Instagram
MASTERCHEF

MasterChef 5: Τι μας άρεσε και τι όχι στην πρεμιέρα

Η πέμπτη σεζόν του MasterChef έκανε πρεμιέρα και εμείς κρατήσαμε τις απαραίτητες σημειώσεις.

Είναι αρκετά δύσκολο να εξηγήσουμε όλους αυτούς τους λόγους, για τους οποίους κάθε χρόνο το MasterChef μάς κάνει να κολλήσουμε στην τηλεόραση. Για την ακρίβεια, πρόκειται για ένα συνδυασμό πραγμάτων. Από το γεγονός ότι ταυτιζόμαστε εύκολα με τους παίκτες και τη μαγειρική, μέχρι το ότι το format του είναι απλό και κατανοητό από όλους. Μαγειρεύεις καλά, μένεις στο παιχνίδι. Κάνεις λάθη, αποχωρείς. So simple.

Είναι ένα από τα ελάχιστα προγράμματα ριάλιτι, στο οποίο η «στρατηγική» των παικτών δεν έχει τόση σημασία, όσο η ικανότητά τους και το ταλέντο τους στη μαγειρική. Και ίσως γι’ αυτό έχει καταφέρει να ξεχωρίσει και να κοιτάζει τους ανταγωνιστές του από θέση ισχύος. Φέτος, λοιπόν, όλοι περίμεναν με ανυπομονησία την πρεμιέρα του στο κανάλι του Star.

Αυτό φάνηκε κι από τα νούμερα τηλεθέασης που σημείωσε, φτάνοντας μέχρι και το 40% στο δυναμικό κοινό και το 33,4% στο γενικό σύνολο. Νούμερα εξαιρετικά ενθαρρυντικά για το MasterChef, αλλά χωρίς κάποιον σημαντικό αντίπαλο απέναντί του. Μένει να δούμε αν το κοινό θα συνεχίσει να το στηρίζει σε τέτοιο βαθμό, όταν μπουν και οι υπόλοιποι «ανταγωνιστές» στη μάχη, όπως το Survivor.

Ας εστιάσουμε όμως, προς το παρόν στο τι κρατάμε, αλλά και τι αφήνουμε από το πρώτο επεισόδιο του ανανεωμένου MasterChef 5.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Οι ατάκες του Λεωνίδα Κουτσόπουλου

Ο «θείος Λεωνίδας» ξεκίνησε από νωρίς φέτος το σόου του. Για να λέμε την αλήθεια, τα τελευταία χρόνια είναι αυτός που κλέβει με διαφορά την παράσταση χάρη στην ετοιμολογία του, αλλά και τις χιουμοριστικές του ατάκες. Πριν καν ξεκινήσει το MasterChef 5 μάς είχε δείξει άλλωστε τις διαθέσεις του μέσω twitter.

Στο ίδιο mood συνέχισε και στο πρώτο επεισόδιο του reality μαγειρικής, έχοντας πάντα κάτι έξυπνο να σχολιάσει για τους παίκτες, αλλά και για τους συναδέλφους του, προκαλώντας αυθόρμητα το γέλιο. Είμαστε ήδη μαζί του.

Η αναβάθμιση των μαγειρικών μας γνώσεων

Το γεγονός ότι μπορείς να μάθεις και κάτι, από τεχνικές μαγειρέματος, μέχρι τι είναι το παστινάκι και η τεμπούρα, αποτελεί ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του MasterChef. Στο πρώτο επεισόδιο ο μάστερ του ριζότο, Πάνος Ιωαννίδης, αναγκάστηκε να κάνει ένα «σεμινάριο» σωστής παρασκευής του πιάτου σε μια παίκτρια.

Της εξήγησε μερικά βασικά λάθη που έκανε στην κουζίνα και τα οποία είναι απαγορευτικά αν θες να φτιάξεις ένα ωραίο και νόστιμο ριζότο. Ηθικό δίδαγμα; Δεν πας με τέτοιο πιάτο μπροστά από τον Ιωαννίδη.

Η ποδιά που σε στέλνει απευθείας στο σπίτι

Μία από τις φετινές αλλαγές έχει να κάνει με την ποδιά-golden buzzer. Αν ένας παίκτης δηλαδή καταφέρει να ενθουσιάσει τους τρεις κριτές και αποσπάσει τρία «ναι», τότε δεν θα προκριθεί απλά στην επόμενη φάση, αλλά θα μπει απευθείας στο σπίτι. Η συγκεκριμένη αλλαγή δίνει έξτρα κίνητρο στους παίκτες, ενώ παράλληλα αυξάνει την αγωνία και τη συγκίνηση του τηλεοπτικού κοινού.

Στην πρεμιέρα, λοιπόν, γνωρίσαμε και τον πρώτο μάγειρα από τους 21 που θα μπουν στο σπίτι. Ο  Κωνσταντίνος από την Καρδίτσα μαγείρεψε γλώσσα σε ατμούς σάκε και καμένο κουνουπίδι, με τον Σωτήρη Κοντιζά να του λέει πως μπορεί να φτάσει μέχρι και στον τελικό. Λέτε να έχουμε το πρώτο φαβορί;

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Η αλλαγή στις φετινές auditions

Όπως είπαν οι κριτές στην έναρξη του MasterChef, φέτος οι αλλαγές είναι τρεις σε σχέση με τις προηγούμενες εκδοχές του παιχνιδιού. Η μία μας άρεσε, αλλά οι υπόλοιπες δύο τίθενται υπό συζήτηση. Σίγουρα, η κατάσταση με τον κορονοϊό και την καραντίνα ανάγκασε την παραγωγή να διαφοροποιήσει κάπως τις auditions, προκειμένου να τηρούνται καλύτερα και σωστότερα τα μέτρα. Έτσι, οι παίκτες δεν έχουν πλέον την ευκαιρία να μπουν μόνοι τους σε μια αίθουσα και να μαγειρέψουν μπροστά στους κριτές.

Αντίθετα, μπαίνουν στην πραγματική κουζίνα του MasterChef ανά τετράδες και έχουν στη διάθεσή τους 40 λεπτά για να μαγειρέψουν το «πιάτο της ζωής τους», που θα τους στείλει στην επόμενη φάση, στο σπίτι του παιχνιδιού ή σπίτι τους. Ίσως να μάς έλειψαν λίγο εκείνες οι auditions των προηγούμενων MasterChefs που τους γνωρίζαμε καλύτερα και τους δινόταν περισσότερος χρόνος μπροστά στην κάμερα.

Η απουσία των ομάδων

Η τελευταία φετινή αλλαγή έχει να κάνει με την απουσία των ομάδων. Οι παίκτες δε θα διαλέγονται, λοιπόν, από έναν κριτή-μέντορα και δε θα υπάρχουν οι λευκές καρφίτσες με τα αρχικά του Σωτήρη Κοντιζά, του Πάνου Ιωαννίδη και του Λεωνίδα Κουτσόπουλου.

Στο άκουσμα του νέου κανονισμού τα πρόσωπά μας μελαγχόλησαν λιγάκι και ταυτιστήκαμε με την παίκτρια στην παραπάνω φωτογραφία. Χωρίς ομάδες, δε θα υπάρχει και το πικάρισμα του Κουτσόπουλου και του Ιωαννίδη στον «δίχως νίκη» Κοντιζά. Κρίμα.

Too much drama

Κι ενώ όλα κυλούσαν καλά στο πρώτο επεισόδιο και το μαγειρικό ενδιαφέρον είχε χτυπήσει «κόκκινο», το τέλος ανέτρεψε κάπως τα δεδομένα και μας έφερε μπροστά σε μια συνηθισμένη πρακτική. Αυτή του «δράματος». Δεν υπάρχει audition του MasterChef χωρίς τουλάχιστον μια δακρύβρεχτη ιστορία ενός παίκτη.

Στην πρεμιέρα είχαμε την περίπτωση του Σερόπ από την Αρμενία, ο οποίος εξομολογήθηκε ότι υπήρξε υπέρβαρος, έχασε τον πατέρα του και έχει περάσει γενικά πολλά μέχρι σήμερα. Αν και φάνηκε κουλ τύπος, η ιστορία του είχε αρκετά δάκρυα on camera και δόθηκε η εντύπωση πως η παραγωγή επικεντρώθηκε περισσότερο εκεί (του ετοίμασε και video με συνέντευξη της μητέρας του), παρά στις μαγειρικές του ικανότητες.