Shutterstock
SOCIAL MEDIA

Τα νέα «ακουστικά» χαρακτηριστικά που θα αλλάξουν το Facebook

Οι ανακοινώσεις για το κοπιάρισμα του Clubhouse είναι ήδη γεγονός. Επόμενο βήμα πρέπει να θεωρούνται ηχητικά status και podcasts.

To Clubhouse προέκυψε τον τελευταίο καιρό φέρνοντας κάτι εντελώς καινούργιο και κερδίζοντας ολοένα και περισσότερους χρήστες. Δεν έπεσε βέβαια ως μάννα εξ ουρανού. Οι δημιουργοί του είχαν καταλάβει από πολύ νωρίς ότι η αγορά αναζητάει πια πολύ περισσότερο σε σχέση με παλαιότερα την ακουστική εμπειρία και στα κοινωνικά δίκτυα. Στις 19 Απριλίου ήταν η σειρά του Facebook να κάνει το δικό του πρώτο μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.

 

 

 

Με ποιον τρόπο; Με την ανακοίνωση ενός κλώνου του Clubhouse που θα ενταχθεί στην παρούσα μορφή του Facebook ως “Live Audio Rooms”. Μέσα στο 2020, το Rooms αποτέλεσε την προσπάθεια της εταιρείας να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες αλλά και να χτυπήσει τον μεγάλο ανερχόμενο ανταγωνιστή που άκουγε στο όνομα Zoom. Στο Live Audio Rooms οι χρήστες, όπως ακριβώς κάνουν και στο Clubhouse, μπορούν να ακούνε και να συμμετέχουν σε live συζητήσεις. Δεν είναι όμως μόνο αυτό.

Το Facebook θα λανσάρει ένα ακόμα feature που ονομάζεται Soundbites. Εκεί οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργήσουν και μετά να κοινοποιήσουν μικρά ηχητικά clips. Το Soundbites θα έρθει τους επόμενους μήνες και στην αρχή τουλάχιστον θα προσφερθεί σε έναν μικρό μόνο αριθμό δημιουργών περιεχομένου. Πάντως, και εσείς θα έχετε παρατηρήσει πόσο πολύ αυξάνεται η χρήση ηχητικών clips στις ιδιωτικές συζητήσεις του Messenger.

Δεν σταματάει όμως ούτε εδώ. Ήδη αναμένουμε μία επικαιροποίηση και ακόμα καλύτερη συνεργασία με το Spotify με απώτερο σκοπό τη διευκόλυνση της ανακάλυψης νέων podcasts. Τα τελευταία έχουν μπει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του κοινού πρώτα στις ΗΠΑ και μετά στην Ευρώπη αποκτώντας φανατικό κοινό που αυξάνεται συνεχώς.

Σε κάθε περίπτωση, όλες αυτές οι κινήσεις του Facebook είναι τελείως λογικές και εν μέρει σύμφωνες με όσα πρεσβεύει η εταιρεία. H χρήση του Facebook και ως social audio είναι μία ακόμα προσπάθεια που κάνει ο Mark Zuckerberg να κρατήσει relevant το προϊόν του ακολουθώντας τα trends. Δεν το κάνει βέβαια μόνο αυτός. Πριν λίγο καιρό το Twitter σύστησε στο κοινό του το Spaces, που είναι η δική του απάντηση στo audio-only περιεχόμενο. Το Reddit αναμένεται επίσης να προχωρήσει προς τα εκεί. Το μέλλον των social media έχει πια και ήχο.