Οι χωριάτισσες που αγαπήσαμε

Γιατί η γοητεία της υπαίθρου δεν περιορίζεται στον καθαρό αέρα.
SHARES

Στο διεστραμμένο αντρικό μυαλό το χωριάτισσα δεν είναι απαραίτητα προσβολή, αλλά 'τοπικός' προσδιορισμός. Ένας τίτλος τιμής που φοράνε όσες διαθέτουν τα απαραίτητα πληθωρικά προσόντα. Ψηλές βουνοκορφές, αβυσσαλέες κοιλάδες και έναν αέρα χαϊλάιντερ περηφάνιας που σου βγάζει τον sir Edmund Hillary (σ.σ. ο πρώτος που σκαρφάλωσε στο Έβερεστ) από μέσα σου.

Το τελευταίο πράγμα που σκέφτεσαι όταν κοιτάς την -ξεδιάντροπα ταλαντούχα- Jennifer Lawrence είναι πόσο 'βλαχαδερό' είναι.

 

Μόνο που είναι ακριβώς αυτό. Διαβάζοντας τις συνεντεύξεις της συνειδητοποιείς πως πρόκειται για ένα γέννημα θρέμμα αγρίμι από το Kentucky που αποφοίτησε από το γυμνάσιο στα 14 προκειμένου να μετακομίσει στο Χόλιγουντ και να γίνει σταρ.

Ένα πλάσμα του ενστίκτου που δεν έχει διαβάσει βιβλίο στην ζωή της, δεν σκοπεύει ούτε για πλάκα να πάει στο κολέγιο και που περνάει υπέροχα όταν κάνει διαγωνισμούς ρεψίματος με τον Woody Harelson. Επίσης η αφορμή για να ασχοληθούμε σοβαρά με το εξαίσιο αυτό είδος θηλυκού .

Ο έρωτας που μας σημάδεψε

Πάνε 15 χρόνια από τότε που ακούσαμε το 'Τι έγινε, Κωστάκη, σε γουστάρει η χωριάτισσα;' από τα χείλη της 'τραγουδιάρας' Τζένης Μπότση. Και η απάντηση παραμένει 'Μακάρι, από το στόμα σου και στης Βάνας το αυτί'.

 

Γιατί στο Σημάδι του Έρωτα το casting είναι όλα τα λεφτά. Και είναι η πρώτη και τελευταία φορά που είδαμε την Μπάρμπα να υποδύεται ένα χαρακτήρα που φανταζόμαστε ότι θα μπορούσε -υπό διαφορετικές συνθήκες- να είναι και η ίδια στην πραγματικότητα.

 

 

Αν δηλαδή δεν είχε σηκωθεί να φύγει στα 16 της από τα Γιάννενα προκειμένου να αποφύγει τον γάμο με κάποιον πολλά χρόνια μεγαλύτερό της.

Το Νι και το Λι της Μακρυπούλια

Δεκαετίες μετά τους χαρακτηριστικούς ρόλους επαρχιώτισσας παραδουλεύτρας με τους οποίους αποθεώθηκε η Δέσποινα Στυλιανοπούλου, ήρθε ο Καπουτζίδης και το Πάρα Πέντε του για να μετατρέψει το βαρύ νι και λι της Αμαλίας σε bestseller.

 

Και, έτσι απλά, το κορίτσι από την Τρίπολη (Αμαλία) μας επέτρεψε να δούμε την πιο αναπάντεχη εκδοχή της πάλαι ποτέ Τσαούσας από τον Κολωνό (Ζέτας).

Οι επαρχιώτισσες που μας τίναξαν τα μάτια στον αέρα

Μοσχαναθρεμμένη στο Ευηνοχώρι Αιτωλοακαρνανίας η Γωγώ Μαστροκώστα αποτελεί την de facto διάδοχο της Βάνας Μπάρμπας στον σχετικό τομέα.

Αν και ο λόγος που την συμπεριλαμβάνουμε εδώ –όπως και τις παρακάτω Ελληνίδες- δεν είναι η καταγωγή τους ή το αν μιλάνε ή όχι με ντοπιολαλία. Αλλά το κατά πόσο αποτελούν λαϊκά είδωλα.

Βλέπεις κάπου στην πορεία των 90s, το στερεότυπο της επαρχιωτοπούλας διαστρεβλώθηκε και κατέληξε να χαρακτηρίζει γυναίκες που διαθέτουν ορισμένα βασικά χαρακτηριστικά.

Όπως κάποια που είναι ξανθιά, επιβλητική, με προκλητικό ντύσιμο και αδιανόητη 'γκέλα' στο αντρικό φύλο.

Καθώς επίσης, το πιο σημαντικό από όλα, βουνίσιο τσαμπουκά που αρχίζει στα σκαμπίλια το politically correct όπου το βρίσκει στο διάβα του.

Μια περιγραφή που ταιριάζει ταμάμ π.χ. στην Γωγώ Μαστροκώστα.

Καθώς επίσης στις Θεσσαλονικιές αδελφές Κανονίδου.

 

Την Αιγιώτισσα Ζέτα Λογοθέτη.

 

Ή στην Σκορδά στα αείμνηστα ξεκινήματά της στο TV Μακεδονία.

 

Ναι, παρόλο που το κορίτσι από το Κιλκίς έχει διατελέσει μεταξύ άλλων και μαθήτρια του Ουμπέρτο Έκο στην Μπολόνια.

Απόδειξη για τον παραπάνω ισχυρισμό μου, ότι δηλαδή επαρχιώτισσα=ξανθιά, πληθωρική και τσαμπουκάς, αποτελεί και το αντίθετο.

Το γεγονός δηλαδή ότι κανείς δεν αποκαλεί έτσι την Όλγα Φαρμάκη, παρόλο που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αγρίνιο. Ακριβώς επειδή η Όλγα δεν διαθέτει τον τσαμπουκά των παραπάνω. Ή το πλατινέ χρώμα μαλλιών.

Η βλάχα με το 1 δις δολάρια στην τράπεζα

Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι πολύ πιο σαφή. 'Βλάχα' είναι οποιαδήποτε καλλονή ταπεινής καταγωγής, χωρίς μόρφωση, τρόπους ή αισθητική. Ιδανικά με προέλευση από τις φτωχές, οπισθοδρομικές και φουλ ρατσιστικές πολιτείες του πάλαι ποτέ Νότου. 

Όπως ακριβώς η Τεξανή Simpson. Είτε στην πραγματικότητα, είτε ως Daisy Duke στην κινηματογραφική μεταφορά της σειράς που ήταν και η μοναδική φορά που την παραδεχθήκαμε.

 

Αν και η εφοδιασμένη με διπλά κανόνια Jessica (όπως βγήκε και τόνισε, παράταιρα περήφανος, ο πατέρας της) κάθε άλλο παρά χαζή είναι.

Αν σκεφτείς ότι -εξαιτίας της σειράς φθηνών ρούχων που βγάζει- έχει προσωπική περιουσία άνω του 1 δις δολαρίων.

 

Ενώ εξίσου προικισμένη (σωματικά και πνευματικά) είναι και η προγιαγιά του είδους, η Dolly Parton. Τραγουδίστρια, επιχειρηματίας και ιδιοκτήτρια του κιτς υπερθεάματος που ονομάζεται Dollywood.

 

Καμία δεν συγκρίνεται με την Britney

Αδιαφιλονίκητη white trash βασίλισσα παραμένει η -γεννημένη στο Mississipi- Britney Spears. Με διαφορά η πιο 'καμένη' δισεκατομμυριούχος όλων των εποχών και η καλύτερη απόδειξη ότι 'μπορείς να βγάλεις το κορίτσι από το trailer park, αλλά δεν μπορείς να βγάλεις το trailer park από το κορίτσι'.

 

Πάντα με μοναδική εξαίρεση την Hillary Swank, η μοναδική που κατάφερε -παρότι μεγάλωσε σε πάρκο με τροχόσπιτα και δεν τελείωσε ποτέ στο γυμνάσιο- να κερδίσει όχι ένα, αλλά δυο Όσκαρ.

Όσον αφορά την Britney, τα πειστήρια του 'εγκλήματος' είναι πολλά. Αλλά προσωπικά ξεχωρίζω την φωτογραφία που την δείχνει να καπνίζει ενώ είναι 5 μηνών έγκυος.

 

Μοναδική που μπορεί, αν ξεπέσει, να βρεθεί ξαφνικά διάδοχος της, δεν είναι άλλη από την -γεννημένη στο Tennessee- Miley Cyrus.

Κάτι που καταλαβαίνει όποιος έχει παρακολουθήσει ορισμένες τραγικά κακόγουστες εμφανίσεις της. Αλλά κυρίως το πόσο πειστική ήταν ως  γλωσσοκοπάνα βλάχα στο Two and a half Men.

 

Όταν το Χόλιγουντ μιλάει βλάχικα

Αν υπάρχει ένας κινηματογραφικός χαρακτήρας που ενσωματώνει όλα τα κλισέ του είδους, αυτός είναι της Mallory από το Natural Born Killers. Στην πιο δολοφονική εκδοχή της.

 

Εξίσου δολοφονική, αλλά πολύ πιο άσχημη, είναι και η ψυχοπαθής πόρνη του Monster που χάρισε το Όσκαρ στην Charlize Theron.

 

Ενώ σε κανέναν δεν έκανε εντύπωση πόσο πειστική ήταν η Courtney Love ως τελειωμένη στρίπερ που κατάληξε να παντρεύεται τον Larry Flynt στην ομώνυμη  ταινία. 

Τέλος, ειδική μνεία οφείλει να γίνει στην νυμφομανή ναρκομανή από το Tennessee του Black Snake Moan (αυτή που αλυσοδένει από το καλοριφέρ ο Samuel Jackson), στο πετσί της οποίας μπήκε και με το παραπάνω η Christina Ricci.

 

Αν και, προσωπικά, έχω σε πολύ μεγάλη εκτίμηση και την Jaimie Pressley του πάλαι ποτέ My Name is Earl. Ειδικά επειδή, όντως μεγαλωμένη στην North Carolina από μπαμπά μεροκαματιάρη πωλητή αυτοκίνητων, αυτό που έπαιζε έμοιαζε με αυτό που είχε ήδη ζήσει.

 

 
Share
Follow
comments powered by Disqus
PROMO
Social Man
Newsletter

Το ΟΝΕΜΑΝ επιλέγει και σου στέλνει τα καλύτερα θέματα στο email σου.