ΣΙΝΕΜΑ

5 ταινίες εκτάκτου ανάγκης

Στη σκιά του κορονοϊού, μόνο μία ταινία κυκλοφορεί αυτή τη βδομάδα στις -κατά βάση άδειες- αίθουσες. Τι να κάνει ο σινεφίλ; Προτείνουμε 5 ταινίες για την εκτάκτου ανάγκης κινηματογραφική βδομάδα.

Θα είναι ανοιχτά, αλλά θα είναι σα να είναι κλειστά, όπως έλεγε η προφητεία. Τα σινεμά, δηλαδή, που βιώνουν αυτή τη στιγμή μια αβέβαιη ζόμπι κατάσταση.

Τα εισιτήρια βρέθηκαν το περασμένο τριήμερο σχεδόν στα μισά από όσο ήταν 2 βδομάδες νωρίτερα. Είναι μια περίοδος που έτσι κι αλλιώς παραδοσιακά είναι δύσκολη, αυτό το μεσοδιάστημα μετά τα Όσκαρ και πριν έρθουν τα καλοκαιρινά μπλοκμπάστερ – παύλα – γαλλικές κωμωδίες – παύλα – ισπανικά θρίλερ. Κάτι που φέτος η περίοδος αυτή ήταν μεγαλύτερη (λόγω του πόσο πιο νωρίς έγιναν τα Όσκαρ), κάτι ο ιός και το αυξανόμενο κλίμα ανησυχίας, ε, δεν ήθελε και πολύ.

Από το ξεκίνημα κιόλας της εβδομάδας οι διανομείς απέσυραν ή ανέβαλαν τις κυκλοφορίες τους (πλην μίας θαρραλέας νέας πρεμιέρας με την Κατρίν Ντενέβ, που ωστόσο δεν είναι κάτι το αξιοσημείωτο ως ταινία) κάτι που αναμένεται να συμβεί και στην πορεία. Την ίδια ώρα, Φεστιβάλ αναβάλλονται (της Θεσσαλονίκης το ντοκιμαντέρ, για να μην πάμε μακριά) ή ακυρώνονται (το σημαντικό SXSW όπου κάθε χρόνο κάνουν εμφάνιση πολλές από τις ανεξάρτητες παραγωγές της σεζόν σε αναζήτηση διανομής ή hype).

Με δεδομένη λοιπόν την απουσία νέων κυκλοφοριών, προτείνουμε 5 επιλογές εκτάκτου ανάγκης

ΤΟ ΕΠΙΚΑΙΡΟ

“Contagion”

 

Το θρίλερ του Σόντερμπεργκ έχει εκτοξευτεί σε πωλήσεις και ενοικιάσεις αυτό το διάστημα επειδή, όπως λέει κι η Ιωσηφίνα, είμαστε όλοι μαζοχιστές. Ή απλά, επειδή βρίσκουμε πάντα καταφύγιο στο γνώριμο και, αυτή η ταινία, μες στο σκληρό και απότομων στροφών στόρι της, εντοπίζει με ανατριχιαστική ακρίβεια την απλή αλήθεια της διάδοσης του φόβου παράλληλα με του ιού. Επίσης είναι μια ταινία που έφερε τη Γκουίνεθ Πάλτροου για να παίξει, βασικά, το πτώμα. Αυτό το θράσος τη διαχώριζε πάντα από άλλα ευκολάκια του είδους.

ΤΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΓΗΚΕ ΣΤΑ ΣΙΝΕΜΑ

“Uncut Gems”

 

Τα γράψαμε αναλυτικά όταν κυκλοφόρησε στο Netflix. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν κυκλοφόρησε ποτέ στα σινεμά, θα του το είχα χαρίσει το 4μισάρι. Η ερμηνεία της χρονιάς από τον Άνταμ Σάντλερ, μια φουλ νεοϋορκέζικη ταινία για την αγωνία των πάσης φύσεως συναλλαγών, με εμφάνιση-breakthrough για τη Τζούλια Φοξ, β’ ανδρικό ρόλο-έκπληξη για τον Κέβιν Γκαρνετ και ένα μάτσο σκηνών ανθολογίας.

Έγραφα στο release: «Είτε δεν είχαν ανακαλύψει ακόμα τη γραφή είτε την έχουν πια σχεδόν προσπεράσει, οι άνθρωποι έστηναν τις κοινωνίες τους πάνω σε μία βασική αρχή, αποκτημάτων ανταλλακτικής αξίας. Από την αυγή του πολιτισμού μέχρι σήμερα, από τους κυνηγούς των σπηλαίων ως τους μπασκετμπολίστες της Νέας Υόρκης, οι άνθρωποι σχημάτιζαν φυλές και με μανία παράλογη σε βαθμό πια ενστικτώδη, κυνηγούσαν μαγικά εντυπωσιακά πετράδια, σχεδόν υπνωτισμένοι από τη δύναμή τους. Μέσα σε αυτά, μπορείς να δεις ολόκληρο το σύμπαν. Τελικά, και ολόκληρη την Ιστορία.»

Αν δεν το έχετε δει, στρημάρετέ το στο Netflix.

Η ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΓΕΜΙΖΕΙ ΤΑ ΣΙΝΕΜΑ

“Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς”

 

Σε μια πολύ έξυπνη και αποτελεσματική κίνηση, η ταινία κυκλφόρησε αποκλειστικά στο Άστυ της πλατείας Κοραή με αποτέλεσμα το κοινό του Οικονομίδη να φισκάρει την αίθουσα μέρες τώρα. Το πρώτο ΣΚ είχε μέχρι και sold out προβολές, ενώ υπάρχουν βράδια (και καθημερινών!) που πριν τη βραδινή προβολή έξω από το σινεμά γίνεται χαμός, με κόσμο να αράζει στο συντριβάνι με μπύρες και ξηρούς καρπούς να πωλούνται δίπλα στη στοά. Η ίδια η ταινία είναι άκρως διασκεδαστική ενώ τα υπόλοιπα τα είπαμε με τον ίδιο τον σκηνοθέτη και με τον πρωταγωνιστή του, Βαγγέλη Μουρίκη.

Η ΣΕΙΡΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ ΧΩΡΙΣ ΑΓΓΙΓΜΑTA

“Pushing Daisies”

 

Συγγνώμη για το άσχετο (είπα ταινίες, ναι, συγγνώμη, ο πιλότος της σειράς σαν μικρή ταινία είναι, μια χαρά), αλλά διάβαζα για τα ραντεβού στην εποχή του κορονοϊού και θυμήθηκα πως όλα αυτά τα είχαν λύσει ο Νεντ και η Τσακ στο λατρεμένο αστυνομικό/αισθηματικό quirky procedural που κράτησε για 2 σεζόν αλλά δεν το ξεχάσαμε ποτέ. Σε εκείνη τη σειρά, ο Νεντ είναι ζαχαροπλάστης (και τι ζαχαροπλάστης) με ένα απίστευτο χάρισμα: Αν ακουμπήσει έναν άνθρωπο που πέθανε, τους ανασταίνει. Πρέπει όμως μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να τους ακουμπήσει δεύτερη φορά. Τότε πεθαίνουν οριστικά. Αν όμως δεν προβεί σε αυτό το δεύτερο άγγιγμα, τότε μένουν ζωντανοί, και κάποιος άλλος κοντινός άνθρωπος επιλέγεται τυχαία για τη θέση τους στον, εχμ, θάνατο.

Όταν ο Νεντ αναστήσει την παιδική του αγαπημένη, δεν βρίσκει τη δύναμη να την αγγίξει δεύτερη φορά σκοτώνοντάς την για πάντα. Έτσι, τώρα ζουν ερωτευμένοι αλλά χωρίς ποτέ να είναι εφικτό να ακουμπήσουν ξανά. ΟΡΙΣΤΕ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΑ. Η σειρά είναι αξιολάτρευτη, είναι γεμάτη χρώματα και τραγούδια και συναίσθημα και εξυπνάδες και γενικά ό,τι πρέπει για στήριγμα αυτή τη δύσκολη στιγμή.

Η ΠΙΟ ΦΑΝ ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

“Grease”

 

Δεν ξέρω! Μέσα θα είμαστε οι περισσότεροι, είπα να δω τι παίζει η τηλεόραση. Το Σάββατο το βράδυ στις 21.00 στο COSMOTE 1 παίζει το “Grease”, μια από τις πιο φαν και τελειότερες ταινίες όλων των εποχών. Γιατί να μην το προτείνω; Δηλαδή τι σκοπεύετε να κάνετε αυτό το Σάββατο το βράδυ, έξω θα είστε;

Και τέλος, από ώρα σε ώρα βγαίνει λάιβ η ελληνική streaming υπηρεσία Cinobo με πολλές ανεξάρτητες και φεστιβαλικές επιλογές των τελευταίων χρόνων, από “Moonlight” μέχρι “Κυνόδοντα”. Αυτό θα αναλυθεί άλλη στιγμή ως περιεχόμενο, αλλά ως τότε ένα ψαχούλεμα θα βγάλει μπόλικες επιλογές.

***

Δέκα χρόνια μετά το τέλος του ‘Lost’, η ομάδα του POP για τις Δύσκολες Ώρες επιστρέφει στο Νησί. Στην 4η σεζόν της σειράς τα πράγματα ξεφεύγουν (με την καλή έννοια). Τα Flash-forwards, νέοι χαρακτήρες εισβάλουν στο νησί, και η μυθολογία κεντράρεται με απόλυτη επιτυχία στα πρόσωπα του δράματος. Επίσης, The Constant!