ΡΟΛΟΙ

To Blancpain Air Command Titanium δίνει νέα πνοή στη αεροναυτική παράδοση της παλιότερης ωρολογοποιίας

Ένα pilot watch με χρονογράφο που βασίζεται σε μια ειδική έκδοση για την USAF από τη δεκαετία του ’50.

Με έτος ίδρυσης το 1735, η Blancpain μπορεί να υπερηφανεύεται ότι είναι η παλιότερη ωρολογοποιία που υπάρχει σήμερα στον κόσμο. Κι αυτή η τεράστιά της παράδοση τής άνοιγε πάντα πόρτες για ιδιαίτερες συνεργασίες. Βοηθούσε, βέβαια, και το πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας και καινοτομίας που εξασφάλιζε στα ρολόγια της.

Μια τέτοια συνεργασία ήρθε τη δεκαετία του ΄50, όταν το Υπουργείο Αμύνης των ΗΠΑ ζήτησε από την ελβετική ωρολογοποιία ένα ρολόι για του πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας (USAF) που θα έπρεπε να διαθέτει τα εξής: μαύρο καντράν, φωσφορίζουσες ενδείξεις και δείκτες και κυρίως έναν υψηλής ακρίβειας flyback χρονογράφο. Σύμφωνα με την ίδια την Blancpain, τα ρολόγια παραδόθηκαν στην USAF κι αμέσως μετά έγιναν τα πιο συλλεκτικά κομμάτια στην ιστορία της, αφού συνολικά κατασκευάστηκαν ελάχιστα.

Το 2019 η Blancpain θυμήθηκε εκείνη τη συνεργασία με ένα ατσάλινο ρολόι σε μια limited edition που επίσης έγινε ανάρπαστη. Έτσι, πριν λίγο καιρό, αποφάσισε επιτέλους να φέρει το Air Command, όπως ονομάζει αυτό το Pilot Watch – Χρονογράφο της, στην κλασική της συλλογή και να το κάνει διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη φορά επέλεξε για υλικό της κάσας του το αλουμίνιο και για τη στεφάνη του το κεραμικό. Στην περίμετρο του καντράν υπάρχουν και ενδείξεις της ταχυμετρικής κλίμακας. Η μεγάλη διαφορά, βέβαια, με το ιστορικό μοντέλο της δεκαετίας του ’50 και την αναβίωσή του το 2019, είναι η επιλογή του μπλε χρώματος -αντί του μαύρου- για το καντράν και το λουράκι.

Στην καρδιά της κάσας, που έχει διάμετρο 42,5 χιλιοστά, χτυπά ο μηχανισμός F388B της Blancpain, μια εκδοχή του F385 που έχουμε δει και σε άλλους flyback χρονογράφους της ελβετικής ωρολογοποιίας. Έχει τη δυνατότητα να μετρά μέχρι και δέκατα του δευτερολέπτου με εξαιρετική ακρίβεια. Διαθέτει 293 εξαρτήματα και η αυτονομία του κουρδίσματός του φτάνει τις 50 ώρες. Η βασική του διαφορά από τον F385 έχει να κάνει με το σχήμα του ρότορα. Όταν χαζεύει κανείς τον μηχανισμό από την ανοικτή πλάτη της κάσας, ο ρότορας του F388B επιτρέπει ακόμη καλύτερη θέα, αφού δεν είναι συμπαγής, αλλά θυμίζει μισό τιμόνι αυτοκινήτου.

Στα δύο υποκαντράν έχουμε ενδείξεις λεπτών χρονογράφου και ωρών (φτάνει ως τις 12 ώρες και 30 λεπτά), αλλά η έλλειψη τρίτου υποκαντράν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δευτερόλεπτα της ώρας -μόνο τα δευτερόλεπτα του χρονογράφου. Με δεδομένο, βέβαια, ότι πρόκειται για ένα flyback χρονογράφο, άρα τα δευτερόλεπτα ξεκινούν ξανά αμέσως μόλις μηδενίζεται, ο δείκτης των δευτερολέπτων δεν σταματά να λειτουργεί ποτέ. Η τιμή του -λίγο πάνω από τα 17.000 ευρώ– σημαίνει ότι δεν είναι για όλους. Είναι όμως σίγουρα για πολύ περισσότερους απ’ όσοι μπόρεσαν να αποκτήσουν κάποιον από τους υπερσπάνιους προγόνους του.