2019/Jordan Strauss/Invision
PROFILE

H Julia Garner δεν μας εξαπάτησε ποτέ

Μπορεί η 28χρονη ηθοποιός να είναι πανταχού παρούσα, αλλά η πραγματική είδηση έχει να κάνει με το αν θα πάρει τελικά την έγκριση για να ενσαρκώσει την Madonna.  

Προφανώς και η λιλιπούτεια (βλέπε 1,65 ύψος) κόρη της Ισραηλινής κωμικού/ θεραπεύτριας (και του Αμερικανού ζωγράφου και δασκάλου) από το Μπρονξ μοιάζει φυσιογνωμικά περισσότερο στην early stage Madonna απ’ ότ,ι η βρετανίδα Florence Pugh (που επίσης βρίσκεται στο short list).

Εξού και το κοινό την έχει ήδη επιλέξει  για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο επικό biopic που είναι στα σκαριά. Αλλά η τελική επιλογή ανήκει στην Madonna και μόνο σε αυτή.

Μια απόφαση που προφανώς θα επηρεαστεί θετικά από τη φαντασμαγορική ερμηνεία της Garner στο Inventing Anna του Netflix, στο οποίο -μεταξύ άλλων- το κορίτσι που ξεκίνησε στην εφηβεία της να κάνει σεμινάρια υποκριτικής για να ξεπεράσει την ντροπή της (που είχε «κουσούρι» εξαιτίας μαθησιακών προβλημάτων και παιδικής επιληψίας) κατάφερε να μιμηθεί την εντελώς απερίγραπτη (σλαβο-ινγκλις) προφορά, καθώς και την larger than life προσωπικότητα της Anna  Delvey (στην οποία δε μοιάζει καθόλου φυσιογνωμικά).

Ένας χαμαιλέοντας της υποκριτικής

Της 27χρονης δηλαδή Γερμανο-ρωσίδας fashionista η οποία, πριν από μερικά χρόνια, κατάφερε να ξεγελάσει φουλ τη σνομπ νεοϋορκέζικη ελίτ και τους τραπεζίτες της Wall Street υποδυόμενη μια faux κληρονόμο που ήθελε να δημιουργήσει ένα πολιτιστικό ίδρυμα στο όνομά της.

Μπορεί η Anna τελικά να μην τα κατάφερε, μπαίνοντας στη φυλακή για μερικά χρόνια για κατάχρηση, αλλά η Julia απέδειξε για άλλη μια φορά ότι πρόκειται για ένα one in a generation ταλέντο που απλώς χρειάζεται τους σωστούς, απαιτητικούς και σύνθετους, ρόλους προκειμένου να αποδείξει ότι είναι μια πραγματική χαμαιλέοντας.

Δεν είναι τυχαίο, βεβαίως-βεβαίως, ότι ο δικός της χαρακτήρας στο Ozark, αυτός της εντελώς white trash -αλλά πανέξυπνης- Ruth που εξελίχθηκε σε businesswoman/ συνεργάτη/ αντίπαλο, ήταν που στην πορεία (και ειδικά στην 4η σεζόν που μόλις κυκλοφόρησε) μεταλλάχθηκε στον πραγματικό Walter White αντιήρωα της ιστορίας.

Ούτε, φυσικά, περνά απαρατήρητο το γεγονός ότι η Garner ήταν που κέρδισε 2 από τα 3 συνολικά Emmy, από τα δεκάδες για τα οποία υπήρξε υποψήφια η σειρά όλα αυτά τα χρόνια.

Με άλλα λόγια, το κορίτσι που επίσης αξίζει να δεις στο #MeToo movie The Assistant (επίσης έχει παίξει στα The Americans, Maniac, Martha May Marlene και Grandma), έκλεψε από την αρχή ως το τέλος την παράσταση από τον Jason Bateman. Ήταν πάντοτε εκείνη που έλπιζες να δεις σε μια σκηνή προκειμένου να γίνει πιο αληθινή.

Με πρότυπο την Bette Davis

Γιατί αυτό, η συγκλονιστική αλήθεια που εκπέμπει κάθε ερμηνεία της και η μοναδική ικανότητα που διαθέτει να μας κάνει να ταυτιζόμαστε με αντιπαθητικούς χαρακτήρες (όπως η Ruth και η Anna) είναι τελικά η δικιά της superhero ιδιότητα.

Εκείνη που της θυμίζει, το ίδιο και σε εμάς, τη μοναδική ηρωίδα της, δηλαδή την Bette Davis, που μεγαλώνοντας την έβλεπε στο repeat στο All About Eve, που ήταν και παραμένει η αγαπημένη της ταινία.

«Βλέπαμε με την οικογένειά μου πολλές κλασικές ταινίες. Η Davis ήταν η πρώτη ηθοποιός που ένιωθα ότι δεν μοιάζει σαν να υποκρίνεται».

Όλα αυτά ενώ η ίδια συνεχίζει να επιμένει πως «μπορεί η καριέρα μου να μην είναι νορμάλ, αλλά η ζωή μου είναι. Ζω μαζί με τον σύζυγό μου (σ.σ. ο Mark Foster της μπάντας Foster the people) και τον σκύλο μου (ένα μπουλντόγκ ονόματι Biz)».

Γιατί η υποκριτική όντως δεν είναι πολύ δύσκολο πράγμα. Χρειάζεται απλώς να ξέρεις να μεταμορφώνεσαι πλήρως σε άλλους ανθρώπους, στο σημείο του να νιώθεις ό,τι νιώθουν. Και μετά να μας το μεταδίδεις. Όπως ακριβώς κάνει η Julia, που δουλεύει non stop από τα 16 της, όλα αυτά τα χρόνια.

«Εν μέσω πανδημίας, που ήταν η πρώτη φορά που είχα χρόνο για τον εαυτό μου, ανακάλυψα επιτέλους κάτι άλλο που αγαπώ εκτός από την υποκριτική, δηλαδή το μαγείρεμα».

Παρότι ακόμη και για εκείνη το να προετοιμάζεται (βλέπε κρατά ημερολόγιο όπου γράφει τις σκέψεις που θεωρεί ότι θα έχει ο κάθε χαρακτήρας) ταυτόχρονα για δυο ρόλους (Anna και Ruth), κάνοντας εντελώς διαφορετικές προφορές, επειδή λόγω πανδημίας δε γνώριζε ποιο γύρισμα θα ξεκίναγε πρώτο, δεν ήταν και το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου.

«Είχα φτάσει στο σημείο να έχω κρίσης άγχους, σε σημείο που ο άντρας μου με έπιασε και μου είπε ότι η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον έλεγχο».

Το ότι τα κατάφερε δεν ήταν εύκολο. Το μόνο που μένει να αποδειχθεί είναι αν ήταν αρκετό για να κάνει τη Madonna να τη χρίσει αρκετά άξια ώστε να της εκμυστηρευτεί το backstage μιας ζωής που χρειάζεται να έχεις όντως τρελά κότσια για να βγεις και να εκπροσωπήσεις.