STAR WARS

Η Thandiwe Newton ήταν έτοιμη να τα παρατήσει πριν το ‘Westworld’

Με αφορμή το ‘Solo: A Star Wars Story’, η αγγλίδα ηθοποιός μας μιλά αποκλειστικά στις Κάννες για την καριέρα της.

“Γύριζα το ‘Solo’ και τη 2η σεζόν του ‘Westworld’ την ίδια περίοδο,” θυμάται η Thandie Newton. “Ήμουν στο Λος Άντζελες και γύριζα το ‘Westworld’, πέταγα πίσω να γυρίσω λίγο ‘Solo’ και μετά ξανά πίσω, ήταν τρελό.”

Το τρελό -και τρελά ευχάριστο- είναι στην πραγματικότητα πώς η 45χρονη αγγλίδα ηθοποιός κατάφερε ξαφνικά την τελευταία διετία να αναζωογονήσει μια καριέρα που κάποτε φάνταζε υποσχόμενη, αλλά στην πορεία έμοιαζε καταδικασμένη να μείνει γραμμένη ως χαμένη ευκαιρία. Θα ήταν μεγάλο κρίμα, αλλά έχει συμβεί ξανά και ξανά στην χολιγουντιανή αρένα- κάτι που η ίδια η Newton μοιάζει να κατανοεί απόλυτα, και απόλυτα ψύχραιμα, στη διάρκεια της συζήτησής μας.

Αυτή την περίοδο, η Newton παίζει σε διπλό ταμπλό. Από τη μία, η σειρά που ευθύνεται για την αναγέννηση της καριέρας της (και της οποίας είναι το καλύτερο κομμάτι), το ‘Westworld’ του ΗΒΟ. Από την άλλη, το ‘Solo’, η ιστορία προέλευσης του Han Solo που παίζεται ήδη στις αίθουσες από την Feelgood και αποτελεί το πιο πρόσφατο κομμάτι της συνεχιζόμενης Star Wars ανθολογίας στο σινεμά, όπου η Newton παίζει τη Val, μια συνεργάτη του Beckett η οποία Δεν Μασάει.

Συναντήσαμε την ηθοποιό στις Κάννες μαζί με το υπόλοιπο καστ του ‘Solo’, τις μέρες που παιζόταν το 5ο επεισόδιο ‘Westworld’, το οποίο μας είπε πως ήταν συγκεκριμένο εκείνο για το οποίο πηγαινοερχόταν, μοιράζοντας τον χρόνο της με το ‘Solo’. Μας μίλησε αναλυτικά για το τι σημαίνει για αυτήν αυτό το δίπολο σημαντικών πρότζεκτ σε αυτό το στάδιο της καριέρας της, για το πόσο άπιαστο όνειρο της φαινόταν κάποτε το ‘Star Wars’, και για το πόσο οφείλει στους αρχικούς σκηνοθέτες, Phil Lord & Chris Miller.

Όπως, βέβαια, και για το πώς υποδέχθηκε τον Ron Howard: “Ήθελα να εντυπωσιάσω τον Ron Howard, τον λάτρευα τόσα χρόνια και ειλικρινά πίστευα πως αν δούλευα μαζί του θα ήταν για μια απαλή σκηνή περιόδου, ξέρεις, μια πεντάλεπτη σκηνή με προφορά, με ρούχα εποχής,” ομολογεί γελώντας. “Αντ’αυτού ήμουν εγώ, να προσγειώνομαι από ένα σταντ και να κάνω… [σχηματίζει με τα χέρια της ένα όπλο και κάνει έναν παιδικό ήχο ‘πίου! Πίου!’].”

Αυτά είναι όσα μας είπε αποκλειστικά στην Κρουαζέτ.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ‘SOLO’

O Donald Glover μας εξήγησε γιατί το ‘Solo’ είναι μια millennial ταινία
Ο Alden Ehrenreich ήταν ο πρώτος που έκανε οντισιόν για τον Han Solo
Ron Howard, πώς είναι να αναλαμβάνεις μια ταινία ‘Star Wars’ που έχει ήδη αρχίσει να γυρίζεται;

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΦΑΝΤΑΖΟΤΑΝ ΠΩΣ ΘΑ ΕΠΑΙΖΕ ΠΟΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΤΑΙΝιΑ ‘STAR WARS’

To να παίξω ‘Star Wars’ δεν ήταν ποτέ φιλοδοξία ζωής για μένα επειδή θεωρούσα πως ήταν κάτι άφταστο. Σήμαινε πολλά για μένα όταν ήμουν παιδί, 6-7 χρονών, όταν είδα το πρώτο. Ήμουν στην γενιά στην οποία ξεκίνησε, είναι ένα αληθινό προνόμιο. Έχασα τις ενδιάμεσες ταινίες, έπιασα δουλειά, έκανα παιδιά, τόσα πράγματα. Το reboot του JJ μου φάνηκε ενδιαφέρον, η προσέγγισή του, και είναι και παραγωγός στο ‘Westworld’, έχει το δάχτυλό του στον παλμό της εποχής και των όσων συμβαίνουν, και του να δείχνει τα πράγματα όπως είναι αλλά με μια τάση προς τον προοδευτισμό.

Αλλά είμαι 45, φίλε. Είμαι 45 και είμαι μαύρη! Και έχω σταματήσει καιρό να νιώθω πίκρα για αυτά τα πράγματα γιατί είμαι ενθουσιασμένη με τη δουλειά που κάνω και με την καριέρα μου όπως είναι τώρα. Δεν νιώθω την πικρία και την λαχτάρα που θα ένιωθα κάποτε. Δεν ήταν παρά αφού τελείωσα την ταινία που ένας φίλος μου, που παίζει στο ‘Westworld’ και είναι τεράστιος geek του ‘Star Wars’, που μου είπε, συνειδητοποιείς ότι είσαι η πρώτη μαύρη γυναίκα που έχει σημαντικό ρόλο σε αυτές τις ταινίες; Και εγώ ήμουν σε φάση, όπως είσαι εσύ τώρα, έκανα “δε μπορεί να είναι σωστό αυτό!”. Με εξέπληξε που δεν το έκαναν μεγαλύτερο θέμα. Απλά μπορεί επειδή οι περισσότεροι που εμπλέκονται να είναι λευκοί και δεν καταλαβαίνουν τη σημαντικότητα.

 

Vianney Le Caer/Invision/AP / Vianney Le Caer/Invision/AP

H Thandie Newton στην πρεμιέρα στις Κάννες (Vianney Le Caer/Invision/AP)

ΠΩΣ ΟΙ LORD & MILLER ΕΠΑΙΞΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΙΝΓΚ ΤΗΣ

Αγαπώ αυτό που σκόπευαν να κάνουν ο Chris κι ο Phil, είναι ξεκαρδιστικά καλοί και αληθινά έξυπνοι. Τους μίλησα πάρα πολύ όταν ήρθα στην ταινία, αγάπησα την οπτική τους. Στη δοκιμή των ρούχων το σκετς του χαρακτήρα μου ήταν μια κοπέλα με απαλό λευκό δέρμα  και ίσια μαύρα μαλλιά και το βλέπω και κάνω, “χμ, ενδιαφέρον” γιατί εγώ ήμουν εκεί και αυτό είχε προφανώς φτιαχτεί πριν συμφωνήσω να παίξω στην ταινία. Τα παιδιά των ηχητικών εφέ μου είπαν πως όταν ο Chris κι ο Phil κοίταγαν τα πρώτα τεστ της φοβερής σκηνής του τρένου, η Val είναι εκεί. Κι ο Chris με τον Phil κοίταγαν τα πράγματα που αφορούσαν την Val και ήταν κι εκεί λευκή με ίσια μαλλιά και οι δυο τους είπαν “δεν την έχουμε κάνει καστ ακόμα, γιατί υποθέτετε ότι θα μοιάζει έτσι;”

Κι αυτό είναι το θέμα. Αυτή είναι πάντα η υπόθεση, έτσι δεν είναι; Και τότε σκέφτηκαν πως, στην πραγματικότητα, πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να είναι μαύρη! Αυτή η τύπισσα θα είναι κουλ. Αυτή ήταν η κρίσιμη στιγμή και θα μπορούσε να μην έχει συμβεί. Γιατί χρειάζεται μια συναίσθηση και μια αίσθηση diversity που συνήθως προέρχεται από ανθρώπους σε θέσεις αποφασιστικής σημασία που κι οι ίδιοι έχουν diversity στις ζωές τους. Και φυσικά όσο προχωρούν τα χρόνια θα συμβαίνει όλο και πιο πολύ. Είναι απίστευτα κουλ που βρέθηκα σε αυτή την ταινία, οπότε σας ευχαριστώ Chris και Phil.

Και ευχαριστώ Alli Shearmum, η παραγωγός της ταινίας. Την χάσαμε μετά το γύρισμα, και όταν ήρθα εγώ στην ταινία ήταν αναπόσπαστο κομμάτι αυτών των αποφάσεων. Μου είπε πως θα ένιωθα πιο δυνατή στη φυσική μου κατάσταση. Επειδή εγώ θεώρησα δεδομένο πως θα ήθελαν ίσια μαλλιά. Κι αυτή ήταν “όχι όχι όχι όχι όχι, κοίτα τον εαυτό σου!” Και απλά στεκόμουν εκεί με τα μαλλιά μπούκλες. Αλλά εσωτερικοποιώ την επιθυμία για πολλές ταινίες και ποπ κουλτούρα να εκμηδενίζουν όλα αυτά τα πράγματα που μας κάνουν μοναδικούς. Τελικά η Val κατέληξε στην ταινία χωρίς μέικ απ. Είχε μαλλιά κράνους καθόλη τη διάρκεια της ταινίας.

 

 

ΠΩΣ ΤΟ ‘WESTWORLD’ ΕΣΩΣΕ ΤΗΝ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΗΣ

Το ‘Westworld’ άλλαξε τα πάντα. Ήμουν έτοιμη να τα παρατήσω πριν έρθει αυτό. Και ήμουν κουλ πάνω σε αυτό. Ήθελα να γράψω, ήθελα να πάρω μια ανάσα και να αποφασίσω τι θέλω να κάνω. Γιατί όταν ξεκίνησα η ηθοποιία δεν ήταν το βασικό μου πράγμα, εκπαιδεύτηκα ως χορεύτρια, πήγα στο Κέμπριτζ για ανθρωπολογία οπότε ίσως ακολουθούσα τη δημοσιογραφία. Ήμουν έτοιμη να τα παρατήσω επειδή δεν άντεχα άλλο το πώς απεικονίζονταν οι γυναίκες στην οθόνη. Πολύ συχνά αναλάμβανα κακογραμμένους χαρακτήρες επειδή πίστευα πως ίσως μπορούσα να προσθέσω κάτι και είχα συνεχείς τσακωμούς προσπαθώντας να επιβάλω μεγαλύτερη περιπλοκότητα και περισσότερες διαστάσεις. Συχνά ήταν ρόλοι γραμμένοι από άντρες, και πίστευα πως άντεξα αρκετά. Επειδή είμαι πια μεγαλύτερη, και η ζωή είναι πολύ μικρή και επίσης είμαι ακτιβίστρια κι αυτό παίρνει πολύ από το χρόνο μου, από το να βοηθάω ανθρώπους.

Και μετά, δούλεψα στο ‘Westworld’. Κι εκεί ένιωθα σα να κάνω ακτιβισμό κάθε μέρα στο σετ, με την ιστορία να ανατρέπει στερεότυπα για τις γυναίκες. Έχει κάτι το εξεζητημένο και υπάρχει δύναμη συο γυμνό του. Ειρωνικά, έχοντας υπάρξει γυμνή σε άλλες καταστάσεις και έχοντας ακούσει ψέμματα από σκηνοθέτες… κυριολεκτικά να μου λένε πως “α, βλέπουμε ως εδώ” [δείχνει πάνω από το στήθος] αλλά τελικά το κάδρο πιάνει ως τη μέση. [σταματάει για λίγα δευτερόλεπτα, ψιθυρίζει θυμωμένα] Αρχίδι.

Κυριολεκτικά, ερχόταν ένας παραγωγός στο τρέιλερ μου επειδή ήθελα να φοράω μπλούζα σε μια σκηνή ανάμεσα σε μια γυναίκα και τον άντρα της που δεν πίστευα πως χρειαζόταν να είναι γυμνόστηθη. Κι έρχεται μέσα και κάνει, “έι, ΜΙΚΡΗ, ακούω πως δε θες να βγάλεις τη μπλούζα σου για τη σκηνή” και του λέω πως ναι, γιατί δεν δικαιολογείται, υπάρχουν σκηνές αργότερα στη σειρά που το κάνουν αλλά όχι ακόμα. Και μου κάνει, “άκου μικρή: Thandie Newton. Γυμνόστηθη. Θεαματικότητα.” Ακριβής ατάκα. Είμαι κατά κάποιο τρόπο ευτυχής για τη σκληρή του ειλικρίνεια. Γιατί είπα, α, τώρα σίγουρα δεν πρόκειται να βγάλω τη μπλούζα αν αυτός είναι ο λόγος σου.

Κατάφερε πάντως και πάλι, έβαλε τον ηθοποιό που έκανα τη σκηνή μαζί του να μου τραβήξει χαμηλά τη μπλούζα ώστε ένα από τα στήθη μου να είναι έξω. Είπε στον τύπο να το κάνω. Κι εκείνος ο καημένος που είχε τόσο μικρό ρόλο ένιωσε πως πρέπει να το κάνει. Με αυτά τα πράγματα είχα να κάνω. Οπότε για μένα τώρα να έχω το ‘Westworld’, εντελώς γυμνή, τίποτα δεν καλύπτει το παραμικρό. Χωρίς stunt double. Γιατί ήμουν σε φάση “όχι όχι όχι όχι, αυτό είναι δικό μου”. Ήταν ειρωνικό γιατί ήταν το αντίθετο από αυτό που νόμιζα πως θα θέλω να κάνω. Προσπαθούσα να γδύνομαι όλο και λγότερο κι εδώ είμαι ΤΕΛΕΙΩΣ γυμνή και είναι τόσο ενδυναμωτικό. Γιατί αποκαλύπτει μια ευαισθησία και μιλάει για απάνθρωπες πρακτικές και το πώς αυτοί οι άνθρωποι αντιμετώπιζαν συμπεριφορές σα να ήταν ζώα φάρμας. Αυτό εκφράζει. Οπότε ναι, άλλαξε η ζωή μου.

 

Joel C Ryan/Invision/AP / Joel C Ryan/Invision/AP

Η Thandie Newton κι η Phoebe Waller-Bridge παρουσιάζουν την ταινία σε προβολή στο Λονδίνο (Joel C Ryan/Invision/AP)

*Το ‘Solo’ προβάλλεται ήδη στις αίθουσες από την Feelgood. Το 71ο Φεστιβάλ Καννών ολοκληρώθηκε στις 19 Μαϊου.

Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του PopCode.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:

Ron Howard, πώς είναι να αναλαμβάνεις μια ταινία ‘Star Wars’ που έχει ήδη αρχίσει να γυρίζεται;
Αποκλειστική συνέντευξη: O Donald Glover μας εξήγησε γιατί το ‘Solo’ είναι μια millennial ταινία
Φιλιούνται, αγκαλιάζονται στην πρεμιέρα του ‘Solo: A Star Wars Story
Quiz: Πόσο καλά ξέρεις τα Star Wars;
Ξέρουμε τον λιγότερο δημοφιλή χαρακτήρα του Star Wars και δεν είναι ο Jar Jar Binks
Στη σειρά: Και οι ταινίες 9 ‘Star Wars’, από τη χειρότερη στην καλύτερη
Review: Το ‘Solo’ είναι ένα δώρο για τους φαν των Star Wars