Jamie Squire/Getty Images
SOCIAL MEDIA

Οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων γίνονται οι stars του TikTok

Με τις αυστηρές οδηγίες περί χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να έχουν χαλαρώσει, οι αθλητές δείχνουν τη fun πλευρά τους.

Οι αθλητές βλέπουν τη δημοτικότητά τους να εκτοξεύεται κατά τη διάρκεια των Αγώνων του Τόκιο, όχι όμως χάρη σε κάποιο χρυσό μετάλλιο, αλλά στο TikTok. Χωρίς τις αυστηρές οδηγίες των Ολυμπιακών του Ρίο το 2016, όσον αφορά στα social media, οι Ολυμπιονίκες έχουν την ελευθερία να δείξουν τη διασκεδαστική πλευρά τους στη δημοφιλής πλατφόρμα.

Μπορεί οι εκπληκτικές επιδόσεις των αθλητών να τους οδήγησαν στο Τόκιο, αλλά είναι η fun πλευρά τους το μυστικό της επιτυχίας τους στο TikTok. Για όλους όσοι δεν ξαγρυπνούν βλέποντας τα αγωνίσματα των Ολυμπιακών Αγώνων, την επόμενη μέρα, το διαδίκτυο έχει κατακλυστεί με βίντεο. Μόνο που τώρα, οι αθλητές μπορούν να μοιραστούν το δικό τους διασκεδαστικό περιεχόμενο στην πιο δημοφιλή πλατφόρμα των ημερών, το TikTok.

Ξεκίνησε με τα περιβόητα κρεβάτια από χαρτόνι. Παρά τους ισχυρισμούς ότι τα κρεβάτια που παρέχονται από το Ολυμπιακό χωριό σχεδιάστηκαν για να αποθαρρύνουν τους αθλητές από σεξουαλικές δραστηριότητες, οι διοργανωτές δήλωσαν ότι η εν λόγω επιλογή αποτελεί μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για την αντιστάθμιση των απορριμμάτων που παράγονται κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων άρχισαν να δοκιμάζουν οι ίδιοι τα κρεβάτια και έγιναν viral στο TikTok. Ο Ιρλανδός Rhys McClenaghan μοιράστηκε ένα video με το χαρτονένιο κρεβάτι και ακολούθησαν κι άλλοι αθλητές που δημοσίευσαν τα δικά τους testings. Ο παίκτης της αμερικανικής ομάδας βόλεϊ Eric Shoji μοιράστηκε ένα βίντεο με τον συμπαίκτη του Taylor Sander να δοκιμάζει την ανθεκτικότητα των κρεβατιών εκτελώντας το dolphin challenge του TikTok.

Η Αμερικανίδα παίκτρια του ράγκμπι Ilona Maher δημοσίευσε ένα βίντεο με τις συμπαίκτριές της να δοκιμάζουν “διάφορες δραστηριότητες” στα κρεβάτια, συμπεριλαμβανομένου του να κάνουν CPR, yoga ή να προσποιούνται κάποια κινηματογραφική λιποθυμία. Μάλιστα, η Maher έκλεισε το βίντεο, λέγοντας πονηρά ότι για την τελευταία λήψη, η ίδια και η Nicole θα κάνουν σεξ.

Μετά τα αρχικά video για τα κρεβάτια από χαρτόνι, οι αθλητές συνέχισαν να κυριαρχούν στο TikTok με αποσπάσματα της καθημερινής τους ζωής. Τόσο οι περιηγήσεις στα παρασκήνια του Ολυμπιακού χωριού όσο και τα βίντεο με τα λάθη από τις προπονήσεις τους, δίνουν στους θαυμαστές τους μια λιγότερο εξιδανικευμένη εικόνα της ζωής τους, αλλά αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο. Το 2012, τα social media μπήκαν στους ρυθμούς των Ολυμπιακών Αγών και το 2016, οι αθλητές χωρίστηκαν σε αυτούς που θα έκαναν αναρτήσεις στο Instagram κατά τη διάρκεια των αγώνων και σε αυτούς που θα απείχαν.

Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Ρίο το 2016, η κολυμβήτρια της αμερικανικής ομάδας, Kelsi Worrell και η αθλήτρια της ρυθμικής Laura Zeng δήλωσαν στο USA Today ότι θεωρούσαν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούσαν ως περισπασμός, επιλέγοντας να επικεντρωθούν στον εαυτό τους κατά τη διάρκεια των αγώνων αντί να ασχοληθούν με το Instagram και το Twitter. Η παίκτρια του WNBA, Elena Delle Donne είχε δηλώσει ότι σχεδίαζε να «αλληλεπιδράσει λίγο» για να «μοιραστεί την εμπειρία» με τους θαυμαστές της, αλλά οι δημοσιεύσεις θα ήταν περιορισμένες επειδή θα ήταν «αρκετά απασχολημένη».

Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή είχε σημαντικό λόγο ως προς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι συμμετέχοντες, συμπεριλαμβανομένων αθλητών, προπονητών και διοικητικού προσωπικού, είχαν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν φωτογραφίες από το χωριό και τους αγώνες στο διαδίκτυο, αλλά όλο το περιεχόμενο ήχου και βίντεο έπρεπε να έχει προ-εγκριθεί από τη ΔΟΕ. Επίσης, οι αθλητές με χορηγούς εκτός Ολυμπιακών Αγώνων δεν είχαν τη δυνατότητα να δημοσιεύσουν σχετικό περιεχόμενο με αυτές τις χορηγίες.

Στους χειμερινούς αγώνες του 2018, το Instagram είχε μπει πλέον στη ζωή των αθλητών. Για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή χαλάρωσε εμφανώς τους κανόνες περί social media, όμως εξακολουθεί να απαγορεύει στους Ολυμπιονίκες να δημοσιεύουν μη εγκεκριμένο περιεχόμενο που αφορά χορηγούς. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες είναι ευπρόσδεκτοι να μοιράζονται βίντεο μη εμπορικού περιεχομένου στις προσωπικές τους σελίδες.