ΛΙΣΤΕΣ

7 τεράστιες σειρές που δεν θα έβγαιναν ποτέ στον αέρα

Σε κάποιο παράλληλο σύμπαν, το 'Breaking Bad' και τα 'Φιλαράκια' είναι αποκύημα της φαντασίας σου.

Η προετοιμασία κάθε τηλεοπτικής σεζόν στη συμβατική τηλεόραση είναι σαν τα ‘Hunger Games’. Εκατοντάδες σενάρια πέφτουν στην αρένα. Ελάχιστα επιβιώνουν.

Καθένα από τα μεγάλα αμερικανικά δίκτυα μπορεί να παραγγείλει έως και 150 σενάρια. Από αυτά θα επιβιώσουν γύρω στα 20 για τα οποία θα γυριστούν πιλότοι. Τα χιτ που τελικά θα προκύψουν δεν θα είναι πάνω από ένα ή δύο.

Οι παρακάτω σειρές κατάφεραν να ξεπεράσουν τα εμπόδια, αλλά όχι πριν να φλερτάρουν επικίνδυνα με την ακύρωση:

Breaking Bad

Ο δημιουργός του αγαπημένου σου ‘Breaking Bad’, Vince Gilligan, έχει δηλώσει πως το καλύτερο πράγμα που του συνέβη ποτέ επαγγελματικά, ήταν ότι δεν γνώριζε τίποτα για την ύπαρξη του ‘Weeds’. Αυτό εκ των υστέρων, βέβαια. Γιατί όταν ενημερώθηκε για τη σειρά του Showtime, του κόπηκαν τα ήπατα. Εκείνος προσπαθούσε να κάνει pitch το κόνσεπτ του σε διάφορα δίκτυα και ξαφνικά μαθαίνει ότι υπάρχει ακόμα μία σειρά με μια μητέρα των προαστίων που μπαίνει στον κόσμο των ναρκωτικών.

«Δεν ήταν η πιο ευτυχισμένη στιγμή μου στον χώρο, όλες αυτές οι εβδομάδες σκληρής δουλειάς πήγαν στράφι σκέφτηκα», έγραψε κάποτε σε στήλη του στο Newsweek. «Φαίνεται πως – για έναν σεναριογράφο τουλάχιστον – η μαριχουάνα και η μεθαδόνη είναι τα ψυχοφαρμακευτικά ισοδύναμα των κλασικών μασκών της αρχαίας ελληνικής κωμωδίας και τραγωδίας. Η μία καθοδηγεί τους χαρακτήρες της στο γέλιο, η άλλη στο δάκρυ. Και έτσι το τηλεκοντρόλ μπορεί να χωρέσει και τις δύο σειρές».

Ο Gilligan τελικά παραδέχτηκε ότι αν ήξερε εξαρχής για το ‘Weeds’ δεν θα έμπαινε καν στη διαδικασία να σπρώξει τη σειρά του.

Mad Men

Μιλώντας για AMC, να μιλήσουμε και για τη σειρά που το έφτιαξε;

Είναι δύσκολο να φανταστείς την τηλεόραση τον 21ο αιώνα χωρίς το ‘Mad Men’, αλλά το πρώτο σενάριο της πολυβραβευμένης σειράς εποχής είχε γραφτεί από το 2001. Μέχρι το 2005 δεν είχε πάει πουθενά.

Οι ατζέντηδες του δημιουργού του, Matthew Weiner, έκαναν να το διαβάσουν 3-4 μήνες και τον συμβούλευσαν να μην προσπαθήσει να το πουλήσει γιατί εκείνη την εποχή τα μεγάλα συμβόλαια πήγαιναν στις κωμωδίες. Ο Weiner τους παράβλεψε και απευθύνθηκε στο HBO, αλλά δεν κατάφερε να κλείσει ούτε ραντεβού. Τελικά βρέθηκε με στέλεχος του FX, αλλά και εκείνος του πρότεινε να το κάνουν μισάωρη σειρά. Απογοητευμένος ο Weiner, αρνήθηκε.

Ήταν ο βοηθός του μάνατζέρ του που του πρότεινε το AMC, ένα δίκτυο που μέχρι τότε δεν είχε καμία, μα καμία σειρά, και υπήρχε για να προβάλλει μέτριες προς κακές ταινίες. Εκείνη την εποχή όμως ήταν σε διαδικασία επανεκκίνησης και έψαχνε μια σειρά-σταθμό. Κάτι που θα μπορούσε να αποτελέσει την υπογραφή της νέας τους ταυτότητας. Από τη στιγμή που δεν είχαν τα χρήματα για υπερπαραγωγή, αποφάσισαν να επενδύσουν στην ποιότητα. Οι ατζέντηδες του Weiner τον προειδοποίησαν να μην δώσει τη σειρά στο AMC, λόγω της κακής του φήμης και των ανύπαρκτων μπάτζετ.

Ο Weiner, σιγοτραγουδώντας ‘θα κάνω ό,τι μου αρέσει τελικά’, εμπιστεύτηκε το δίκτυο και προσπάθησε να τους βοηθήσει να βρουν συνεργάτες να χρηματοδοτήσουν τον πιλότο. Οι απαντήσεις που λάμβαναν ήταν κάτι μεταξύ ‘όχι δεν θα πάρουμε’ και ‘Who the fuck is AMC’. Το δίκτυο αποφάσισε να χρηματοδοτήσει το πρότζεκτ εξ ολοκλήρου και τα υπόλοιπα τα έγραψε η ιστορία.

Friends

Μία από τις πιο επιτυχημένες κωμωδίες όλων των εποχών. Ένα από τα προγράμματα που θα έκοβε το NBC, αν είχε περισσότερες επιλογές το φθινόπωρο του 1994.

Ο David Crane και η Marta Kauffman που έτρεχαν τα ‘Φιλαράκια’ από την αρχή ως το τέλος τους, τράβηξαν των παθών τους μέχρι να βγει η σειρά στον αέρα. Το δίκτυο έβρισκε πως το κόνσεπτ έξι εικοσάρηδων απευθυνόταν αυστηρά σε νεανικό κοινό, ενώ τα κοινά που το είδαν δοκιμαστικά έβρισκαν πως το σενάριο είχε πολλά σεξουαλικά υπονοούμενα και οριακά συμπαθείς χαρακτήρες. Οι δύο δημιουργοί δούλεψαν πολύ πάνω στον πιλότο – για παράδειγμα η Courteney Cox θα ήταν η Rachel, ο Matthew Perry και η Jennifer Anniston δεν θα βρίσκονταν ανάμεσα στο καστ και η σειρά θα ονομαζόταν ‘Six of One’ – αλλά όπως έχουν δηλώσει ήταν «έτοιμοι να ζήσουν και να πεθάνουν με την αρχική τους ιδέα». Αυτή των έξι φίλων και της καθημερινότητάς τους.

Τα στελέχη του δικτύου μισούσαν τον πιλότο και τον θεωρούσαν καταδικασμένο να αποτύχει, αλλά μιας και το πρόγραμμά τους δεν είχε πολλές νέες σειρές εκείνη τη σεζόν αποφάσισαν με μισή καρδιά να του δώσουν μια ευκαιρία. Λίγο αργότερα θα γέμιζε η καρδιά τους και οι τσέπες τους.

The Big Bang Theory

Το ‘Big Bang Theory’ είναι τόσο επιτυχημένο που μάλλον σύντομα θα πρέπει να τελειώσει. Οι πρωταγωνιστές του είναι πια πολύ ακριβοί.

Πριν κλάψεις τον μακαρίτη όμως, μάθε πως αν ο πιλότος δεν είχε γυριστεί και ξαναγυριστεί, δεν θα τον είχες γνωρίσει ποτέ. Το CBS είχε κόψει σε πρώτη φάση τον «χάλια πιλότο» όπως τον είχε χαρακτηρίσει το Variety, και χρειάστηκε να τον ξαναπροσπαθήσει. Τότε ήταν που μπήκε στο παιχνίδι και η Kaley Cuoco, η οποία είχε απορριφθεί ήδη δύο φορές και δεν συμμετείχε στο ορίτζιναλ πρώτο επεισόδιο.

Seinfeld

 

«Στην ιστορία των reports για τους πιλότους, αυτός του ‘Seinfeld’ πρέπει να πήρε πραγματικά ένα [report] από τα χειρότερα». Τάδε έφη το πρώην στέλεχος του NBC, Warren Littlefeld. «Το έχω δίπλα στο γραφείο μου, στην εκτίμηση λέει ‘αδύναμο’». Ο τότε Πρόεδρος του NBC, Brandon Tartikoff, είχε βρει το επεισόδιο «πολύ Νέα Υόρκη, πολύ εβραϊκό», κι έτσι δεν παρήγγειλε παραπάνω από τέσσερα παραπάνω επεισόδια για τη σειρά που λεγόταν ακόμα ‘The Seinfeld Chronicles’. Αν σκεφτείς ότι οι παραγγελίες ανέρχονταν παραδοσιακά περίπου στα 13 επεισόδια, μιλάμε για φιάσκο.

Το ‘Seinfeld’ δεν πήγε καλά στην αρχή, βασικά πάτωσε απέναντι από το ‘Home Improvement’, αλλά ο πρώην επικεφαλής του βραδινού προγράμματος του δικτύου Rick Ludwin έπεισε τα μεγαλύτερα κεφάλια να ζητήσουν τέσσερα ακόμη επεισόδια και να βάλουν τον πιλότο σε επαναλήψεις. Τα νούμερα άρχισαν να ανεβαίνουν, η παραγγελία ανέβηκε σε 13 επεισόδια, και το ‘Seinfeld’ έγινε σταδιακά η μεγαλύτερη κωμωδία της δεκαετίας. Να σημειωθεί ότι τις τέσσερις τελευταίες του σεζόν παρέμεινε πρώτο απέναντι στις υπόλοιπες sitcoms, γαλόνι που το έφεραν μέχρι τότε μόνο τα ‘I Love Lucy’, ‘All in the Family’ και ‘The Cosby Show’.

Beverly Hills, 90210

Κάποια στιγμή στα τέλη των ‘80s, ο τηλεοπτικός θρύλος Aaron Spelling, ζήλεψε την επιτυχία και το κόνσεπτ του καναδικού ‘Degrassi Junior High’ και θέλησε να αγοράσει τα δικαιώματά του. Οι δημιουργοί του ‘Degrassi’ τελικά αρνήθηκαν γιατί δεν συμφωνούσαν με το χολιγουντιανό ρεκτιφιέ που ήθελε να κάνει ο Spelling στη φιλοσοφία της σειράς, και έτσι ο μεγαλοπαραγωγός αποφάσισε να κάνει τη δική του βερσιόν.

Έτσι κι έγινε λοιπόν, μόνο που το νεοσύστατο τότε δίκτυο του Fox σιχαινόταν το αποτέλεσμα. Βρήκαν το πρώτο επεισόδιο απαίσιο και το έκαναν πρεμιέρα με το ζόρι, κυρίως επειδή ήταν πολύ φρέσκο κανάλι με περιορισμένο πρόγραμμα, κι έτσι δεν είχαν πολλές επιλογές.

Τα νούμερα της σειράς ήταν για γέλια και το Fox ήταν έτοιμο να το κόψει, αλλά είπε να του δώσει μια δεύτερη και τελευταία ευκαιρία. Όσο η υπόλοιπη τηλεόραση ζούσε με τις κλασικές καλοκαιρινές επαναλήψεις, το δίκτυο πλάναρε μια special summer season οκτώ επεισοδίων για το καλοκαίρι του 1991, και κατάφερε όχι μόνο να αποσβέσει τη ζημιά αλλά και να στήσει την σειρά-ναυαρχίδα που θα του έβγαζε 10 σεζόν.

ER

Θυμάσαι πιο πάνω που διάβασες ότι το NBC δεν ψηνόταν για το ‘Friends’; Την ίδια χρονιά, δεν ήθελε ούτε τον ιατρικό ογκόλιθο που λέγεται ‘E.R.’. Το είχαν βρει πολύ ωμό, πολύ αιματηρό, πολύ οτιδήποτε πίστευαν ότι θα απωθούσε το κοινό. Ο showrunner της σειράς John Wells έχει δηλώσει ότι περίμεναν τις σημειώσεις του δικτύου για μία ώρα μετά το screening που τους είχαν ετοιμάσει, αλλά τελικά δεν τους έδωσαν και πολλή σημασία.

«Ο Don [Ohlmeyer, Πρόεδρος του NBC West Coast] ήταν πολύ δυσαρεστημένος με το γεγονός ότι δεν κάναμε κάτι με τις επισημάνσεις του για τη γλώσσα, την πλοκή που εξελισσόταν πολύ γρήγορα, την παρουσία πολλών χαρακτήρων – όλα τα πράγματα δηλαδή που κατέληξαν να γίνουν σήματα κατατεθέν της σειράς».

Το NBC πάρκαρε τη σειρά τις Πέμπτες μαζί με το ‘Friends’, σε μια κίνηση που πίστευαν ότι θα καθόριζε την αποτυχία του. Το ‘E.R.’ έγινε γρήγορα ένα τέρας θεαματικότητας και κέρδισε σύνολο 23 βραβεία Emmy και 124 υποψηφιότητες. Παραμένει μέχρι σήμερα το δράμα με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία των Emmy.

|Η ποπ κουλτούρα μέσα από εικόνες| Ακολούθησε το Ιnstagram account του PopCode.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:

8 σειρές που απογοήτευσαν με το τέλος τους
9 σειρές που δεν είχες ιδέα ότι είναι remake
Game of Thrones και Εντατική: Οι 16 ακριβότερες σειρές στην ιστορία της τηλεόρασης