AP Photo/Jens Meyer, File
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το Google Vids σκοπεύει να αλλάξει τον τρόπο που δουλεύουμε

Το Workspace της Google επεκτείνεται και πιθανότατα φέρνει το τέλος του PowerPoint και όλων των συμβατικών παρουσιάσεων.

Σχολεία, πανεπιστήμια, δουλειά: Σε όποιο βήμα και αν κάναμε στη ζωή μας, οι παρουσιάσεις έπαιζαν σημαντικό ρόλο για την καλή βαθμολόγηση και εντέλει για κάθε αξιολόγηση εκεί έξω. Σκέψου μόνο με πόσα προγράμματα έχεις αναμετρηθεί κατά καιρούς.

Word, Excel, PowerPoint, Pages, Numbers, Keynote, Docs, Sheets, Slides και πολλά άλλα. Τώρα, η Google έρχεται να προτείνει άλλο ένα. Ένα πρόγραμμα που ωστόσο μπορεί να βάλει τέλος σε όλα τα προηγούμενα και να λύσει τα χέρια μας. Το Vids έρχεται να προστεθεί στο Workspace της Google και να βοηθήσει τους καταναλωτές να δημιουργήσουν βίντεο πιο εύκολα από ποτέ.

Τι γνωρίζουμε για το Google Vids

Αρχικά, το Google Vids δεν είναι σε καμία περίπτωση μια εφαρμογή για τη δημιουργία ταινιών, δεν θα κλέψει τη δουλειά από σκηνοθέτες. Αντιθέτως, προορίζεται κατά κύριο λόγο για πράγματα που κάνουμε στη δουλειά: για μια παρουσίαση, μια ενημέρωση ή την επεξήγηση μιας περίπλοκης ιδέας.

Η Kristina Behr, αντιπρόεδρος διαχείρισης προϊόντων της Google για το Workspace, θεωρεί ότι ο κύριος στόχος είναι να κάνει τα πάντα όσο το δυνατόν πιο εύκολα. «Η λογική που έχουμε είναι, αν μπορείς να φτιάξεις μια διαφάνεια, τότε μπορείς να δημιουργήσεις και ένα βίντεο στο Vids» ανέφερε σχετικά.

Η Google δημοσίευσε ένα βίντεο για τη νέα εφαρμογή όπου εξηγεί βήμα-βήμα τι πρέπει να κάνει ο χρήστης για να δημιουργήσει το δικό του περιεχόμενο. Ουσιαστικά προσθέτεις όλο το περιεχόμενό σου και στη συνέχεια το τροποποιείς με τις έτοιμες διαφάνειες της Google. Οι διαφάνειες αυτές μπορεί να είναι τα πάντα: Από εικόνες, μέχρι και σχετικά βίντεο που θα βοηθούν την ιδέα να διαδοθεί καλύτερα.

Ταυτόχρονα, θα μπορούμε να προσθέσουμε και φωνή, η οποία θα διαβάζει το σενάριό μας, με τον τόνο που εμείς θέλουμε, ενώ για ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια, θα μπορούμε να προσθέσουμε το δικό μας selfie video, όπου θα εξηγούμε τα πάντα.

Η κεντρική ιδέα μοιάζει να είναι αυτή ακριβώς. Ότι δηλαδή θα μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα άρτιο περιεχόμενο, στο οποίο θα κάνουμε πρωταγωνιστές τους ίδιους μας τους εαυτούς, χωρίς να έχουμε κάποια ιδιαίτερη γνώση πάνω στην παραγωγή βίντεο. Όλες οι επιλογές θα είναι διαθέσιμες και εμείς θα κληθούμε απλά να αποφασίσουμε τι ταιριάζει και τι όχι, ανάλογα με την αισθητική μας.

Πέρα από τα οφέλη στα εκπαιδευτικά θέματα, η νέα εφαρμογή της Google μπορεί να λύσει τα χέρια και σε επαγγελματίες, που πια δεν θα χρειάζεται να πληρώσουν κάποιον για να παράξουν το δικό τους περιεχόμενο. Ναι, σε πρώτη φάση θα βοηθηθούν περισσότερο όσοι χρειάζονται να κάνουν παρουσιάσεις, αλλά δεν βρίσκουμε κανέναν λόγο που αυτή η καινοτόμα εφαρμογή δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά το δοκούν.

Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα Google Apps, έτσι και στο Vids, όταν μοιραζόμαστε το περιεχόμενό μας σε τρίτους και τους δίνουμε πρόσβαση, εκείνοι θα μπορούν να κάνουν τις διορθώσεις τους πάνω στο βίντεο.

Η Google άργησε, αλλά μπορεί να κάνει τη διαφορά

Google © AP Photo/Alastair Grant

Υπάρχουν πολλά εργαλεία εκεί έξω που ενδεχομένως να μπορούν να βοηθήσουν πολύ περισσότερο τους χρήστες να φτιάξουν το δικό τους περιεχόμενο σε βίντεο, ωστόσο κανένα δεν φέρει τη μαζικότητα και την προβολή της Google. Ακόμα και το Vimeo έχει γίνει σε μεγάλο βαθμό ένα εργαλείο που εστιάζει στις επιχειρήσεις για τη δημιουργία γρήγορων βίντεο μάρκετινγκ.

Η Google άργησε να μπει σε αυτή την αγορά, αλλά βάζει το ίδιο στοίχημα με όλους τους άλλους: ότι σε μια εποχή remote εργασίας και σε μια κουλτούρα που κυριαρχείται από βίντεο, οι εργαζόμενοι θα περνούν λιγότερο από το 8ωρο τους γράφοντας e-mails και περισσότερο κάνοντας βίντεο.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της Google εδώ είναι ότι είναι η εταιρεία μπορεί να ενσωματώσει τα Vids με πολλά άλλα εργαλεία της. Θα υπάρξουν πολλές από αυτές τις «συνεργασίες», λέει η Kristina Behr, μαζί με την υποστήριξη κινητών τηλεφώνων με την πάροδο του χρόνου. Αυτό πάντως που απουσιάζει πλήρως από το Google Vids, είναι για την ώρα το YouTube, αφού από ό,τι φαίνεται η Google δεν θέλει να μπλέξει τα δύο παρεμφερή πρότζεκτ της.

Η Google σχεδιάζει να ξεκινήσει το Vids σε δημόσια beta έκδοση αυτό το καλοκαίρι. Ορισμένοι πελάτες του Workspace το έχουν ήδη δοκιμάσει και η Behr λέει ότι ήδη βλέπει κάποιες τάσεις να αναδύονται. Τα περισσότερα Vids είναι σύντομα, κάτω από τρία λεπτά και αποτελούν παρουσιάσεις, εκπαιδευτικά βίντεο ή αφιερώματα.

Η αντιπρόεδρος του προγράμματος έχει ήδη ξεκινήσει να δουλεύει το πρόγραμμα μέσα στην εταιρεία και έχει λάβει θετικό feedback. «Αντί να στέλνω εβδομαδιαία e-mails στους συναδέλφους μου, φτιάχνω βίντεο στο Vids και λαμβάνω πολλά σχόλια ότι αρέσει στους ανθρώπους επειδή μπορούν να δουν τις εκφράσεις του προσώπου μου όταν μιλάω για τα πράγματα».

Μένει πια να δούμε το πότε θα είναι διαθέσιμη η εφαρμογή για όλους τους χρήστες.