© Minos EMI
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΑΠ

Ο τελευταιός καβγάς του Snik και τα πιο ακραία ξυλίκια της ελληνικής ραπ σκηνής

Ποιος είναι ο μεγάλος νικητής σε αυτό το ανεξέλεγκτο ράλι ανδρισμού; Ο Light, ο Snik ή κάποιος από τα παλιά; Όλα συμβαίνουν μπροστά στην κάμερα, οπότε δύσκολα σταματάει αυτή η άθλια κατηφόρα.

Ένα δίκοπο μαχαίρι είναι τελικά η τραπ για την εξέλιξη της ραπ μουσικής στην Ελλάδα: πράγματι, η βιομηχανία βρίσκεται στα καλύτερά της, μετά το μπαμ που έγινε στα κανάλια, στον Τύπο, στα κλαμπ, στα γήπεδα και σε όλα τα ενδιάμεσα σημεία (μέχρι τις γιαγιάδες από την Κρήτη, που κυκλοφόρησαν τραπ διασκευή), για αυτή τη μουσική που «ακούν οι νέοι».

Δίκοπο, επειδή όσο φόρα έχει δώσει στο είδος το wave της τραπ, άλλο τόσο την εκθέτει: τις τελευταίες ώρες, ένα νέο βίντεο αναθέρμανε το ενδιαφέρον των μεσημεριανών πάνελ – ένα νέο επεισόδιο της σειράς Snik εναντίον Light είχε τεθεί μόλις σε κυκλοφορία. Με άλλα λόγια, εκείνοι οι δύο αντίπαλοι της τραπ μουσικής που είχαν απασχολήσει το πανελλήνιο πιάστηκαν ξανά στα χέρια. Όχι ακριβώς οι ίδιοι, αλλά οι ομάδες τους, όπως ποιον αλήθεια ενδιαφέρει;

Η εικόνα που σχηματίζεται εκεί έξω δεν αφορά τον Light ή τον Snik, ανεξάρτητα άμα το bullying του πρώτου και η ποζεριά του δεύτερου ευθύνονται για όλη αυτή την κατρακύλα. Η εικόνα αφορά την ιδιότητα του τράπερ – και ας μην κρυβόμαστε, ίδια μουσική είναι με τη ραπ, άσε που στα αυτιά του μέσου υπερήλικα, ένα γράμμα δεν κάνει κάποια διαφορά.

«Αυτή η μουσική διαφθείρει τους νέους», «προωθεί τη βία», «είναι επικίνδυνη» – επιστρέφουν τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα που στην Αμερική των 80s έγιναν εργαλείο στα χέρια της λευκής ελίτ που αντιμαχόταν τη ραπ μουσική και όσους την εκπροσωπούσαν (δηλαδή, τη μαύρη κοινότητα, που έπρεπε να κατασταλεί, όπως γράψαμε και στη συνέντευξη με τον Κώστα Σαββόπουλο). Πόσο απέχει η αναζωπύρωση αυτής της ρητορικής στη συντηρητική Ελλάδα του σήμερα, όταν ανά εβδομάδα κυκλοφορούν νέα βίντεο από ξυλίκια της ελληνικής σκηνής;

Διότι, η κάμερα είναι που κάνει πια τη διαφορά. Τις εποχές προ κυριαρχιας των social media, από τις κόντρες έβγαιναν diss κομμάτια, για τα οποία το κοινό διψούσε – πλέον διψάει για stories και reels. Σε αυτή τη νέα πραγματικότητα της σκηνής, επιχειρούμε μια καταγραφή των πιο σημαντικών περιστατικών βίας μέχρι σήμερα, από το λιγότερο μέχρι το περισσότερο ακραίο.

Σε εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη

Το τελευταίο επεισόδιο στην κόντρα Snik και Light γράφτηκε πριν μερικές ημέρες, με μια καθαρά ύπουλη κίνηση: μια ομάδα ατόμων επιτίθεται στον Snik, ο οποίος δέχεται παθητικά τα χτυπήματα, γνωρίζοντας ότι οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος του. Η στιγμή (προφανώς) βιντεοσκοπείται και στην κάμερα φαίνονται πέντε άτομα (ο ένας κρατάει το κινητό), ενώ ο τράπερ ανέφερε παραπάνω.

Το βίντεο ανέβηκε απευθείας στο social από τον Light, θέλοντας να ντροπιάσει τον αντίπαλό του. Τα χτυπήματα ήταν ελαφριά.

Σε κλαμπ στη Θεσσαλονίκη

Τον Απρίλιο του 2022 κυκλοφορεί ένα σύντομο βίντεο, όπου φαίνεται ο Snik να πιάνεται στα χέρια με ένα άτομο μέσα σε κλαμπ: υπήρξε ένταση αλλά το θέμα λύθηκε γρήγορα με μερικές μόνο μπουνιές εναντίον του τράπερ. «Έπεσα στον καναπέ που με σπρώξουν και με κράτησαν εκεί για να μη συνεχιστεί το σκηνικό», εξήγησε ο ίδιος.

Σε κλαμπ στην Πάτρα

 

Ένα άγριο επεισόδιο έλαβε χώρα στον Νοέμβριο του 2021 σε γνωστό νυχτερινό μαγαζί της Πάτρας, κατά τη διάρκεια εμφάνισης του Toquel. Τα βίντεο που βγήκαν στη δημοσιότητα αποκαλύπτουν ελάχιστα πράγματα –έναν αιμόφυρτο τραυματία που βαστάει το κεφάλι του και τα σπασμένα γυαλικά στον δρόμο μετά τον καβγά– αλλά γεγονός είναι ότι επενέβη η αστυνομία και όλοι οι εμπλεκόμενοι προσήχθησαν στο τμήμα.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Toquel, «εμείς ήμασταν επτά άτομα και απέναντι είχαμε τουλάχιστον 25 άτομα, με μαχαίρια και πιστόλια». Κατά πώς φαίνεται, η συμπλοκή συνέβη με άτομα της μαφίας στην Πάτρα, για άγνωστη μέχρι σήμερα αιτία.

 Σε κλαμπ στην Κατερίνη

 

Λίγο καιρό μετά το περιστατικό στα MAD Video Awards του 2022, ένα καινούργιο βίντεο άκρατης βίας με πρωταγωνιστή τον Snik φτάνει στα κανάλια: το κλαμπ στην Κατερίνη όπου τραγουδούσε την τελευταία ημέρα του Αυγούστου μετατράπηκε σε σαλούν – μπουκάλια και καρέκλες εκσφενδονίζονταν στον αέρα, ενώ κόσμος γρονθοκοπούσε δεξιά και αριστερά. Στιγμιαία, η κάμερα πιάνει καθαρά τον Snik που έχει κατέβει κάτω απ’ τη σκηνή και έχει υψωμένες γροθιές, αφού «δεν μπορούσε να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια», όπως είπε ο ίδιος.

Σύμφωνα με δηλώσεις αυτόπτη μάρτυρα, το σκηνικό ξεκίνησε από τους θαμώνες του μαγαζιού που άρχισαν να πετούν ποτά επάνω στη σκηνή. Το ένα έφερε το άλλο και επτά άτομα κατέληξαν στο νοσοκομείο, μία εκ των οποίων με κόψιμο τένοντα.

Το περιβόητο σκηνικό στα MVA

Τόσο μεγάλο ήταν το impact του ξύλου που έπεσε στα MAD Video Awards του 2022, που έγινε θέμα στην επόμενη εξεταστική της Νομικής Αθηνών. Όλοι θυμόμαστε πώς ξεκίνησε αυτό το άγριο επεισόδιο: στη μέση της βραδιάς, ο Yung Light σηκώθηκε από τη θέση του και περπάτησε με αέρα μέχρι τον Snik, προλαβαίνοντας μερικές γροθιές πριν μπουν οι μπράβοι στο παιχνίδι, διαμορφώνοντας ένα μπουλούκι χουλιγκανικού χαρακτήρα δίπλα από τη σκηνή.

Το σκηνικό ήταν σοκαριστικό, όπως φάνηκε και από τα βίντεο που κυκλοφόρησαν αργότερα: δεν ήταν απλά μπουνιές, αλλά κανονικά σφυροκοπήματα και κοφτές κλωτσιές από άτομα που είναι εκπαιδευμένα να μάχονται σώμα με σώμα.

Στα battle rap των 00s

Πολύ πριν εμφανιστεί το ρεύμα τραπ στην Ελλάδα, την εποχή που διοργανώνονταν freestyle battles μπροστά σε κοινό, συμβαίνει ένα σκηνικό που περνάει αυτόματα στην ιστορία, μιας και έτυχε κάποιος να το κινηματογραφεί: μιλάμε για το περίφημο βίντεο «Μπουνίδια Θύτης». Δεν ήταν ότι προηγήθηκε κάτι πέρα από τα συνηθισμένα στη μάχη των δύο MCs στα μικρόφωνα – μπάρες που προσβάλλουν τον άλλον, τη φήμη του, την οικογένειά του, τα πάντα.

Αλλά ο Θύτης ήταν σε κατάσταση που δεν μπορούσε να δεχθεί μύγα στο σπαθί του, οπότε ξαφνικά αποφασίζει να βάλει τέλος στις προσβολές, ορμώντας με (αδικαιολόγητη) μανία στον αντίπαλό του, τον Lino MC. Ο αγώνας διακόπηκε, αλλά ύστερα από λίγο επανήλθαν στη σκηνή οι δύο ράπερς για να συνεχίσουν την κόντρα στα μικρόφωνα.