Unsplash Dorothea Oldani
ΤΑΞΙΔΙ

Πώς θα είναι τα ταξίδια στο μέλλον

Ταξί-drones, διαστημικά λεωφορεία και περιπέτειες στην Αφρική: Tα ταξίδια του 2030 είναι εδώ.

Πότε θα ταξιδέψουμε ξανά; Πότε θα ξεφύγουμε από τη ρουτίνα της καραντίνας και θα ξεχάσουμε λέξεις και ονόματα όπως click away, μοριακό ή rapid test, χλωροκίνη, κολχικίνη, Χαρδαλιάς, Τσιόδρας και δε συμμαζεύεται; Αυτή η ερώτηση πλανάται στα χείλη και στα πιο απαγορευμένα όνειρα των περισσοτέρων από εμάς, καθώς η υπόσχεση για μετάβαση σε μια κανονικότητα μεταφράζεται με λίγη παραπάνω υπομονή, για 3-4 τουλάχιστον, μήνες. Πώς όμως θα είναι το ταξίδι στη συνέχεια, όταν σιγά-σιγά θα αρχίσει να καταβάλλεται οριστικά η ισχύ του κορονοϊού; Πώς θα μεταφραστεί ο τουρισμός στην εποχή του VR και της επιλογής καυσίμων σε ταξιδιωτικά οχήματα με σεβασμό στο περιβάλλον; Με τη βοήθεια 7 σημαντικών insiders της βιομηχανίας του τουρισμού, όπως μίλησαν στο Mr Porter, αποκωδικοποιούμε το μέλλον.

Ταξίδια με σεβασμό στο περιβάλλον

«Παρατηρώντας τον κόσμο πέρα από την πανδημία, θα διαπιστώσουμε πως οι ταξιδιώτες και οι τουριστικές εταιρείες ορίζουν τις αποφάσεις τους πια, με γνώμονα την περιβαλλοντική κρίση που αντιμετωπίζουμε. Πιστεύω πως οι αεροπορικές εταιρείες θα χρησιμοποιούν οχήματα όπως το Airbus A350, που είναι κατασκευασμένο από τουλάχιστον 50% συνθετικά υλικά και εκπέμπει αρκετά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με άλλα οχήματα. Θα δούμε επίσης τεχνολογίες όπως αυτή του Hyperloop να αναπτύσσονται περισσότερο, ενώ και με την ολοκλήρωση της κατασκευής του πρώτου διαστημικού σταθμού εμπορικών πτήσεων στο Νέο Μεξικό, οι διακοπές πέρα από τη γη είναι πιο κοντά μας». 

Richard Branson – Ιδρυτής της Virgin 

Υποβρύχια και διαστημικά ταξίδια

«Πιστεύω πως στο άμεσο μέλλον θα μπορούμε να ταξιδέψουμε παντού, από τον βυθό του ωκεανού μέχρι το διάστημα. Το ιδανικό μιας ταξιδιωτικής εμπειρίας που θα θυμίζει περιπλάνηση στην Ατλαντίδα, η απόλυτη αποσυμπίεση από τη ρουτίνα του καθενός μέσα από αξέχαστες εμπειρίες στη γη, στη θάλασσα και στο διάστημα, είναι πια εφικτή. Επίσης, το πρώτο ξενοδοχείο πολυτελείας στο διάστημα, το Aurora Station, πρόκειται να αποκαλυφθεί στο κοινό και να αρχίσει να δέχεται πελάτες εντός της τρέχουσας δεκαετίας, κάτι που μου φαίνεται συγκλονιστικό. Στον πλανήτη μας, θα δούμε μικρά και άγνωστα, ανεξερεύνητα μέρη, όπως η κοιλάδα Hunza στο Πακιστάν, να γίνονται mainstream και ο κόσμος να επιχειρεί με κάθε τρόπο την εξερεύνηση τους. Ακόμα και περιοχές όπως στην Botswana και τη Namibia θα γίνουν πόλος έλξης τουριστών. Αυτό που κάποτε μια πισίνα και ένα cocktail ήταν πόλος έλξης, ανήκει πια στο παρελθόν. Ο κόσμος θα αναζητήσει ταξιδιωτικές εμπειρίες με νόημα».

Levison Wood – Συγγραφέας, φωτογράφος, εξερευνητής

Περιπέτειες τσέπης

«Ο κόσμος θα αναζητήσει παρθένους προορισμούς, μέρη που έχουν ξεφύγει από ομοιομορφία των μοντέρνων πόλεων και θα αγκαλιάσει ξανά τη φύση. Οι νέοι ταξιδιώτες θα επιχειρήσουν να ξεπεράσουν ψυχολογικές και σωματικές προκλήσεις για να επιστρέψουν σε ταξιδιωτικές εμπειρίες χωρίς κοινότυπες δραστηριότητες, αλλά με στιγμές που θα μένουν αξέχαστες για μια ολόκληρη ζωή. Καθώς η ζωή του μέσου ανθρώπου θα γίνεται ολοένα και πιο πολυάσχολη, η αξία του χρόνου του θα αυξάνεται, το ίδιο και η ανάγκη του για να αποδράσει από την πόλη και να ζήσει μικροπεριπέτειες».

Bear Grylls – Εξερευνητής, τηλεοπτική περσόνα ταξιδιωτικών εκπομπών

Μοναχικά ταξίδια

«Η εικόνα ενός γκρουπ από 20χρονους μοναχικούς ταξιδιώτες με backpack που ο καθένας τους κοιμάται σε κρεβάτι hostel και με την πάροδο του χρόνου όλοι τους γίνονται μια παρέα, μέχρι το ξέσπασμα της πανδημίας, αντιπροσώπευε την κυρίαρχη τάση του τουρισμού. Όταν αρχίσει να επιστρέφει η κανονικότητα, αυτή η τάση θα επιστρέψει. Η κοινή ιδέα πίσω από αυτή την τάση, είναι πως αυτοί οι άνθρωποι ταξιδεύουν μόνοι από επιλογή, γιατί θέλουν να κάνουν κάτι για να βελτιώσουν τους εαυτούς τους, να μάθουν μια τέχνη, να ανακαλύψουν έναν προορισμό, να ζήσουν μια εμπειρία που πάντα ονειρεύονταν, όχι απαραίτητα μαζί με τους φίλους ή τους ερωτικούς τους συντρόφους. Προβλέπουμε ότι στη Βρετανία μέχρι το 2030, ένα 75% του αγοραστικού κοινού ηλικίας από 20 ως 50 ετών, θα έχει πραγματοποιήσει ένα solo ταξίδι. Είναι άλλωστε, μια εποχή που ο μέσος άνθρωπος δε βιάζεται να αποκατασταθεί κοινωνικά, να δημιουργήσει σχέσεις ή/και οικογένεια. Εν τέλει, οι εμπειρίες αυτές είναι πιο πολύτιμες για τους περισσότερους από εμάς, από την οποιαδήποτε αγορά καταναλωτικού αγαθού».

Lee Thompson – Ιδρυτής της εταιρείας ταξιδιών solo Flash Pack

Ταξιδεύοντας με σκοπό

«Η νέα τάση των ταξιδιών, στην οποία θα πρωταγωνιστήσει κυρίως η Gen Z (άτομα γεννημένα από τα μέσα της δεκαετίας του 90 και έπειτα) έχει να κάνει με τις αποδράσεις που γίνονται χάριν ενός σκοπού. Αν οι millennials αποπειράθηκαν μέσω των ταξιδιών να βελτιώσουν την εικόνα τους στα social media και το κοινωνικό τους status, τότε, η Gen Z πιστεύω, πως θα κινηθεί στην αντίθετη κατεύθυνση, αναζητώντας ταξιδιωτικές λύσεις που θα φέρουν ποιότητα και ουσία στη ζωή του καθενός. Αυτό πιστεύω πως θα μεταφραστεί πρακτικά με διακοπές «αναλογικού χαρακτήρα» που θα συνδυάζουν την αποτοξίνωση από τις ψηφιακές συσκευές με τον μινιμαλιστικό τρόπο ζωής. Η αποτοξίνωση και η ουσία στις διακοπές, πιστεύω πως θα γίνουν η κυρίαρχη τάση, πολύ σύντομα».

Tom Marchant – Ιδιοκτήτης τουριστικής εταιρείας Black Tomatο

Slow travel

«Υπάρχει ζήτηση για slow travel και αυξάνεται συνεχώς. Μπορούμε ήδη να δούμε αρκετό κόσμο να επιλέγει λύσεις που τον κάνουν να νιώθει ξεχωριστά, πως κάνει θετικά πράγματα για το περιβάλλον και για τη ζωή του. “Slow travel” σημαίνει πως μέσα στην επόμενη δεκαετία, το ταξίδι με τρένο και τα ηλεκτρικά αεροπλάνα θα γίνουν μέρος της νέας μας ταξιδιωτικής πραγματικότητας. Ήδη η Rolls-Royce σχεδιάζει να λανσάρει μια δοκιμαστική πτήση του ACCEL, του νέου της ηλεκτρικού αεροπλάνου, με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Εν τω μεταξύ, η EasyJet σε συνεργασία με τη Wright Electric πρόκειται να παράξουν ένα νέο στόλο ηλεκτρικών αεροπλάνων, ως το 2030. Αυτά είναι φανταστικά νέα, σε μια εποχή που το αποτύπωμα του καθενός από εμάς στο φαινόμενο του θερμοκηπίου θα υπολογίζεται και θα έχει άμεσο αντίκτυπο στη μόλυνση του περιβάλλοντος».

Jonny Bealby – CEO της ταξιδιωτικής εταιρείας Wild Frontiers

Προσωποποιημένα ταξίδια

«Τα ταξίδια που θα είναι απόλυτα προσωποποιημένα με βάση τις προτιμήσεις του καθενός μας, θα είναι η επόμενη τάση στον ξενοδοχειακό τουρισμό: αυτό σημαίνει πως σε κάθε κράτηση δωματίου θα μπορείς να ζητήσεις τις αγαπημένες σου ταινίες, την ιδανική θερμοκρασία νερού στο ντους, ακόμα και να υπαγορεύσεις τον τρόπο που σου αρέσει να κοιμάσαι. Επίσης, σύντομα θα δούμε ξενοδοχειακές εφαρμογές που θα προβλέπουν τη συμπεριφορά σου, τις προτιμήσεις σου και τα ενδιαφέροντα σου. Πιστεύω επίσης πως είμαστε πάρα πολύ κοντά και σε έναν τύπο ταξιδιών που τα ταξιδιωτικά έγγραφα δε θα είναι απαραίτητα, καθώς το πρόσωπο μας θα είναι το διαβατήριο μας, ενώ θα δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια και ταξί που θα θυμίζουν drones, ξενοδοχεία στο διάστημα και υδρόβιους λεωφόρους. Επίσης, τα ταξίδια με πύραυλο, θα μπορούν να μας μεταφέρουν από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε 40 λεπτά. Ακόμα, νομίζω πως η πίεση της κλιματικής αλλαγής, θα ωθήσει αρκετό κόσμο στο να προτιμήσει τα ταξίδια μέσω virtual reality. Αντί να επισκεφθείς το Machu Picchu, τις Πυραμίδες τη Γάζας ή τη Βενετία, θα μπορείς να δημιουργήσεις την εμπειρία από την άνεση του σαλονιού σου».

Pat Riddell – δημοσιογράφος στο βρετανικό National Geographic