ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ

Ο ‘Rocketman’ εκτοξεύτηκε στις Κάννες

Εντυπώσεις από την αστραφτερή πρεμιέρα της βιογραφικής ταινίας του Έλτον Τζον στο Φεστιβάλ των Καννών.

Βιογραφικό μιούζικαλ εγκεκριμένο από το ίδιο το αντικείμενό του δεν ακούγεται πολλά υποσχόμενη δραματουργική συνταγή- ο Έλτον Τζον περιτριγυρίζει το πρότζεκτ και του έχει δώσει στάμπα έγκρισης. Κι όντως δεν είναι υπό την έννοια πως καθαρά σαν βιογραφία, σαν χτίσιμο και σπουδή χαρακτήρα, η ταινία του Ντέξτερ Φλέτσερ με τον Τάρον Έγκερτον στον ρόλο του διάσημου μουσικού, δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη. Υπάρχουν οπωσδήποτε πολλές δραματικές γωνίες λήψης υπό τις οποίες μπορεί κανείς να κοιτάξει και να εξετάσει μια περσόνα σαν του Έλτον Τζον, από τις πολλαπλές του μορφές και αναγεννήσεις (όπως είχε κάνει ο Τοντ Χέινς στο θαυμάσια πειραματικό “I’m Not There” βιογραφικό φιλμ του Μπομπ Ντίλαν) μέχρι την πλήρη του αφομοίωση από έναν χαρακτήρα και τη σχέση του με τη βιομηχανία (κάτι που επιχειρεί για παράδειγμα ο Μίλος Φόρμαν με τον “Άνθρωπο στο Φεγγάρι”).

Αντ’αυτού, το “Rocketman” θα είναι μια ακόμα ιστορία που εντοπίζει τη γέννηση μιας καλλιτεχνικής ευφυίας στο διαρκές αίσθημα εγκατάλειψης επειδή ως παιδί δεν τον αγαπούσε ο πατέρας του. Ο μικρός Έλτον της ταινίας πιάνει νότες και επιρροές στον αέρα, ο ενήλικας θέλει να ξεπεράσει τον αλκοολισμό του ως αυτοβελτίωση, και κάπου στην πορεία το σενάριο (από τον σεναριογράφο του “Μπίλι Έλιοτ”) ακολουθεί πιστά, αναμενόμενα, κάθε Α-Β-Γ βήμα.

ΟΜΩΣ. Μπορεί η υπομονή καθενός για τέτοιου τύπου ιστορίες να διαφέρει, και προσωπικά έχω αρκετά μικρή ανοχή, όμως ακόμα κι έτσι, το φιλμ είναι ένα διαρκές πυροτέχνημα.

O Ντέξτερ Φλέτσερ καταφέρνει να αποδώσει την ιστορία του Έλτον μέσα από μια μουσική συρραφή σχεδόν 20 τραγουδιών του (έχασα κάπου το μέτρημα αλλά εκεί φτάνει ο απολογισμός), χωρίς ποτέ να τα τοποθετεί όλα με όμοιους, επαναλαμβανόμενους τρόπους. Από κομμάτια παιγμένα ζωντανά σε κάποιο λάιβ μέχρι δοκιμές σε πρόβες, κι από σχεδόν ντισνεϊκούς “τι θέλει η καρδιά μου!” ηρωικούς μονολόγους μέχρι εντυπωσιακά Broadway νούμερα που αδιαφορούν για δεσμούς ρεαλισμού, αυτό είναι ένα jukebox μιούζικαλ (βλέπει και “Mamma Mia! Here We Go Again”) που αντί να φοβάται τις υπερβάσεις, βουτά βαθιά μέσα τους, τις απολαμβάνει, τις φορά περήφανα μαζί με κάποια από τα αμέτρητα εβμληματικά κουστούμια του Έλτον.

Ο Τάρον Έγκερτον δεν καταφέρνει ποτέ να ζήσει ως αυτόνομος χαρακτήρας στο πανί (κάτι τα συνεχή νούμερα, κάτι τα σε ενοχλητικό βαθμό ατσαλάκωτα κουστούμια) όμως την ίδια στιγμή κατορθώνει έστω να μη χάνεται κάτω από την εξτραβαγκάνζα- είναι καλός σε έναν οριακά αδύνατο ρόλο, οδηγώντας τον ήρωά του μέσα από όλα τα δραματικά στάδια, τους πρώτες έρωτες, τον χειριστικό μάνατζερ, τον άστοχο γάμο, την άνοδο, τους εθισμούς. (Να αναφέρουμε πως η ταινία τουλάχιστον δεν φοβάται την γκέι διάσταση του ήρωά της, σε αντίθεση με Το Άλλο Πρόσφατο Βιογραφικό Μιούζικαλ, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι αρκετά σεξουαική ή ερωτική γενικότερα.)

Είναι όμως τα τραγούδια, οι σεκάνς, οι μεταβάσεις, τα χρώματα, που πουλάνε το πακέτο. Ο Φλέτσερ κάνει πολύ καλή δουλειά στη συναισθηματική συνέπεια των set-pieces του, κι ίσως αυτό είναι αρκετό για να ξεφύγει από τη σκιά του “Bohemian Rhapsody”, ταινία την οποία τελείωσε δίχως credit όταν απολύθηκε ο σκηνοθέτης Μπράιαν Σίνγκερ. Είναι ένας αληθινά ατυχής διαχωρισμός καριέρας το να πρέπει να εξηγείς πως δεν είσαι ο σκηνοθέτης του “Bohemian Rhapsody” που έχει κατ’εξακολούθηση κατηγορηθεί για βιασμό ανηλίκων, αλλά ο άλλος, εκείνος που δεν αναγράφεται στα credits. Ίσως το “Rocketman” βοηθήσει.

Ο ΕΛΤΟΝ ΤΖΟΝ ΖΩΝΤΑΝΑ ΣΤΙΣ ΚΑΝΝΕΣ

Στο after party της πρεμιέρας του “Rocketman”, ο Έλτον Τζον ερμήνευσε ζωντανά δύο τραγούδια όπως έλεγαν κι οι φήμες καθόλη τη διάρκεια της μέρας. Στο ομώνυμο κομμάτι, εμφανίστηκε στη σκηνή του πάρτυ μαζί με τον Τάρον Έτζερτον.

Απέναντι από το ξενοδοχείο Majestic, στην πιο μεγάλη πλαζ της Κρουαζέτ, λίγο αφού έπεσε το φως της μέρας ξεκίνησε το πάρτυ και, κατά τις 11, ο Έλτον ανέβηκε στη σκηνή για μια ερμηνεία-“έκπληξη”. Φυσικά δεν ήταν έκπληξη για ένα σωρό φανς που, γνωρίζοντας τη φήμη, είχαν γεμίσει το χώρο έξω από τα κάγκελα που οριοθετούσαν το χώρο του πάρτυ. Η περιοχή του δρόμου ανάμεσα στο ξενοδοχείο και την αντικρυστή πλαζ, ιδίως ο χώρος κάτω από τους φοίνικες στην είσοδο της παραλίας, ήταν για ώρες γεμάτη με κόσμο που υπομονετικά περίμενε την σύντομη εμφάνιση του Έλτον, από ώρες νωρίτερα.

Αναμφίβολα ένα κάποιο συναισθηματικό highlight για την συχνά κυνική γκλαμουράτη πλευρά των Καννών.

ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΕΝΤΕ ΔΙΠΛΕΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ ‘ROCKETMAN’

Θέλεις να είσαι ένας από τους πρώτους που θα παρακολουθήσουν το ‘Rocketman’; Η Paramount και η Odeon σε προσκαλούν στην επίσημη πρεμιέρα της ταινίας, την Τετάρτη 29 Μαΐου στα Village Cinemas At The Mall Athens (Ώρα Προσέλευσης: 19:30 Ώρα Έναρξης: 20:00).

Για να κερδίσεις μία από τις πέντε διπλές προσκλήσεις, κάνε follow το Oneman στο Instagram, άφησε το σχόλιό σου κάτω από το post του διαγωνισμού και κάνε mention το φίλο ή τη φίλη που θες να πάρεις μαζί σου.

*Οι νικητές του διαγωνισμού θα ανακοινωθεί την Δευτέρα 27/5 στο Instagram του Oneman.

ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΚΑΝΝΕΣ:

Όταν ο Ταραντίνο συνάντησε το παλιό Χόλιγουντ
Ντιέγκο Μαραντόνα: Το τέλειο ντοκιμαντέρ για έναν ατελή θεό
O Μπιλ Μάρεϊ κυνηγά απολαυστικά τα ζόμπι του Τζιμ Τζάρμους