Unsplash
SOCIAL MEDIA

Το Clubhouse είναι η νέα εφαρμογή που φοβούνται οι Influencers

Γιατί το Clubhouse θέλει να αλλάξει τον τρόπο επικοινωνίας μας στα social media και όχι μόνο.

Οι περισσότεροι από εμάς ξοδεύουμε αρκετές ώρες μέσα στην ημέρα συνομιλώντας στα social media με φίλους, συναδέλφους, συγγενείς. Ειδικά κατά την περίοδο τις καραντίνας, ο χρόνος που περνάμε συνδεδεμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχει αυξηθεί δραματικά.

 

Από το Facebook και το Instagram, μέχρι το Snapchat και το Tik Tok φαίνεται πως υπάρχει χώρος για αρκετά ακόμη apps, τα οποία θα τραβήξουν το ενδιαφέρον του κοινού. Αυτό σκέφτηκαν και οι δημιουργοί του Clubhouse, ενός νέου social medium, που φαίνεται πως ήρθε για να μείνει. Πϊσω από την ιδέα του Clubhouse βρίσκονται δύο προγραμματιστές, ο Paul Davison και ο Rohan Seth, οι οποίοι είδαν τη μικρή εταιρεία τους να φτάνει σε αξία περίπου 100 εκατομμυρίων δολαρίων τον περασμένο Μάιο.

Τι είναι όμως το Clubhouse;

Ουσιαστικά εδώ μιλάμε για ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης, στο οποίο οι χρήστες μοιράζονται ηχητικά μηνύματα αντί για γραπτά. Αυτό που για κάποιους φαντάζει εκνευριστικό, για άλλους φαίνεται πως αποτελεί έναν έξτρα λόγο, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν το Clubhouse.

Όταν κάποιος μπαίνει στην εφαρμογή, διαλέγει το «δωμάτιο» στο οποίο θέλει να μπει και ο ήχος ανοίγει αυτόματα. Ο διαχειριστής κάθε δωματίου επιλέγει ποιος θα μιλήσει κάθε φορά (όπως συνέβαινε παλιά στα chatrooms), ενώ οι συζητήσεις αφορούν διάφορα θέματα, από πολιτική και καθημερινότητα, μέχρι μουσική και μαγειρική.

Ωστόσο, για την ώρα δεν μπορεί ο καθένας να μπει έτσι απλά στο Clubhouse. Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο μέσο να ξεχωρίζει (εκτός από τα ηχητικά μηνύματα) είναι το γεγονός πως θεωρείται exclusive. Τι σημαίνει αυτό; Πώς για να μπορέσει κάποιος να γίνει μέλος του, πρέπει πρώτα να δεχθεί πρόσκληση από ένα άλλο μέλος. Με αυτό τον τρόπο οι δημιουργοί του θέλουν να κρατήσουν τις ισορροπίες στα νούμερα των χρηστών και να μπορέσουν να το κοντρολάρουν πιο εύκολα. Επίσης, προς το παρόν η εφαρμογή είναι διαθέσιμη μόνο για χρήστες iPhone.

Πάμε, όμως, στο πιο «καυτό» ζήτημα, που προκύπτει από το νέο αυτό μέσο. Σύμφωνα με τους New York Times, το Clubhouse μετρούσε ήδη μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2020 περίπου 600.000 χρήστες, παρουσιάζοντας ραγδαία αύξηση. Βλέποντας τους τοπ χρήστες κάθε πλατφόρμας να μετατρέπονται γρήγορα σε σταρς και να εισπράττουν αρκετά μεγάλα χρηματικά ποσά, κάτι αντίστοιχο θέλει να πετύχει και το Clubhouse. Με έναν κάπως διαφορετικό τρόπο, βέβαια, ταράσσοντας λίγο τα νερά του οικοσυστήματος των γνωστών Influencers.

Μιας και στη συγκεκριμένη εφαρμογή δεν υπάρχει ούτε εικόνα, ούτε βίντεο, αλλά μόνο ήχος, για να γίνει κάποιος διάσημος και να αποκτήσει κοινό, θα πρέπει να έχει όντως κάτι να πει. Κυριολεκτικά. Θα πρέπει να είναι άτομο που ξεκινάει συζητήσεις, να έχει χιούμορ και άποψη, προκειμένου να καταφέρει να κρατήσει ένα μεγάλο ακροατήριο σε εγρήγορση. Αν το πετύχει αυτό, τότε κατά συνέπεια θα προσελκύσει και διάφορες εταιρείες και brands, τα οποία θα περιμένουν να «διαφημιστούν» έμμεσα από εκείνον.

Για την ώρα το κοινό που έχει προσελκύσει το Clubhouse είναι μεγαλύτερης ηλικίας. Δεν έχει καταφέρει δηλαδή να τραβήξει το ενδιαφέρον της νέας γενιάς, της Generation Ζ, η οποία έχει μεγαλώσει στο βίντεο και στην εικόνα, σνομπάροντας τον ήχο. Με το momentum, όμως, να είναι υπέρ του Clubhouse, ίσως το δούμε να ξεχωρίζει.

Και γι’ αυτό ίσως θα έπρεπε να αρχίσουν να το φοβούνται κάποιοι «Influencers της εικόνας».