2018, Jordan Strauss/Invision/AP
PROFILE

Η Riley Keough δεν θέλει να είναι απλά η εγγονή του Elvis Presley

Η όμορφη και ταλαντούχα απόγονος των Presley προσπαθεί σκληρά για να βρει τη δική της φωνή. Η ερμηνεία της στη μίνι σειρά Daisy Jones & the Six είναι το πρώτο, επιτυχημένο της βήμα.

Η μητέρα της ήταν η τραγουδοποιός Lisa Marie Presley, που πέθανε τον Ιανουάριο σε ηλικία 54 ετών έπειτα από καρδιακή ανακοπή. Ο παππούς ήταν ο Elvis Presley, ενώ έχει υπάρξει και θετή κόρη του Michael Jackson τα δύο χρόνια που διήρκησε ο γάμος της μητέρας της μαζί του.

Η Riley Keough δεν γεννήθηκε απλά με ένα διάσημο, αλλά με ένα ιστορικό επώνυμο να την ακολουθεί. Από τη στιγμή που ήρθε στον κόσμο είναι η εγγονή του «βασιλιά της ροκ εν ρολ» κι αυτό σίγουρα, ανοίγει πόρτες, αλλά ταυτόχρονα προκαλεί ένα τρομερό άγχος για την προσωπική της εξέλιξη, για το αν θα καταφέρει να φανεί αντάξια της οικογένειας και της κληρονομιάς της.

Υπάρχουν άλλωστε πολλά παραδείγματα παιδιών της σόουμπιζ -εκεί, όπου η προβολή είναι πάντα τεράστια- που δεν μπόρεσαν να διαχειριστούν, να αντέξουν και να υπερκεράσουν το βάρος των προγόνων τους. Η Riley Keough δεν είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Ή μάλλον, έχει προσπαθήσει πολύ για να μην γίνει αυτό το παράδειγμα. «Έχω δουλέψει σκληρά για να βρω τη δική μου φωνή», δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη στο Entertainment Tonight, με αφορμή τη νέα τηλεοπτική της δουλειά που έκανε πρεμιέρα στις αρχές Μαρτίου στο Amazon Prime Video.

Η 33χρονη πρωταγωνιστεί στη μίνι σειρά Daisy Jones & the Six, που είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Taylor Jenkins Reid, το οποίο είναι εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία των Fleetwood Mac, που οι περίπλοκες σχέσεις μεταξύ των μελών του οδήγησαν με μαθητική ακρίβεια στη διάλυση.

Η Riley υποδύεται την Daisy Jones, τη frontwoman του ροκ συγκροτήματος, Daisy Jones & the Six που ζει έναν καταδικασμένο να αποτύχει έρωτα με τον frontman της μπάντας. Η ιστορία διαδραματίζεται στο Λος Άντζελες των 70s και εκτός από το ρομάντζο των δύο, διηγείται την εκτόξευση στην κορυφή, αλλά και την ανώμαλη πτώση του συγκροτήματος.

«Η μητέρα μου είναι σίγουρα έμπνευση για εμένα. Είναι μια πολύ δυνατή, έξυπνη γυναίκα… Με μεγάλωσε κάποια που έκανε τα δικά της και δεν νοιαζόταν πραγματικά για το τι σκέφτονταν οι άλλοι. Με ενέπνευσε πραγματικά», σημείωσε σε άλλη συνέντευξη στο περιοδικό People λίγο καιρό πριν τον θάνατο της Lisa Marie, τονίζοντας ότι η ηρωίδα που ενσαρκώνει της θυμίζει τη μητέρα της. (Αυτή ήταν η δεύτερη μεγάλη απώλεια που έχει βιώσει μέσα σε μία τριετία. Τον Ιούλιο του 2020 έχασε τον αδερφό της Benjamin Keough, που αυτοπυροβολήθηκε και έβαλε τέλος στη ζωή του).

Για λογαριασμό της σειράς, την ακούμε για πρώτη φορά να τραγουδά στην οθόνη και να ανακαλύπτει τις μουσικές της ικανότητες. «Μεγάλωσα μέσα σε μία οικογένεια μουσικών (σ.σ. ο πατέρας της είναι ο ηθοποιός και τραγουδιστής Danny Keough), αλλά μέχρι στιγμής δεν είχα επιχειρήσει να ασχοληθώ με τη μουσική. Το Daisy Jones & the Six ήταν ένα πολύ όμορφο ταξίδι, το προσωπικό μου ταξίδι στη μουσική.

Μετά από πάρα πολλές πρόβες και μαθήματα, θα τολμούσα να πω ότι κατάφερα να παίζω κιθάρα και ταυτόχρονα να τραγουδάω», ανέφερε μιλώντας στο Entertainment Tonight για να ξεκαθαρίσει όμως ότι δεν είναι μουσικός.

«Όλη μου τη ζωή μόνο η υποκριτική με ενδιέφερε και συνεχίζει να με ενδιαφέρει. Συνεπώς, σε όλους εκείνους που μέσα από τον ρόλο μου βλέπουν ένα είδος συνέχειας της μουσικής κληρονομιάς των Presley, θα απαντούσα “μην μου προσθέτετε όλο αυτό το άγχος, είναι άδικο”. Δεν υπάρχει καμία συνέχεια. Ήταν μία εμπνευσμένη δουλειά που απόλαυσα με την ψυχή μου και απλά, έτυχε να πρέπει να τραγουδήσω. Κι αν χρειαστεί για κάποιον άλλο ρόλο με χαρά θα το ξανακάνω».

Η απάντηση αυτή της Riley Keough αποδεικνύει ότι πράγματι μιλάμε για μία ανερχόμενη ηθοποιό από μία διάσημη οικογένεια, που διεκδικεί να βαδίσει στον προσωπικό της δρόμο. Μέχρι στιγμής, τα καταφέρνει περίφημα.

Η πανέμορφη και ταλαντούχα απόγονος των Presley

Γεννημένη στις 29 Μαΐου του 1989 στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια, η πρασινομάτα Riley με την Οld Hollywood ομορφιά ξεκίνησε στα 15 της να ασχολείται με τον χώρο του μοντελινγκ. Έκανε το ντεμπούτο της, το 2004 περπατώντας στο fashion show του οίκου Dolce & Gabbana, ενώ την επόμενη χρονιά βρέθηκε στην πασαρέλα για λογαριασμό του Christian Dior.

Την ίδια εποχή φιλοξενήθηκε για πρώτη φορά στο εξώφυλλο της αμερικανικής Vogue, του ιαπωνικού Elle και του γαλλικού L’Officiel. 

Το πέρασμά της από τις πασαρέλες στην υποκριτική έγινε το 2010. Ήταν 20 χρονών όταν έπαιξε στη βιογραφική ταινία The Runaways, για την ομώνυμη κοριτσίστικη ροκ μπάντα των 70s. Ακολούθησε η συμμετοχή της σε πολυάριθμες ταινίες, μεταξύ των οποίων και τα Magic Mike (2012), Mad Max: Fury Road (2015), American Honey (2016), Logan Lucky (2017), The House That Jack Built (2018) και το The Devil All the Time (2020).

Η τελευταία της δουλειά για το σινεμά είναι το War Pony που κυκλοφόρησε πέρυσι, αλλά αυτή τη φορά η Riley δε συμμετείχε ως ηθοποιός, αλλά ως συν-σκηνοθέτης, συν-σεναριογράφος και παραγωγός. Ένα δράμα, που έφτασε μέχρι τις Κάννες. Προβλήθηκε στο τμήμα Un Certain Regard του φεστιβάλ και κέρδισε το βραβείο Caméra d’Or.

Μπορεί το Daisy Jones & The Six να είναι η μεγαλύτερη τηλεοπτική της στιγμή μέχρι σήμερα, όσον αφορά τη μαζική απήχηση της σειράς, ωστόσο η πρώτη της εμφάνιση στη μικρή οθόνη είχε στεφθεί το 2016 με απόλυτη επιτυχία.

Η συνεργασία της με τον Steven Soderbergh, τον σκηνοθέτη του Magic Mike συνεχίστηκε το τέσσερα χρόνια μετά, με την ανθολογική σειρά The Girlfriend Experience, με εκείνον να αναλαμβάνει χρέη παραγωγού και εκείνη τον πρωταγωνιστικό ρόλο μιας φοιτήτριας νομικής που γίνεται sex worker. Για την ερμηνεία της, κέρδισε την πρώτη της υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα.

Ο χρόνος θα δείξει αν η δεύτερη βρίσκεται καθ’ οδόν.