WOMEN

Oι ‘αλλοδαπές’ που κάνουν το θείο Όσκαρ να στέκεται προσοχή

Τρεις από τις πέντε φετινές υποψήφιες για Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου είναι μη Αμερικανίδες. Αλλά έτσι είναι. Το 'ξένο' είναι πάντα πιο γλυκό.

Μια αφόρητα σέξι Γαλλίδα (Marion Cotillard) και τρεις κυριλο-σέξι Αγγλίδες (Felicity Jones, Rosamund Pike, Keira Knightley-η τελευταία στο Β’ Γυναικείου) διεκδικούν τα φετινά Όσκαρ στις δυο γυναικείες κατηγορίες. Απόδειξη ότι ο θείος Όσκαρ είναι κάργα ερωτύλος.

H μοναχική πόρνη

H Elizabeth Taylor του Butterfield 8 (1960) είναι η μοναδική από την λίστα που έχει κερδίσει Όσκαρ παίζοντας μια πόρνη. Ενώ η Αγγλίδα με τα βιολετί μάτι -και το θεαματικό μπούστο- κέρδισε και 2ο Όσκαρ με το Who’s Afraid of Virginia Woolf? Του 1966.

Κανονικά εδώ θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε και τη Νοτιοαφρικανή Charlize Theron που ήταν επίσης πόρνη, έστω δολοφονική, στο Monster (2003). Μόνο που εκείνη χρειάστηκε να κρύψει την φαντασμαγορική ομορφιά της για να την πάρουν στα σοβαρά.

Η μοναδική, μιας και μιλάμε για την μαύρη ήπειρο (έτσι την λέμε ακόμη ή δεν είναι πλέον πολιτικά ορθό;) Αφρικανή στην λίστα, μαζί με την Κενιάτισα Lupita Nyong’o που κέρδισε πέρυσι θεαματικά με το 12 years a slave.

Oι Γαλλίδες έχουν άλλη χάρη

Μπορεί να είναι λίγο κλισέ ότι ΟΛΕΣ οι Γαλλίδες είναι κομψές, κλασάτες και σέξι, αλλά τουλάχιστον οι Οσκαρικές νικήτριες το επιβεβαιώνουν. Ξεκινώντας από την φαντασμαγορική Marion Cotillard που έκλεψε την παράσταση ως Edith Piaf στο La Vie en Rose το 2008. Και μετά με τον λόγο που έβγαλε στην απονομή.

 

Άξια διάδοχος της Claudette Colbert που κατάφερε το ίδιο το 1934 με το Ιt Happened One Night.

Και μην ξεχνάμε την Simone Signoret, η οποία, στα 38 της, ήταν αξιομνημόνευτη στο Room at the Top ως η -κάργα γοητευτική- παντρεμένη που ερωτεύεται τον πρωταγωνιστή.

Ενώ τη λίστα συμπληρώνει η Juliette Binoche, μοναδικό γαλλικό entry στην κατηγορία Β’ Γυναικειόυ Ρόλου, με το The English Patient (1996).

Οι πιο σέξι όλων των εποχών

Η Sophia Loren, μια από τις ωραιότερες γυναίκες όλων των εποχών, κέρδισε δικαίως το Όσκαρ για το Two Women το 1960. Και μετά έχτισε μια ολόκληρη καριέρα πάνω σε αυτό. Μια από τις επιλογές του θείου που ποτέ κανείς δεν αμφισβήτησε.

Ενώ εξίσου βαβαβούμ φάση υπήρξε και η Σουηδή Ingrid Bergman του Casablanca που γοήτευσε τελικά τον θείο Όσκαρ το 1944 με το Gaslight. Και, αργότερα, όταν ήταν πια 59 ετών, με το Murder on the Orient Express (1974) στην κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου.

Προσωπικά εδώ θα συμπεριλάμβανα και την Kate Winslet, από τις λίγες νικήτριες σε ταινία που είχε γυμνό (The Reader, 2008). Επίσης από τις λίγες γυναίκες που αισθάνονται τόσο άνετα με το να δείχνουν τις ατέλειες του σώματός τους στη μεγάλη οθόνη.

 

Αν και το πραγματικό ζουμί, όσον αφορά το σέξι, είναι στην κατηγορία Β’ Γυναικείου Ρόλου. Και αυτό παρότι εδώ διαχρονικά τα πράγματα είναι πιο παραδοσιακά με την μεγάλη πλειοψηφία των νικητριών να είναι Αμερικανίδες και προχωρημένης ηλικίας.

Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί η Penelope Cruz, η μόνη Ισπανίδα της λίστας, που κέρδισε το 2008 ως φλογερή ερωμένη στο Vicky Cristina Barcelona.

Και η εξίσου καυτή, στην εποχή της, Πορτορικανή Rita Moreno του West Side Story (1961). Μια γυναίκα που έσπασε πολλές καρδιές και πολλά ‘φράγματα’.

Ενώ μην ξεχνάμε πόσο φαντασμαγορική υπήρξε στα ντουζένια της και η Ουαλή Catherine Zeta-Jones που βραβεύτηκε το 2002 για το Chicago.

Το ίδιο που ισχύει και για την Αγγλίδα Rachel Weisz που κέρδισε με το The Constant Gardener το 2005

Οι αδελφές

Οι Αγγλίδες Olivia de Havilland και Joan Fontaine είναι οι μοναδικές αδελφές που έχουν κερδίσει Όσκαρ. Συγκεκριμένα 3 με την Olivia να κερδίζει 2 (The Heiress-1949, To Each his own-1946) και την Joan ένα (Suspicion-1941).

Mάλιστα η πρώτη ψηφίστηκε ως η πιο σέξι όλων των εποχών και η 2η ήταν το μοναδικό Όσκαρ που κέρδισε ποτέ ο Alfred Hitchcock.

Και μιας και πιάσαμε τις Αγγλίδες, ας πούμε και ένα καλό λόγο για την κομψή Vivien Leigh που θριάμβευσε δυο φορές (A Streetcar named desire, Gone with the wind) και η οποία, εκτός οθόνης, είναι διαβόητη για τις υστερίες της (μέχρι και ηλεκτροσόκ της έκαναν), την μαραθώνια σεξουαλική αντοχή της και τις εξωσυζυγικές σχέσεις της.

Την λίστα συμπληρώνουν (ως ξένες νικήτριες, οι οποίες δεν ήταν ωστόσο σέξι)

Η Ιταλίδα Anna Mangani (Rose Tattoo, 1955). Οι Αγγλίδες Emma Thompson (Howards End, 1992), Julie Andrews (Mary Poppins, 1964), Audrey Hepburn (Roman Holiday, 1953). Oι Καναδές Norma Sheared (Τhe Divorcee, 1929), Mary Pickford (Coquette, 1928) . Οι Αυστραλές Cate Blanchett (Blue Jasmine, Aviator), Nicole Kidman (The Hours, 2002) . Και, τέλος, η Γερμανίδα Luise Rainer, η πρώτη που κέρδισε καπάκι δυο Όσκαρ (The Great Ziegfeld, 1936-The Good Earth-1937