AP Photo/Paul Sakuma
ΚΑΡΙΕΡΑ

Πώς θα βελτιώσεις το προφίλ σου στο Linkedln για να βρεις πιο εύκολα δουλειά

Μία ειδικός μέσα σε 7 βήματα εξηγεί πώς θα δημιουργήσεις ένα ενδιαφέρον και ολοκληρωμένο προφίλ, προβάλλοντας τα σωστά προσόντα και στοιχεία του χαρακτήρα σου.

Δεδομένου ότι ολοένα και περισσότεροι είναι οι εργοδότες που χρησιμοποιούν το LinkedIn τόσο για να γνωστοποιήσουν νέες αγγελίες και θέσεις εργασίας, όσο και για να αναζητήσουν μελλοντικούς εργαζόμενους και συνεργάτες, η δημιουργία ενός σωστού, ελκυστικού προφίλ στο μέσο επαγγελματικής κοινωνικής δικτύωσης είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. 

Σύμφωνα με την Carola Adami, ιδρύτρια της Adami & Associati, εταιρείας που ειδικεύεται στην αναζήτηση και επιλογή εξειδικευμένου προσωπικού που προσφέρει συμβουλές σε επαγγελματίες για να βελτιώσουν την προσωπική τους επωνυμία.

«Στο 90% των περιπτώσεων, οι εργοδότες, οι προϊστάμενοι και οι υπεύθυνοι HR ξεκινούν από το LinkedIn για να τσεκάρουν τους υποψηφίους», αναφέρει η ειδικός μιλώντας στο GQ και εξηγεί σχετικά με το πιο κοινό λάθος που σχεδόν όλοι οι χρήστες συνηθίζουν να κάνουν: «Αυτό που πρέπει να παρουσιάζεις στο LinkedIn είναι ένα προφίλ και όχι ένα βιογραφικό.

Οι περισσότεροι περιορίζονται στο να ανεβάσουμε μία φωτογραφία και να κάνουν copy-paste το βιογραφικό τους, χωρίς να συνειδητοποιούν ότι οι λειτουργίες και οι κανόνες του μέσου δεν εξαντλούνται σε αυτό». Τι ακριβώς εννοεί; Με απλά λόγια, ότι δεν αρκεί απλά να συστηθείς, είσαι αυτός, έχεις σπουδάσει αυτό και έχεις εργαστεί εκεί και εκεί. Το ζητούμενο είναι να πας ένα βήμα παρακάτω και να εμβαθύνεις στις προσωπικές και επαγγελματικές σου δεξιότητες που συζητιούνται κατά κανόνα σε μία συνέντευξη για δουλειά. 

Πώς θα χτίσεις λοιπόν ένα δυνατό και ολοκληρωμένο προφίλ στο LinkedIn; Η Carola Adami έχει την απάντηση σε επτά βήματα. 

Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά

«Αντί να εστιάζεις μόνο στο τι θα σκεφτούν όσοι διαβάζουν το προφίλ σου στο LinkedIn, τι θα έλεγες να αναρωτηθείς και πώς θα σε βρουν; Ένα προφίλ πρέπει να είναι γραμμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να το βρίσκει εύκολα η Google και να το ανεβάζει ψηλά, προσπερνώντας όλα τα υπόλοιπα. Να είναι δηλαδή γραμμένο σύμφωνα με τις αρχές του SEO και για αυτό το λόγο είναι σημαντικό να εντοπίζεις τις λέξεις-κλειδιά που σε αφορούν και να τις χρησιμοποιείς στο πλαίσιο της σύντομης περιγραφής, το λεγόμενο “about”.

Ο ιδανικός αριθμός λέξεων-κλειδιών είναι τρεις: για παράδειγμα, αν είσαι προγραμματιστής, θα εισάγεις τις εξειδικεύσεις σου, οι οποίες μπορεί να είναι “Java, Mobile, Wix”. Ένα απλό και κατανοητό εργαλείο για τον προσδιορισμό των λέξεων-κλειδιών είναι το Google Trend».

Δώσε τις σωστές πληροφορίες

«Γενικά, δεν πρέπει να υπερβάλλεις στο LinkedIn, ούτε καν στο πλαίσιο που προαναφέραμε και αποτελεί ουσιαστικά μία μίνι περιγραφή, ένα ελεύθερο κείμενο σχετικά με το ποιος είσαι και τι κάνεις. Γράψε ένα σύντομο αλλά εντυπωσιακό κείμενο, χρησιμοποιώντας τις λέξεις-κλειδιά, χωρίς όμως πολλές λεπτομέρειες. Μπορείς να συμπεριλάβεις ακόμα και ένα μότο που σε εκφράζει και θα κάνει τη διαφορά».

Επίλεξε μία επαγγελματική φωτογραφία

«Πρέπει να είναι υψηλής ανάλυσης, καθαρή με καλό φωτισμό και τραβηγμένη σε ουδέτερο φόντο, ώστε να ξεχωρίζει το πρόσωπο. Μην πέσεις στην παγίδα υπερβολών στο ντύσιμο, να φορέσεις ό,τι πιο επίσημο έχεις στην ντουλάπα σου. Αρκεί να δείχνεις απλός, αλλά προσεγμένος. Εννοείται ότι αποφεύγεις φωτογραφίες από διακοπές ή διασκέδαση».

Πρόβαλε την προϋπηρεσία που έχει πραγματικά σημασία

«Δε χρειάζεται να αναρτήσεις ό,τι δουλειά έχεις κάνει, για να δείξεις ότι έχεις δουλέψει πολύ. Αυτό που έχει σημασία είναι να παραθέσεις τις πιο σημαντικές σου εργασιακές εμπειρίες που χτίζουν την επαγγελματική σου εικόνα».

Μην ξεχνάς τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

«Μία από αυτές είναι ότι πολλοί αφήνουν κενό τον χώρο που είναι αφιερωμένος στη φωτογραφία εξωφύλλου ή δεν αναφέρουν αναλυτικά τα καθήκοντα που είχαν σε κάθε αναφερθείσα θέση με τη μορφή bullet points και όχι σε παραγράφους, για να είναι το κείμενο πιο ευανάγνωστο».

Αναζήτησε τις κατάλληλες συστάσεις

«Ως κατάλληλη χαρακτηρίζεται εκείνη η σύσταση που είναι γραμμένη όχι από έναν πρώην συνάδελφο, αλλά από έναν πρώην προϊστάμενο ή εργοδότη. Το LinkedIn δεν είναι το TripAdvisor όπου κάθε κριτική μετράει ως μία ακόμα. Αν δεν έχεις μία τέτοια, καλύτερα να μην προβάλλεις καμία στο προφίλ σου». 

Τράβηξε την προσοχή

«Ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις είναι να είσαι ενεργός στο LinkedIn. Να είσαι δραστήριος τόσο όσο, προκειμένου να ενισχύεις τη διαδικτυακή σου εικόνα, χωρίς υπερβολές στη συχνότητα, αλλά με λελογισμένες κινήσεις. Να αναρτάς φρέσκο περιεχόμενο που αφορά την επαγγελματική σου δραστηριότητα -αν είναι πρωτογενές ακόμα καλύτερα-, να απαντάς σε δημοσιεύσεις άλλων, να κάνεις καινούργιες προσθήκες ατόμων, να συμμετέχεις σε συζητήσεις με ανταλλαγή απόψεων σε ομάδες του ενδιαφέροντός σου».