτασε ήταν το 2007 όταν και έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής με τη Ferrari αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό μάλλον για να του δώσει το βραβείο το οποίο πήγε στον εξαιρετικό πάντως ακοντιστή Tero Pitkämäki. Δείτε τις φώτο του και κρίνετε από μόνοι σας κατά πόσο τον νοιάζει.

O Kimi Raikkonen με τον τίτλο του Παγκόσμιο Πρωταθλητή. ©2007, Lionel Cironneau/ Associated Press

Ο Raikkonen μισεί τα τηλέφωνα

Οκ, αυτή ειναι μία τυπική συμπεριφορά των millennials θα πει κανείς. Σκεφτείτε πώς είναι για τον Raikkonen που λογικά το τηλέφωνό του θα χτυπάει διαρκώς και για κάθε λόγο από συνεργάτες, δημοσιογράφους και οικογένεια.

Αυτό πάντως που μισεί πραγματικά είναι όταν αυτά τα τηλέφωνα δεν έχουν κανέναν συγκεκριμένο λόγο να γίνουν. «Δεν αντέχω να απαντάω σε τηλέφωνα όταν από την άλλη πλευρά της γραμμής ακούω “δεν θέλω τίποτα, πήρα μόνο για να ρωτήσω πώς είσαι”». Εντάξει, Kimi, θα μπορούσες και να ηρεμήσεις.

Η εμβληματική στιγμή με γιοτ

Εντάξει καλό το πρωτάθλημα του 2007 αλλά αυτό το έχουν κάνει και άλλοι. Ήταν ο αγώνας του Kimi Raikkonen στο Monaco το 2006, όταν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα. Αντί να επιστρέψει στο paddock, βγήκε από το αυτοκίνητό και περπάτησε κατευθείαν προς το γιοτ του.  Γιατί; Κυριολεκτικά γιατί μπορεί.

Είναι ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari

Ναι, το γνωρίζετε ήδη αν παρακολουθείτε F1 αλλά καμία φορά έχει άλλο ενδιαφέρον να το βλέπεις και γραπτά. Ο τίτλος που κέρδισε το 2007 στη Βραζιλία ήταν ο τελευταίος που κέρδισε η Ferrari μέχρι και σήμερα.

Τότε μάλιστα είχε πετύχει μία απίστευτη ανατροπή στο τέλος, περνώντας το ντουέτο της McLaren (Alonso και Hamilton) και ανακηρυσσόμενος Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Συνεχίζει να είναι η κορυφαία στιγμή της καριέρας του. Εντάξει, αν εξαιρέσουμε, εκείνο που έκανε με το γιοτ.

Το κείμενο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στις 4 Σεπτεμβρίου του 2021 από τον Νίκο Σταματίνη.