ΣΤΑ ΓΡΗΓΟΡΑ

Ο Bengoa έφτιαξε έναν δίσκο που χτυπά απευθείας στην καρδιά

Μια νέα εποχή γεννήθηκε στην πορεία του ηλεκτρονικού παραγωγού με τον δίσκο Music for your red parts. O Bengoa, πλέον, που τον κουράζει η φασαρία, κλείνει τα μάτια και ψάχνει συναισθήματα. Προσεχώς, στη σκηνή του six dogs.

Πόση βαρύτητα δίνεις στο ενεργειακό vibe της μουσικής; Ο Bengoa ανήκει στους ανθρώπους εκείνους που δεν παράγουν απλά μουσική, αλλά κυνηγάνε να ποτίσουν τον ήχο με την αύρα που κρύβεται μέσα τους και γύρω τους.

Ακούγεται πολύ ποιητικό όλο αυτό, αλλά είναι ό,τι κοντινότερο για να περιγράψεις τα συναισθήματα μετά την ακρόαση του Music for your red parts, ενός άλμπουμ που χτυπάει απευθείας στην καρδιά.

«Έχω μιξάρχει επίτηδες τα μπάσα σε υψηλά επίπεδα και το λάιβ που έρχεται είναι μεγάλο στοίχημα για εμάς», σχολιάζει ο Στάθης Καριπίδης, όσο ετοιμάζει τις τελευταίες λεπτομέρειες για την 1η Οκτωβρίου: O ταλαντούχος ηλεκτρονικός παραγωγός πρόκειται να κάνει την επίσημη παρουσίαση του δίσκου στο six dogs, συνοδεία μουσικής μπάντας (περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια εδώ).

Πάνω από δύο δεκαετίες στα decks, γεννημένος στη μακρινή Αλεξανδρούπολη και διαμορφωμένος μουσικά στη χρυσή εποχή των 00s στην πρωτεύουσα, ο Στάθης Καρυπίδης έχει διαγράψει πολλά χιλιόμετρα στη νύχτα και τα bpm.

Αλλά στο Music for your red parts, που δούλευε κοντά μια δεκαετία, έδωσε το στίγμα μιας άλλης φιλοσοφίας επάνω στη μουσική, για την οποία χρειάστηκε να βουτήξει πρώτα προς τα μέσα, στις μουσικές του καταβολές, το «χρώμα» των φυσικών οργάνων και τη σέξι μελαγχολία μέσα αλλά και γύρω του.

Έτσι γεννήθηκε ένας νέος Bengoa.

Πες μου μια έντονη ανάμνηση από εσένα στην Αλεξανδρούπολη και τον ηλεκτρονικό ήχο.

Πάμε κάπου στο 2013. Ένα χειμωνιάτικο απόγευμα στη σοφίτα-στούντιο που είχα, τη στιγμή που έρχεται η Βιβή, η βασική φωνή του άλμπουμ. Είχα να τη δω 15 χρόνια και σε εκείνη τη συνάντηση φτιάξαμε τη βάση του κομματιού, που μετά έγινε το Summer Of Rain. Ανέτρεχα συχνά σε αυτή την ανάμνηση και νομίζω πως με έσπρωχνε υποσυνείδητα να εμβαθύνω προς εκείνη τη μουσική μου πλευρά. Πέρασε λίγος καιρό, αλλά τα καταφέραμε.

Ποιο ήταν το σημείο που σε έκανε να έρθεις Αθήνα για σπουδές στη μουσική τεχνολογία;

Ήμουν διαβαστερός στο σχολείο, άσχετα που έπαιζα μουσική σε μπαρ και κλαμπ από τα 16. Όταν στην τρίτη Λυκείου ανακοίνωσα στους γονείς μου ότι θέλω να ασχοληθώ με τη μουσική, έκαναν ένα δίμηνο να μου μιλήσουν, αλλά τελικά με έστειλαν στην Αθήνα. Δανείστηκαν χρήματα και το έκαναν. Εγώ δεν ξέρω αν θα έκανα τέτοια θυσία.

Τότε ήταν ο πυρετός των 00s και της ηλεκτρονικής μουσικής. Γιατί έπεσε μετά, πιστεύεις;

Πολλοί λόγοι μαζεμένοι. Ο βασικός είναι η ψηφιακή εποχή και η τεχνολογία. Έγιναν ευρέως προσιτά τα μέσα παραγωγής και δόθηκε παραπάνω πληροφορία απ’ όση μπορούμε να διαχειριστούμε, τελικά.

Το ίδιο δεν ισχύει και σήμερα;

Ναι, με τη διαφορά ότι σήμερα έχουμε αναπτύξει κάποιους μηχανισμούς φιλτραρίσματος της πληροφορίας και έχουμε την ψυχραιμία να εκτιμάμε. Απόδειξη, η άνοδος των πωλήσεων στα βινύλια, τα οποία εξελίχθηκαν σε «καταφύγιο καλής μουσική». Στο ενδιάμεσο, χρειάστηκε να περάσει μια –όχι και τόσο καλή– δεκαετία για τα ηλεκτρονικά πράγματα και είναι λογικό: το ίντερνετ ήταν ισάξια επανάσταση με εκείνη του τροχού και της φωτιάς.

Πώς κυλούν οι μέρες σου πλέον;

Προσπαθώ να συνέλθω από το εξαντλητικό πρόγραμμα του καλοκαιριού, κατά βάση – τα ταξίδια, τα πάρτι που έβαζα μουσική, πολλή κούραση. Πλέον, έχω καταλάβει ότι ο προσωπικός χρόνος είναι άκρως σημαντικός για τη μουσική διαδικασία και θέλω να τον διαφυλάξω πάση θυσία. Σε έναν χώρο συνυπάρχουν όλα: γάτος, στούντιο, σπίτι κι εγώ.

Στην ηρεμία βρίσκεις την έμπνευση;

Παλιότερα, έψαχνα τα ερεθίσματα στους ανθρώπους και τις καταστάσεις. Πλέον, με κουράζει όλο αυτό. Συχνά καταφεύγω στη φύση για να εμπνευστώ: έχει καθαρές ενέργειες και βρίσκω την ηρεμία για να σκάψω βαθύτερα.

Πες μου μία πολυσύνθετη λέξη που μόλις εφηύρες και χαρακτηρίζει απόλυτα το τελευταίο άλμπουμ;

Καυλομοναχικό.

Ποια είναι τα «κόκκινα μέρη» που θες να ενεργοποιήσεις Music for your red parts;

Στο σωστό ηχοσύστημα, ο δίσκος βαράει κατευθείαν στην καρδιά. Έχω μιξάρει επίτηδες τα μπάσα σε υψηλά επίπεδα και το λάιβ που έρχεται είναι μεγάλο στοίχημα για εμάς, εάν θα το καταφέρουμε. Αυτό που είχα στο μυαλό μου, όταν φτιαχνόταν ο δίσκος, ήταν σέξι μελαγχολία.

Πώς συνεχίζει το ταξίδι στο The Bsides που έρχεται προσεχώς;

Ψυχεδέλεια και μυστικισμός. Ο δίσκος The Bsides στέκεται μόνος του, αλλά έγινε χρονικά κατά την «κόκκινη περίοδο», οπότε με αυτόν ολοκληρώνεται ένα μουσικό έτος γεμάτο συναισθήματα, κλειστά μάτια και εσωτερική αναζήτηση.

Κοιτάς τη δισκοθήκη σου και βγάζεις το τελευταίο σου κόλλημα. Ποιο είναι αυτό;

Donald Byrd – A New Perspective.

INFO

1 Οκτωβρίου
Six D.o.g.s.
Bengoa (synthesizer), Βιβή Τουφεξή (φωνή – vocal fx), Αλέξης Γραμματικός (σαξόφωνο), Λευτέρης Παπαδάκης (μπάσο) και Γιώργος Κασβίκης (ντραμς)

Προπώληση: 8 €

Εισιτήρια εδώ.