ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Οι 15+1 πρεμιέρες που συγκλόνισαν το Παρίσι

Το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού δεν πάτησε φρένο λόγω των φόβων για τρομοκρατικά χτυπήματα και προσφέρει και την τούρτα και το κερασάκι της αυτοκίνησης μαζί!

Ποιος Πύργος του Άιφελ και ποια Παναγία των Παρισίων; Τούτες τις μέρες αν βρεθείς στο Παρίσι, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στον εκθεσιακό χώρο Paris Expo στη Βερσαλλίες. Γιατί εκεί θα χτυπάει μέχρι τις 16 του μήνα η καρδιά της ευρωπαϊκής και όχι μόνο αυτοκίνησης. Η έκθεση της γαλλικής πρωτεύουσας συγκέντρωσε την αφρόκρεμα των τεσσάρων τροχών, που με τη σειρά τους παρουσιάζουν τα καλύτερά τους!

Από τις νέες γενιές απλών και συντηρητικών οχημάτων που όμως απευθύνονται σε ευρύ κοινό, μέχρι εξωφρενικά hypercars για (πολύ) λίγους. Από μοντέλα με ιστορία και γενεές 14 (που λέει ο λόγος), μέχρι αυτοκίνητα του κοντινού και του μακρινού μέλλοντος. Εφοδιασμένα με τεχνολογικές λύσεις που γεννήθηκαν στις πίστες αλλά και τα μυστικά υπόγεια της NASA, καθώς και σαγηνευτικές καμπύλες που σχεδιάστηκαν στα πιο εκλεκτά ατελιέ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Κυρίες και κύριοι, το σήμερα και το αύριο της αυτοκίνησης, στο πιάτο σας…

ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ

Citroen CXperience Concept

Εντός έδρας παίζουν οι Γάλλοι, το κοινό είναι απαιτητικό και ήθελε γκολ από τα αποδυτήρια. Το CXperience Concept δεν φαντάζει απλά ως γκολ αλλά ως τρίποντο και μία συμπληρωματική βολή. Το σεντάν του μέλλοντος που προλογίζει την επόμενη γενιά του C5 και του C6, σου τραβάει το βλέμμα και το αιχμαλωτίζει με τις καμπύλες του. Mean, slick machine, με φωτιστικά σώματα που θυμίζουν αστρόπλοια του Star Wars, κυρτή ουρά να σου τρέχουν τα σάλια και κρυμμένες απολήξεις εξατμίσεων στα δύο πίσω άκρα. Όσο για το εσωτερικό που προβάλλει με τις πίσω πόρτες να ανοίγουν με αντίθετη φορά, ακόμα και σε καναρινί χρώμα που συνδυάζεται με ξύλινες επιφάνειες (WTF?) φαντάζει εκπληκτικό.

Κάτω από το καπό, οι άνθρωποι της Citroen οραματίζονται να τοποθετήσουν έναν βενζινοκινητήρα απόδοσης 150-200 αλόγων, που θα συμμαχεί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που θα προσφέρει άλλα 109. Όσο για το όνομά του, τα δύο πρώτα γράμματα αποτελούν φόρο τιμής στο παλιό, μεγάλο οικογενειακό της γαλλικής μάρκας, το CX. «Σεξ» όπως θα έλεγε και ο –όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω- Πολάκης.

Renault Trezor Concept

Το τερμάτισαν οι Γάλλοι! Το Trezor είναι ένα φουτουριστικό θηρίο που συνδυάζει ηλεκτροκίνηση και αυτόνομη οδήγηση. Δύο σε ένα και μάλιστα με περιτύλιγμα που συγκινεί μέχρι δακρύων. Χρησιμοποιεί τεχνολογία από τη Formula E, με τον ηλεκτροκινητήρα να αποτελεί εξέλιξη αυτού που χρησιμοποιείται στο συγκεκριμένο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Βγάζει 350 άλογα και 380 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα! Και όταν ο οδηγός πατάει φρένο, το σύγχρονο σύστημα ανάκτησης ενέργειας και δύο ενισχυμένες μπαταρίες αρχίζουν να μαζεύουν σαν τα πιο εργατικά μυρμήγκια του καλοκαιριού. Όσο για την εμφάνιση του δίθυρου κουπέ, τα πολλά λόγια είναι περιττά. Δίθυρο κουπέ χαμηλού βάρους και μεγάλης αεροδυναμικής απόδοσης που ξεσηκώνει.

Mercedes-Benz Generation EQ

Οι Γερμανοί επιβεβαίωσαν στο Παρίσι πως ξεκινούν αντίπαλο δέος της σειράς «i» της BMW, με αμιγώς ηλεκτρικά δηλαδή οχήματα. Τη δική της σειρά οχημάτων μηδενικών ρύπων η Mercedes θα την ονομάσει EQ και το EQ Concept ήρθε για να μας δώσει μία γεύση από το μέλλον. Πρόκειται για μεγάλο SUV με coupe σουλούπι και αυτονομία 500 χιλιομέτρων που έρχεται από μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 70 kWh. Δύο δίδυμοι ηλεκτροκινητήρες δουλεύουν υπερωρίες για να προσφέρουν συνδυαστική ισχύ 408 αλόγων. Η επιτάχυνση είναι κλασικά ηλεκτρικού επιπέδου, με τα 0-100 να έρχονται στα 4 και κάτι δεύτερα.

Το εσωτερικό θυμίζει πίνακες λειτουργιών του Star Trek, με μία μακρόστενη TFT οθόνη 24 ιντσών να απλώνεται στην κεντρική κονσόλα. Η φόρτιση θα γίνεται ασύρματα ενώ στη Mercedes εξελίσσουν τεχνολογία που λένε πως θα φέρει επανάσταση στον τομέα αυτό αφού κάνουν λόγο για αυτονομία μίας ημέρας με φόρτιση μόλις 5 λεπτών! Αυτό πρέπει πρώτα να το δω και μετά θα σκεφτώ κιόλας αν θα το πιστέψω.

Volkswagen I.D.Concept

Με τις πληγές από το dieselgate ακόμα ανοιχτές και μάλιστα να αιμορραγούν, η Volkswagen ιδρώνει στην προσπάθειά της να κινηθεί προς ένα αληθινά πράσινο μέλλον. Ενδεικτικό των προθέσεων και των πλάνων της είναι το πρωτότυπο I.D. που παρουσιάζει τη μελλοντική ταυτότητα της μάρκας από το Βόλσφμπουργκ. Με ορίζοντα το 2020 και βλέπουμε, προορίζεται για οικολογικό αδερφάκι του Golf. Το ηλεκτρικό μοτέρ του θα προσφέρει 170 άλογα και αυτονομία κάπου ανάμεσα στα 400 και τα 600 χιλιόμετρα (σ.σ. μεγάλη είναι η απόκλιση αδέρφια). Πατάει πάνω στη νέα πλατφόρμα MEB (Modular Electric Drive) που δημιούργησε η VW για όλα της τα ηλεκτρικά μοντέλα ενώ από το 2025 εκτιμάται πως θα ενσωματώνει και σύστημα πλήρως αυτόνομης οδήγησης.

ΤΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Nissan Micra

Το καλό πράγμα αργεί να γίνει αλλά η αναμονή άξιζε τον κόπο καθώς το μικρό της ιαπωνικής εταιρείας επιτέλους εκσυγχρονίστηκε και ετοιμάζεται να σπάσει ταμεία! Η μούρη του ακολουθεί το νέο σχεδιαστικό DNA της μάρκας, με τη μάσκα και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να του δίνουν χαρακτήρα. Με έντονα νεύρα να οργώνουν το πλάι του, τις χειρολαβές των πίσω θυρών να παίζουν κρυφτό και τον αεροδυναμικό συντελεστή του νέου Micra να πέφτει στο εντυπωσιακό 0.29Cd. Εξίσου new age εσωτερικό, με 125 χρωματικούς συνδυασμούς για να διαλέξεις! Με έγχρωμη οθόνη αφής, κουμπί εκκίνησης κινητήρα και άλλες πιασάρικες λεπτομέρειες. Και για να πάμε και στο ζουμί, ο 0.9 λίτρων υπέρ-τροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας απόδοσης 90 αλόγων θα αποτελέσει εξαιρετική επιλογή, στο πλευρό του γνωστού 1500άρη diesel.

Suzuki Ignis

Το ξεχασμένο ιαπωνικό μοντέλο επιστρέφει, πιο όμορφο, πιο δυνατό και με περισσότερες δυνατότητες. Μέσα στο 2017 θα το δούμε στις ευρωπαϊκές αγορές, με τον 1200άρη Dualjet κινητήρα βενζίνης να αναμένεται να τραβήξει κόσμο. Στο εσωτερικό μπορεί να θυμίζει κλασικό Suzuki, έχει όμως κάποια ιδιαίτερα, δικά του στοιχεία όπως το μεγάλο ταχύμετρο και τα έντονα χρώματα, που του δίνουν πιο νεανικό αέρα. Θα κυκλοφορήσει και σε τετρακίνητη έκδοση (AllGrip Auto), ακόμα και με υβριδική τεχνολογία (SHVS) ενώ όπλο του θα είναι πως παρότι θα είναι μικρό στο μάτι, θα είναι μεγάλο στους χώρους και την όρεξη για περιπέτειες εκτός δρόμου.

Hyundai i30

Εδώ και μερικά χρόνια ο όμιλος Hyundai-KIA έχει μπει σε άλλη ρότα, με την επιρροή του δαιμόνιου Peter Schreyer να είναι εμφανής σε κάθε νέο μοντέλο. Έτσι και στο i30 που έρχεται σε μερικούς μήνες, έτοιμο να χτυπήσει παραδοσιακούς παίκτες στην κατηγορία των οικογενειακών μικρομεσαίων. Με ελκυστικό (τηρουμένων των αναλογιών) σχεδιασμό, κινητήρες και κιβώτια για όλα τα γούστα και περίσσιες δυνατότητες στον τομέα της συνδεσιμότητας, αφού κάθε σύγχρονη οικογένεια δεν ταξιδεύει ρούπι αν όλα τα μέλη της δεν είναι on line.

ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ

Opel Ampera-e

Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα; Στο Ράσελχαϊμ γεννήθηκε μία απάντηση που θα σας κάνει να απορείτε καθώς το Ampera-e φέρεται να μπορεί να κάνει το Αθήνα-Θεσσαλονίκη χωρίς να μπει στην πρίζα! Αν και μεταξύ μας, τα 500 χιλιόμετρα που λέει το φυλλάδιο δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες, σε όσα δηλαδή συναντάμε στο δρόμο. Όμως και πάλι το νούμερο είναι εντυπωσιακό. Το ηλεκτρικό μοτέρ του ευρωπαϊκού «αδερφού» του Chevrolet Bolt δίνει 204 τίμιους ίππους, ρεπρίζ και φόρα, με την πλήρη φόρτιση των μπαταριών ιόντων λιθίου σε οικιακή πρίζα, να έρχεται μέσα σε 9 ώρες. Όμως με ταχυφορτιστή, μέσα σε μία ώρα γεμίζει το 80% και είστε έτοιμοι για τσάρκα!

Renault ZOE

Δεν το γνωρίσαμε τώρα όμως οι Γάλλοι αποφάσισαν να του δώσουν ΖΩΗ διπλασιάζοντας τη χωρητικότητα των μπαταριών του, αυξάνοντας την αυτονομία στα 400 χιλιόμετρα (με ιδεατές πάντα συνθήκες). Μόνο μισή ώρα φόρτισης αρκεί για να κινήσει το Renault ZOE για 80 χιλιόμετρα, αριθμός αρκετός για κάποιον που το θέλει για βασικές ανάγκες μετακίνησης εντός αστικού τοπίου.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Εντάξει, εδώ πάμε next level αλλά στη συγκεκριμένη κατηγορία, είναι η τεχνολογία και όχι το μέγεθος που μετράει. Στη δεύτερη γενιά του λοιπόν, το γερμανικό Gran Turismo αποκτά και plug-in hybrid έκδοση που θα φορά υβριδικό σύστημα παρόμοιο με εκείνο της 918 Spyder. Οκ, όχι με 887 ίππους αλλά για το target group της Panamera, μια χαρά είναι και οι 466 που προέρχονται από τη συνέργεια ενός ηλεκτρικού μοτέρ και ενός V6 Biturbo 2.9 lt. To ταχύμετρο σκαρφαλώνει μέχρι τα 278 km/h αλλά αν δεν σε νοιάζει το γκάζι, μπορείς να κάνεις 50 χιλιόμετρα με ηλεκτρική αυτονομία ενώ υπό φυσιολογικές συνθήκες η μεικτή κατανάλωση ορίζεται στα 2.5 lt/100 km. Ναι, για Porsche. Ναι, δεν μου ξέφυγε κάποιο νούμερο. Με τετρακίνηση και αερανάρτηση, με νέο PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με ταχύτερη διαδικασία φόρτισης και εντυπωσιακό κόκπιτ όπου η πλειοψηφία των λειτουργιών ελέγχονται μέσω οθόνης αφής 12.3 ιντσών.

TA SUV

Land Rover Discovery

Θηρίο πέμπτης γενιάς, εκσυγχρονισμένο στο μέγιστο σε κάθε τομέα. Επταθέσιο και ημιαυτόνομο, πλήρως συνδεμένο αφού εκτός από internet hotspot έχει χώρο για 4 iPad, 6 πρίζες και 9 θύρες USB. Όμως εκτός από εναρμονισμένο με τις οικογενειακές ανάγκες του σήμερα, το νέο Discovery εναρμονίζεται και με την κληρονομιά της Land Rover αφού αντέχει και στα δύσκολα. Εξοπλίζεται με 4 κινητήρες που παρότι υπάγονται στη γενικότερη φιλοσοφία downsizing, εξακολουθούν να είναι θηρία. Όλες οι μονάδες συνεργάζονται με 8άρι κιβώτιο της ZF ενώ μόνιμος σύμμαχος είναι η τετρακίνηση και τα τρία διαφορικά που εξασφαλίζουν τη δυνατότητα περιπέτειας. Παράλληλα, είναι φορτωμένο με ηλεκτρονικά βοηθήματα που θα του επιτρέψουν να μην ιδρώσει στη λάσπη, το χιόνι ή ακόμα και την αναζήτηση δρόμου εκεί που… δεν υπάρχει δρόμος!

Peugeot 5008

Ξεχάστε το πολυμορφικό και άσχημο μοντέλο, υποδεχθείτε το νέο 5008 που είναι ένα επταθέσιο SUV που αποτελεί τον μεγάλο αδερφό των 2008 και 3008. Με τρία ανεξάρτητα καθίσματα στη μεσαία σειρά και άφθονες πολυμορφικές δυνατότητες που είναι δυνατές χάρη στους αχανείς χώρους που προσφέρει το μεταξόνιο των 2.840mm. Μιλώντας για χώρους, αν χρησιμοποιείτε την 5θέσια διάταξη, στα 780 λίτρα του πορτ παγκάζ χωράνε εγώ κι άλλοι τρεις σαν εμένα. Όσο για τις κινητήριες δυνάμεις του λέοντα, η μπροσούρα κάνει λόγο για δύο βενζινοκινητήρες (1.2lt με 130 ίππους και 1.6 με 165 ίππους) και δύο diesel (1.6lt με 100 ή 120 άλογα και 2.0lt με 150 ή 180 άλογα).

BMW X2 Concept

Πολυαναμενόμενο μοντέλο που τουλάχιστον στην πρωτότυπη μορφή του δεν μας απογοήτευσε! Όχι μόνο ακολούθησε τα χνάρια των πρωτοποριακών για τα segment X6 και X4, αλλά με τη σχεδίασή της η X2 σαγηνεύει παρά τον όγκο της. Έλαμψε στην πόλη του φωτός σε κόκκινο χρώμα της φωτιάς, που τόνιζε τη δουλειά του σχεδιαστικού τμήματος της βαυαρικής μάρκας. Η μεγάλη χαρακτηριστική γρίλια στο εμπρός μέρος, πλαισιώνεται από μεγάλους αεραγωγούς και λεπτά φωτιστικά laser lights, ενώ πίσω έχουμε ακροβολισμένες απολήξεις εξατμίσεων και σπόιλερ που τονίζει τον κουπέ χαρακτήρα του οχήματος. Χαρακτηριστική είναι και η έντονη κλίση του παρμπρίζ αν και κάποιες από αυτές τις σχεδιαστικές πινελιές αναμένεται να «σβηστούν» στην έκδοση παραγωγής που θα δούμε σε περισσότερο από ένα χρόνο.

ΤΑ ΠΟΛΕΜΙΚΑ

Honda Civic Type R Prototype

Ιαπωνική ρουκέτα που προλογίζει το διάδοχο του Type R που ακόμα δεν έχει προλάβει καν να οργώσει επαρκώς τους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου. Εξίσου επιθετικό σχεδιαστικά, με αιχμές σε κάθε του άκρη, τεράστια πίσω αεροτομή για άπλωμα όλης της μπουγάδας, διαχύτη φόβητρο και τρεις απολήξεις εξάτμισης στο κέντρο του πίσω μέρους! Με φαρδιά μετατρόχια και μεγάλες ζάντες 20 ιντσών. Όλα αυτά σε μία πολεμική μηχανή που θα παίρνει περίπου 350 άλογα από τον 2λιτρο turbo που εφοδιάζει και το σημερινό μοντέλο αλλά αναμένεται να δεχθεί μερικές δόσεις τεστοστερόνης.

Hyundai RN30 Concept

Το μοντέλο που σηματοδοτεί τη γέννηση της «N», του σπορ παρακλαδιού της Hyundai. Βασίζεται στο νέο i30 αλλά κουβαλάει πολλά κιλά τεχνογνωσία από την αγωνιστική ομάδα της κορεάτικης εταιρείας που πρωταγωνιστεί στο WRC. Φοράει δίλιτρο τούρμπο κινητήρα απόδοσης 380 PS, είναι ντυμένο με ειδικά πλαστικά υλικά που έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τη BASF για να μειώσουν το βάρος του, έχει εύλογα τετρακίνηση και είναι χαμηλό σαν ερπετό για να μπορεί να παραμείνει στο δρόμο. Με δραματικό εξωτερικό και σπαρτιάτικο εσωτερικό, έρχεται το 2017 για να αναστενάζει στις πίστες του κόσμου.

Audi RS3 Sedan

Κάθε αυτοκίνητο made in Ίνγκολσταντ που φέρει το «S» να ξέρετε πως κρύβει μέσα του το κάτι παραπάνω. Αν φέρει το «RS», κρύβει ακόμα περισσότερα! Το συγκεκριμένο, στα σωθικά του κρύβει των 2.5 TFSI 5κύλινδρο κινητήρα βενζίνης που χαρίζει απλόχερα 400 αλογάκια και 480 Nm ροπής. Αυτός συνεργάζεται με 7 αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με τα «αυτάκια» πίσω από το τιμόνι να σας καλούν για παιχνίδι. Πετάει από στάση στα 100 km/h σε 4.1 δεύτερα, είναι εξοπλισμένο με πιο σφιχτή ανάρτηση για να επιτίθεται άφοβα αλλά και με πιο αποτελεσματικά φρένα γιατί όταν παίρνεις φόρα, το σημαντικότερο δεν είναι το που μπορείς να φτάσεις αλλά το να μπορείς να σταματήσεις.