ΛΙΣΤΕΣ

NBA και τέρατα από ορμόνες στο Netflix: 3 ταινίες και 4 σειρές για το ΣΚ σου

Όλες οι ταινίες και σειρές που αξίζει να τσεκάρεις αυτό το σαββατοκύριακο.

Είτε μείνεις μέσα για σειρές είτε έχεις όρεξη για σινεμά αυτό το ΣΚ, σε έχουμε καλυμμένο.

Διαλέγουμε ταινίες και σειρές που κάνουν πρεμιέρα αυτές τις μέρες και αξίζει να τσεκάρουμε.

Ταινίες

Η ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗ (THE FAVOURITE)

Ταυτότητα: Κωμικοτραγική σάτιρα εποχής

Πρωταγωνιστούν: Emma Stone, Olivia Colman, Rachel Weisz, Nicholas Hoult, Mark Gatiss

Στη σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος

 Η “Ευνοούμενη” είναι ένα φιλμ αστείο (όχι αστείο όπως είναι ‘αστείες’ οι περισσότερες Σημαντικές Κωμωδίες της σημερινής τηλεόρασης, αστείο όπως είναι αστείο το “Arrested Development” ή το “Seinfeld”) και επιτρέπει στον Λάνθιμο να επανατοποθετήσει τις αισθητικές του σταθερές σε ένα παντελώς νέο πλαίσιο. (Το δίδυμο των σεναριογράφων Ντέμπορα Ντέιβις και Τόνι ΜακΝαμάρα έχει προϋπηρεσία στην τηλεοπτική βρετανική κωμωδία). Το σύνολο λειτουργεί κι αυτό το φαινομενικό παιχνίδι απέναντι στο προφανές βοηθάει και τις τρεις πρωταγωνίστριες να εκτοξευθούν σε αυτό δυναμικά ντελιριακό queer παιχνίδι σεξουαλικής ισχύος: Η Έμμα Στόουν σε κρυφά κόντρα ρόλο δείχνει στον Littlefinger πώς γίνεται και αποκαλύπτει πτυχές που πραγματικά δεν υποπτευόμουν πως διέθετε ως ερμηνεύτρια, η Κόλμαν παίρνει έναν αβανταδόρικο ρόλο και τον παίζει στα όριά του χωρίς να γίνεται χάρτινη, η Βάις κουβαλά μια συναρπαστική masculine ενέργεια μέσα στην αβεβαιότητά της. – Θοδωρής Δημητρόπουλος

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από την Odeon.

ΨΥΧΡΗ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗ (COLD PURSUIT)

Ταυτότητα: Ο Liam Neeson ζητά (ξανά) εκδίκηση

Πρωταγωνιστούν: Liam Neeson, Emmy Rossum, Laura Dern

Στη σκηνοθεσία: Hans Petter Moland

Ο Hans Petter Moland διασκευάζει την ταινία του ‘Με Σειρά Εξαφάνισης’ (2014) για το αμερικανικό κοινό και μεταφέρει το παιχνιδιάρικο στόρι τοπικού εγκλήματος γεμάτο μαύρο χιούμορ και κλεισίματα του ματιού, από το Σκανδιναβικό τοπίο στο χιονισμένο των αμερικάνικων βουνών. Τον ρόλο του Stellan Skarsgård αναλαμβάνει ο Neeson, που φέρνει ξανά την γεμάτη ένταση μελαγχολία του (σκεφτείτε τις καλύτερες ταινίες από αυτό το είδος εκδίκησης, όπως το ‘Grey’ ή τις συνεργασίες του με τον Jaume Collet-Serra), και η μετακόμιση φέρνει μαζί της μπόλικες αμερικάνικες αναφορές και απόπειρες να φανεί το προϊόν εξίσου ντόπιο.

Ο Moland δεν το πετυχαίνει 100%, καθώς αρκετές από αυτές τις απόπειρες ακροβατούν μεταξύ του στερεοτυπικού και του τουριστικού (οι σχεδόν μυθικοί Ινδιάνοι, η ασιάτισα σύζυγος), ένα πρόβλημα που είχε και το εντελώς παρόμοιου ύφους “Τρεις Πινακίδες”, μια επίσης λυρικής προσέγγισης και μαύρου χιούμορ απόπειρα πάνω στην κοενική διάλεκτο από έναν επίσης μη-αμερικάνο δημιουργό. Όμως ο Μόλαντ αυτό που σίγουρα πετυχαίνει είναι να φέρει μαζί του στις ΗΠΑ το κέφι του. Η ταινία ποτέ δεν φρενάρει, ακόμα κι όταν ο Νίσον απουσιάζει από την οθόνη όταν το ντόμινο εξελίξεων φτάνει μακρύτερα από τον ίδιο. Το χιούμορ είναι εκεί, και οι συναισθηματικές στιγμές το ίδιο. Ακόμα και για τον ίδιο τον Νίσον, αποτελεί μια καλή επιλογή: Βρίσκεται απολύτως μες στις παραμέτρους του σινεμά που υπηρετεί την τελευταία 20ετία, όμως τα πάντα είναι δοσμένα μια μαύρα χιουμοριστική ελαφρότητα. Ο Μόλαντ δε θα γίνει ποτέ Κοέν ή Ταραντίνο, αλλά ξέρει πώς να στήσει μια δραματική κωμωδία θανάτου. – Θοδωρής Δημητρόπουλος

Η ταινία κυκλοφορεί στις αίθουσες από τη Spentzos Films.

HIGH FLYING BIRD

Ταυτότητα: Έξυπνο sports drama γυρισμένο σε smartphone από τον οσκαρικό Soderbergh

Πρωταγωνιστούν: Tarell Alvin McCraney, Zazie Beetz, Melvin Gregg, Sonja Sohn, Zachary Quinto, Kyle McLachlan, Bill Duke

Στη σκηνοθεσία: Steven Soderbergh

Στο μέσον ενός μπασκετικού λοκάουτ, ο ατζέντης Ray Burke (o André Holland, του ‘Moonlight’ και του ‘The Knick’) βρίσκει τον εαυτό του παγιδευμένο ανάμεσα στην κόντρα της λίγκας και των παιχτών. Με την καριέρα του σε κίνδυνο, ο Ray παίζει για μεγαλύτερα διακυβεύματα. Έχοντας στη διάθεσή του μόλις 72 ώρες για να φέρει εις πέρας ένα παράτολμο σχέδιο, ξεγελά όλες τις εμπλεκόμενες ισχυρές φιγούρες, εντοπίζοντας ένα νομικό παραθυράκι χάρη στο οποίο μπορεί να αλλάξουν τα πάντα. Αυτό που τελικά συμβαίνει, ανασύρει ερωτήματα πάνω στο ποιος ελέγχει το παιχνίδι – και ποιος θα έπρεπε να το ελέγχει. Νέα ταινία από τον Steven Soderbergh για την οποία μας έκανε ένα μικρό teaser όταν του μιλήσαμε το περασμένο φθινόπωρο, με τη Zazie Beetz του ‘Atlanta’, τον Kyle MacLachlan του ‘Twin Peaks’, τον Zachary Quinto του ‘Star Trek’, την Sonja Sohn του ‘Wire’ και εμφανίσεις από αθλητές του ΝΒΑ σαν τον Reggie Jackson, και σενάριο από τον οσκαρικό Tarell Alvin McCraney του ‘Moonlight’. Πάντα τέτοια. – Ιωσηφίνα Γριβέα

Η ταινία στριμάρει στο Netflix.

Σειρές

¡NAILED IT! MÉXICO

Ταυτότητα: Ξεκαρδιστικό cooking show με τέλειους losers

Το ‘Nailed It!’ το έχουμε αναφέρει πολλές φορές ανάμεσα στα food shows του Netflix που έχουν πετύχει. Ο βασικός πόλος έλξης στη συγκεκριμένη εκπομπή είναι το πόσο πραγματικά ξεκαρδιστική είναι. Δεν χορταίνεις να βλέπεις άχρηστους ψήστες να προσπαθούν να φτιάξουν το λιγότερο απαίσιο cake. Και επειδή η πλατφόρμα έχει πάρει πολύ στα σοβαρά τις ξενόγλωσσες παραγωγές της και τα ανοίγματα που κάνει σε διαφορετικές αγορές (από τους νέους συνδρομητές, πάνω από το 90% βρίσκεται εκτός Αμερικής), θα αρχίσει και την προσαρμογή κάποιων unscripted shows του στο αντίστοιχο κοινό. Το ‘Nailed It!’ αποκτά Μεξικανό παρουσιαστή – τον δημοφιλέστατο ηθοποιό/κωμικό/τραγουδιστή/host Omar Chaparro – και μεξικανούς συμμετέχοντες που θα προσπαθήσουν να κερδίσουν 200.000 πέσος. – Ιωσηφίνα Γριβέα

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

REMASTERED: THE TWO KILLINGS OF SAM COOKE

Ταυτότητα: True crime ανθολογία για τη μουσική βιομηχανία

Η μουσική βιομηχανία έχει κοινή ιστορία με το έγκλημα. Θα ήταν παράλογο, λοιπόν, μέσα στο true crime θηρίο που ξύπνησε το Netflix να μην έχουμε δει και μία σειρά-ντοκιμαντέρ για τους μουσικούς που είτε έχασαν τη ζωή τους υπό αδιευκρίνιστες ή ειδεχθείς συνθήκες, είτε έπαιξαν ρόλο σε ιστορικές στιγμές της ανθρωπότητας. Μέσα από καθηλωτικές συνεντεύξεις, αρχειακό υλικό και μία κομψή αισθητική που διατρέχει τη δουλειά τους, οι δημιουργοί και κάτοχοι των βραβείων Emmy και Peabody, Jeff και Michael Zimbalist, έχουν ήδη καταπιαστεί στο ανθολογικό ‘ReMastered’ με την απόπειρα δολοφονίας εναντίον του Bob Marley, την εκρηκτική συνάντηση του Johnny Cash με τον Richard Nixon, τον μυστήριο θάνατο του Jam Master Jay των θρυλικών Run-DMC, και τον θάνατο του Χιλιανού τραγουδοποιού, Victor Jara, που βασανίστηκε και δολοφονήθηκε από τη δικτατορία του Pinochet. Τώρα ήρθε η ώρα για τον Sam Cooke – τον πατέρα της μοντέρνας soul που απέκτησε τρομερή δύναμη μέσα από την ακτιβιστική του δράση σχετικά με τα ανθρώπινα δικαιώματα των Αφροαμερικανών και έχασε τη ζωή του σε ηλικία 33 ετών. Ποιος μπορεί να ήθελε τον θάνατό του και τι ανάμιξη μπορεί να είχε το FBI σ’ αυτόν; – Ιωσηφίνα Γριβέα

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

ONE DAY AT A TIME: SEASON 3

Ταυτότητα: Η καλύτερη αμερικανική σίτκομ αυτή τη στιγμή

Κι εκεί που η παραδοσιακή σίτκομ έμοιαζε σιγά-σιγά να αργοπεθαίνει, έβγαλε το Netflix το ‘One Day at a Time’ και θυμηθήκαμε ότι το είδος μπορεί να μιλήσει για την Αμερική του σήμερα με τρόπο σύγχρονο και feelgood. Για τη Rita Moreno ό,τι και να πούμε είναι λίγο, σύσσωμο όμως το καστ ανοίγει τεράστια αγκαλιά για όλους μας. – Ιωσηφίνα Γριβέα

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

BIG MOUTH: MY FURRY VALENTINE

Ταυτότητα: Adult animation σε έξαλλη κατάσταση

Το ‘Big Mouth’ είναι ένα φανταστικό, γλυκό, σουρεάλ, άξεστο και αρκετά υποτιμημένο adult animation show – υποτιμημένο συγκριτικά με συναδέλφους του όπως ο ‘Bojack Horseman’, αλλιώς μια χαρά χιτ είναι. Φαντάζεται έναν κόσμο όπου οι χειρότεροι εφιάλτες της εφηβείας εξακολουθούν να είναι πραγματικότητα, όμως ο καθένας μας έχει κι από έναν οδηγό που μας βοηθά να επιβιώσουμε στον μάταιο τούτο κόσμο. Οδηγό όπως λέμε κάποιο ορμονικό τέρας που είναι εκεί για να μας κρατάει το χέρι και να μας βρίζει. Δεν θα μπορούσε να έχει βρει καλύτερη θεματική για το 1ο του special από την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Είμαστε πάρα πολύ έτοιμοι. – Ιωσηφίνα Γριβέα

Η σειρά στριμάρει στο Netflix.

ΤΣΕΚΑΡΕ ΑΚΟΜΗ:

Πρέπει να μιλήσουμε για το ‘Abducted in Plain Sight’ (αλλά δεν βρίσκουμε λόγια)