Alamy/Visualhellas.gr
ΕΓΚΛΗΜΑ

Το τρομοκρατικό χτύπημα πάνω από το Άργος που άφησε πίσω του 4 νεκρούς

Το αεροπλάνο απογειώθηκε από τη Ρώμη με προορισμό την Αθήνα και στο εσωτερικό του βρίσκονταν ένα 7μελές πλήρωμα και 115 επιβάτες.

Το επιβατικό αεροσκάφος της TWA, που εκτελούσε την πτήση Ρώμη-Αθήνα, απογειώθηκε στην ώρα του. Η λογική, αν υπάρχει αυτή όπως την έχουμε στο μυαλό μας, λέει πως όσοι επέβαιναν σε αυτό, λίγο πριν ακούσουν το κλικ της ζώνης, γελούσαν, έκαναν σχέδια για το πώς θα περάσουν τον ελεύθερο χρόνο τους και μάλλον σχολίαζαν τα όσα διάβασαν στην εφημερίδα. Λίγο αργότερα, η προσμονή της έλευσης σε έναν νέο ή γνώριμο τόπο, έδωσε τη θέση της στον τρόμο. Ένα «μπαμ» και μία τρύπα στο πλαϊνό μέρος του αεροπλάνου, ήταν αρκετό.

Σαν σήμερα, στις 2 Απριλίου του 1986, σημειώθηκε έκρηξη βόμβας πάνω από το Άργος. Από την έκρηξη έχασαν τη ζωή τους 4 επιβάτες ενώ άλλοι 7 τραυματίστηκαν. Σύμφωνα με το δημοσίευμα των Νέων, «θα γινόταν μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες και ασφαλώς δεν θα είχε σωθεί κανένας από τους επιβάτες του “Μπόινγκ 727” της TWA, αν η βόμβα είχε εκραγεί ένα τέταρτο της ώρας νωρίτερα, όταν το αεροπλάνο πετούσε σε ύψος μεγαλύτερο από 20.000 πόδια».

Το αεροπλάνο απογειώθηκε από τη Ρώμη το μεσημέρι της 2ας Απριλίου 1986, με προορισμό την Αθήνα και στο εσωτερικό του βρίσκονταν ένα 7μελές πλήρωμα και 115 επιβάτες. Η πτήση ήταν εξαιρετική, ο καιρός επίσης, όμως ένας εκρηκτικός μηχανισμός και το άτομο που θα τον τοποθέτησε, είχε διαφορετική άποψη. Από λεπτό σε λεπτό θα άλλαζαν τα πάντα.  Οι περισσότεροι ήταν Αμερικανοί και συνέχιζαν το ταξίδι τους από το Λος Άντζελες και τη Νέα Υόρκη. Τελικά, στο μυαλό τους θα μείνει για πάντα χαραγμένο το Άργος.

Η έκρηξη και η ανάληψη της ευθύνης

Λίγο πριν το αεροπλάνο προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, ο εκρηκτικός μηχανισμός που είχε τοποθετηθεί στο σωσίβιο κάτω από τη θέση 10F, εξερράγη, δημιουργώντας μία τρύπα διαμέτρου δύο μέτρων στο πλευρικό τοίχωμα του αεροπλάνου. Οι 4 από τους 115 επιβάτες εκτοξεύτηκαν έξω από το αεροπλάνο ενώ 7 τραυματίστηκαν από τα θραύσματα της βόμβας. Ο θάλαμος, επίσης, υπέστη άμεση αποσυμπίεση.

Το αεροπλάνο πετούσε σε χαμηλό ύψος (11.000 πόδια = 3.350 μέτρα) πάνω από το Άργος και το γεγονός αυτό έσωσε τη ζωή των υπόλοιπων επιβατών. Σε διαφορετική περίπτωση θα είχε καταπέσει και τότε ναι, θα είχαμε μία «από τις μεγαλύτερες αεροπορικές τραγωδίες και ασφαλώς δεν θα είχε σωθεί κανένας».

Το πλήρωμα ανέλαβε δράση και προσπάθησε να καθησυχάσει όσο μπορούσε τους επιβάτες. O Ρίτσαρντ Πίτερσεν, ο πιλότος του Μπόινγκ 727, χαρακτηρίστηκε ήρωας από τις εφημερίδες και τους ειδικούς της εποχής διότι κατόρθωσε να προσγειώσει το αεροπλάνο με επιτυχία στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, στο οποίο είχαν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα για την αναγκαστική προσγείωση.

Αμέσως ξεκίνησε έρευνα για την ανεύρεση των τεσσάρων αγνοουμένων επιβατών, που βρέθηκαν τελικά νεκροί, οι τρεις σ’ ένα χωράφι του Άργους και ο τέταρτος στην παρακείμενη θάλασσα. Επρόκειτο για τρεις Ελληνοαμερικανίδες (μητέρα, κόρη και το ηλικίας οκτώ μηνών βρέφος της) κι έναν Αμερικανοκολομβιανό.

Την ευθύνη για το τρομοκρατικό χτύπημα ανέλαβαν οι «Αραβικοί Επαναστατικοί Πυρήνες». Όπως υποστήριξαν, η βόμβα στο Boeing 727 της TWA ήταν μια απάντηση στις ΗΠΑ και στις επιθέσεις που είχαν πραγματοποιήσει μια εβδομάδα πριν κατά της Λιβύης.

H CIA, οι ιταλικές και οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες άρχισαν να ψάχνουν τους ενόχους, οι οποίοι όμως δεν βρέθηκαν ποτέ. Η μόνη βασική ύποπτος ήταν μια γυναίκα Λιβυκής καταγωγής που συνελήφθη για συμμετοχή της στο χτύπημα όμως στη συνέχεια αφέθηκε ελεύθερη καθώς δεν βρέθηκαν αποδείξεις για τη φερόμενη εμπλοκή της.

Μέχρι και σήμερα κανείς δεν έχει συλληφθεί για τη βόμβα στην πτήση 840 της TWA.