REVIEWS

Το ‘The Boys’ είναι το ‘Game of Thrones’ των υπερηρώων

Το 'The Boys' είναι όσα θα ήθελε να ήταν το 'Suicide Squad'.

Όταν ο Garth Ennis κυκλοφορούσε
το ‘The Boys’ το 2006, ο Iron Man δεν θα έφτανε
στην οθόνη για δύο ακόμη χρόνια, το
Arrowverse δεν ήταν καν σκέψη της Warner Bros. και
ο Batman του Christopher Nolan δεν είχε φέρει το
κύμα του προσγειωμένου υπερήρωα που θα
γεννούσε. Αντίθετα, το ‘Superman Returns’
πρόδιδε τις προσδοκίες του, το ‘Last
Stand’ πατούσε pause στο franchise των X-Men και ο
μεγαλύτερος ήρωας στο σινεμά ήταν ένας
πειρατής που αναρωτιόταν συνεχώς πού
πήγε το μπουκάλι του με το ρούμι.

Ο Ennis όμως, δεν είχε
μεγαλώσει με υπερήρωες ούτως ή άλλως.
Τους σιχαινόταν για την ακρίβεια. Εκείνη
την περίοδο τον απασχολούσε πιο πολύ
ότι ο George W. Bush και ο Dick Cheney δρούσαν
ανεξέλεγκτα στο όνομα της εθνικής
ασφάλειας, τα θύματα του πολέμου στο
Ιράκ είχαν αρχίσει ήδη να ξεχνιούνται
και ο τυφώνας Κατρίνα είχε γονατίσει
τη Νέα Ορλέανη. Η ανάγκη του να γράψει
για τη διαφθορά στα υψηλότερα κλιμάκια,
για την εγκατάλειψη του απλού πολίτη
όσο οι δυνατοί εκμεταλλεύονταν την ισχύ
τους, βρήκαν το ιδανικό σάκο του μποξ
στο σπάντεξ. Στο ‘The Boys’, οι δικοί του
υπερήρωες ήταν ανήθικοι και οι άνθρωποι
που προσπαθούσαν να τους σταματήσουν
ήταν επίσης ανήθικοι. Οι δεύτεροι
ταίριαζαν γάντι με τους τηλεοπτικούς
πρωταγωνιστές της περιόδου που μας
καθοδηγούσαν λερωμένοι στους βρώμικους
κόσμους τους. Με έναν Tony Soprano ή με έναν
Vic Mackey.

Σε αυτό το πλαίσιο
σκέψης λοιπόν, είναι πολύ εύκολο να
φτιάξεις κάτι κυνικό χάρη κυνισμού.
Κάτι που υπονομεύει τα πιο παραδοσιακά
τεχνάσματα του είδους για να φανείς
απλώς διαφορετικός. Θα είσαι και
τεταρτοπέμπτος στη σειρά – το ‘Watchmen’
του Alan Moore, το ‘Dark Knight’ του Frank Miller,
ταινίες σαν το ‘Kick-Ass’ ή το πιο πρόσφατο
‘Brightburn’ που ανακατασκευάζουν τον μύθο
των αλτρουιστών με υπερδυνάμεις για να
τους κάνουν μεγαλομανείς, αλκοολικούς,
αιμοδιψείς, αποκομμένους από την
πραγματικότητα των πολιτών που κοιτούν
να προστατεύσουν, έχουν ήδη πετύχει.
Στα χέρια του Eric Kripke του ‘Supernatural’ και
του υποτιμημένου ‘Timeless’ όμως, το ‘The
Boys’ μπορεί να μην ανακαλύπτει την
πενικιλίνη αλλά έχει το χιούμορ, τα
επίπεδα στους χαρακτήρες του και την
καρδιά που χρειάζονται για να μη φωνάζει
απλώς, δες με! Έχω υπερήρωες αλλά όχι
αυτούς που ξέρεις, από τους άλλους!

Σε ένα σύμπαν ακριβώς
σαν το δικό μας – είναι εντυπωσιακό πόσο
αψεγάδιαστα ίδιος φαίνεται ο κόσμος
τους και παίζει τεράστιο ρόλο στο
εμβυθιστικό αποτέλεσμα – οι υπερήρωες,
ή Supes όπως τους ονομάζει η σειρά, είναι
επάγγελμα. Η εταιρεία Vought τους έχει
κυριολεκτικά στο μισθολόγιό της και
τους μοιράζει σε πόλεις που καλούνται
να έχουν υπ’ ευθύνη τους. Από τους
περίπου 200 που έχουν στη δούλεψή τους,
όλοι τους brands μεγαλύτερα ή μικρότερα
ανάλογα με τη δημοτικότητά τους, οι
Seven είναι τα πρότυπα που θαυμάζουν οι
πολίτες και ζηλεύουν οι υπόλοιποι
υπερήρωες. Λίγο να ανασηκώσεις την κάπα
τους όμως, θα βρεις πίσω από τις αρετές
τους φονικά μυστικά, εθισμούς και
αμαρτίες που θέλει να καλύψει η Vought για
να κρατήσει άθικτα τα ιδανικά προφίλ
τους.

Ένας από τους φαν τους,
ο Hughie, θα ανακαλύψει τη χειρότερη πλευρά
τους όταν ο A-Train, ο Flash των Seven, θα σκοτώσει
καταλάθος την κοπέλα του και θα
δικαιολογηθεί στα ΜΜΕ μιλώντας για την
περίπτωσή της με ανακρίβειες, την ίδια
στιγμή που η Vought ζητά από τον ίδιο να
υπογράψει ένα συμφωνητικό εμπιστευτικότητας
για το ατύχημα.

Έξαλλος από την αδικία,
θα αποδεχτεί την πρόταση του Billy Butcher,
ενός απολαυστικά χυδαίου Karl Urban (Star
Trek), να μπει σε μια ομάδα από αυτόκλητους
τιμωρούς που γνωρίζουν για τα φρικτά
εγκλήματα των Supes και θέλουν να τους
ξεφορτωθούν. Όλα τους διαφορετικού
βαθμού διαταραγμένες προσωπικότητες,
τα Boys θα βρουν στη συνέχεια στον δρόμο
τους και μια σιωπηλή, βίαιη νεαρή γυναίκα
που θα αναφέρεται στη συνέχεια ως The
Female. Mαζί θα αποπειραθούν να ξεσκεπάσουν
την αληθινή φύση των Seven.

Τα πλάνα τους προφανώς
και θα πάνε στον διάολο από την πρώτη
στιγμή και μάλιστα με τον πιο ανεκδιήγητο,
αιματηρό τρόπο. Θα περιπλακούν ακόμη
περισσότερο όμως όταν η Starlight, μία
επαρχιώτισσα που γεννήθηκε με υπερδυνάμεις,
μεγάλωσε λατρεύοντας τους Seven και μόλις
πέρασε την οντισιόν για να γίνει η νέα
προσθήκη στο ρόστερ τους, θα αναπτύξει
σχέσεις με τον Hughie παρά τις αντιρρήσεις
του Butcher.

Την υποδύεται με ευάλωτο
δυναμισμό η Erin Moriarty (Jessica Jones) και μαζί
με τον Jack Quaid που παίζει τον Hughie, δίνουν
στο show μια απαραίτητη συναισθηματική
άγκυρα όταν τα πάντα γύρω τους γίνονται
αδιανόητα. Αδιανόητα όμως. Η σειρά είναι
παραγωγή του Seth Rogen, ο οποίος έχει ήδη
διασκευάσει Garth Ennis για την τηλεόραση
με το ‘Preacher’, οπότε αν έχεις δει εκείνο
θα ξέρεις ότι ο δημιουργός δεν κάνει
εκπτώσεις στην υπερβίαιη, αισχρή
εικονογραφία.

Θα δεις βόμβες να
εισχωρούν σε μέρη του σώματος όπου δεν
θα ανήκουν ποτέ οι βόμβες, erotica με
δελφίνια, σκηνές εκρηκτικής πρωκτολειχίας
που θα θες να ξεχάσεις, τα πιο άβολα
οιδιπόδεια προκαταρκτικά έβερ. Α, και
αν είχες ποτέ απορία για το πώς μπορεί
να εκμεταλλευτεί ο Ant-Man πιο πονηρά τις
αυξομειώσεις του, δεν θα σου μείνει
καμία. Λέμε τώρα, αν.

Θα δεις όμως και πως τα
πιο παράλογα σκηνικά εξισορροπούνται
από τη σατιρική διάθεση της σειράς – δεν
θα έπρεπε να είχα γελάσει τόσο στην όψη
του Karl Urban να χρησιμοποιεί ένα μωρό για
πολυβόλο, αλλά είχα διπλώσει – και την
ευστοχία και των πιο ακραίων ακόμη
χαρακτήρων της. Ο Homelander, το υβρίδιο
Superman/Captain America που ηγείται των Seven και
υποδύεται ο Anthony Starr, είναι ένας τρομερά
δοσμένος ψυχοπαθής μπέμπης. Η Madelyn
Stillwell της υποψήφιας για Όσκαρ Elizabeth Shue
(Karate Kid, Leaving Las Vegas) είναι σχεδόν αγχωτική
ως επικεφαλής της Vought. Είναι εμφανώς με
τη μεριά των κακών μεν, αλλά δεν μπορείς
να τη διαβάσεις. Χωρίς τα στοιχεία αυτά,
το show θα ήταν ένα επιτηδευμένο fuck you στο
σημερινό box office.

Η κατάληψη των υπερηρώων
στην ποπ κουλτούρα βέβαια, δίνει ένα
ενδιαφέρον timing στο ‘The Boys’. Η Vought γράφτηκε
από τον Ennis την περασμένη δεκαετία, αλλά
το μονοπώλιό της μπορεί να παραλληλιστεί
με αυτό της Google ή της Disney που μέσα σε ένα
χρόνο απέκτησε το 35% της πίτας των
ταμείων. Κι αν και μπορείς να το δεις
σαν αντίδοτο της μανίας μας με τους
υπερήρωες, ένα παυσίπονο για τον κορεσμό
τους, το show δεν αναδεικνύει κάποια λύση
ως απάντηση.

Το ‘Endgame’ μόλις πέρασε το
‘Avatar’ και το ‘Spider-Man: Far From Home’ μάζεψε
ένα δισεκατομμύριο δολάρια παγκοσμίως.
Ο πλανήτης κινείται στον ρυθμό των
Avengers και το ‘The Boys’ απλά ζει σ’ αυτόν,
οπότε δεν θα σου κουνήσει το δάχτυλο αν
έκλαψες κι εσύ με το τέλος του Tony Stark.

Αυτό που θα κάνει είναι
να τους χρησιμοποιήσει για να τονίσει
πως την τεράστια ευθύνη που έρχεται με
την τεράστια δύναμη, δεν είναι ικανοί
να τη διαχειριστούν όλοι. Η ιδιωτικοποίηση
της αστυνόμευσης, οι διεθνείς σχέσεις,
τα πανάκριβα συμβόλαια αθλητών και μη,
είναι όλα στο DNA της σειράς και ήταν και
στων κόμικ, μόνο που πλέον έχει τραβηχτεί
το τσιρότο και το τώρα μας έχει προφτάσει
το αύριο που φανταζόταν ο Ennis.

Η νοσηρή,
αιμομικτική σχέση που μπορεί να αναπτύξουν
μεταξύ τους η πολιτική, τα media και η
κουλτούρα των σελέμπριτι είναι ικανή
να στρέψει τον καθημερινό άνθρωπο
εναντίον των ίδιων του των συμφερόντων.
Γι’ αυτόν ανησυχεί περισσότερο το ‘The
Boys’.

Σε μια παλαιότερη
συνέντευξη του George R.R. Martin
με το
Rolling Stone, ο συγγραφέας του ‘A Song of Ice and
Fire’ είχε δηλώσει τον θαυμασμό και τις
επιρροές του από τον Tolkien, αλλά το παραμύθι
της δικής του Μέσης Γης ήθελε να μπορεί
να απαντήσει σε κάποια πρακτικά ερωτήματα.
Ποια θα ήταν η φορολογική πολιτική του
Aragorn; Πώς θα τελείωνε μια και καλή τα
Ορκ; Θα σκότωνε ακόμη και τα μωρά τους;
Οι σκληρές του απαντήσεις ήταν αυτές
που έκαναν για πολλούς το ‘Game of Thrones’
το πιο ελκυστικό show φαντασίας που είχαν
δει. Αυτό το ταρακούνημα είναι και η
πρόταση του ‘The Boys’. Δεν έχουμε εκπαιδευτεί
να ενδιαφερόμαστε για τις παράπλευρες
απώλειες που έχουν οι αποστολές των
ηρώων μας. Στην καλύτερη περίπτωση είναι
κάποια περαστική αναφορά που θα παίξει
ρόλο στην πλοκή όπως στο ‘Civil War’. Στη
χειρότερη δεν θα υπάρξουν καν ως σκέψη
όπως στο ‘Man of Steel’. Εδώ γίνονται η πιο
συναισθηματική σεκάνς της σεζόν και η
αφορμή για την αρχή υπαρξιακών κρίσεων.
Εδώ οι ιππότες θα πληρωθούν για να σε
σώσουν και εσύ σαν άλλη Sansa θα μάθεις να
μην πιστεύεις πια στα παραμύθια.

Μη βιαστείς να παραδοθείς
στο νιχιλισμό του όμως. Ακόμη και στο
‘The Boys’, όλο και κάποιος θα βρεθεί να
ανάψει μία δάδα στο σκοτάδι.

* Η 1η σεζόν του ‘The Boys’ στριμάρει στο Amazon Prime Video.

ΚΙ ΑΛΛΟ ΣΠΑΝΤΕΞ:

Οι X-Men και ο διάλογός τους με την Ιστορία
Αναλύουμε διεξοδικά το ‘Avengers: Endgame’
Η Natalie Portman είναι ο νέος Thor και άλλα 12 νέα της Marvel που ισοπέδωσαν το Comic-Con