Shutterstock
FOODIE GUIDE

Πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις την πούλπα του φρούτου

Υπάρχει τρόπος να μειώσεις τη σπατάλη φαγητού, εκμεταλλευόμενος και τις θρεπτικές ουσίες της πούλπας.

Θυμάσαι όταν ο Chandler εκτελούσε χρέη βοηθού στον Joey και μάλωσαν επειδή ο φρεσκοστυμμένος χυμός που ζήτησε ο δεύτερος είχε μέσα την πούλπα του φρούτου; Αν σου αρέσει να φτιάχνεις θρεπτικούς χυμούς ή να χρησιμοποιείς χυμό λεμόνι ή lime στο φαγητό σου, πιθανότατα να έχεις αρκετά συχνά leftovers.

Όταν πρόκειται για τις φλούδες του λεμονιού, υπάρχουν πολλές λύσεις στη μαγειρική σου, όμως τι γίνεται με την πούλπα των φρούτων; Υπάρχουν πολλά οφέλη σε αυτή, συμπεριλαμβανομένων και των φυτικών ινών. Βρήκαμε, λοιπόν, τους τρόπους να τη χρησιμοποιήσεις, μειώνοντας έτσι και το food waste στην κουζίνα σου.

Πρόσθεσέ τη στα smoothies

Δοκίμασε να προσθέσεις λίγη θρεπτική πούλπα όταν φτιάχνεις το επόμενο πρωινό σου smoothie. Θα δώσει γεύση αλλά και υφή, κάνοντας πιο παχύρρευστο το smoothie, σαν milkshake. Θα προσθέσει επίσης επιπλέον θρεπτικά υλικά και πολλά φυτικές ίνες κι έτσι θα νιώθεις πιο πλήρης για περισσότερη ώρα.

Φτιάξε παγάκια με γεύση

Γνωρίζεις ήδη πόσο σημαντική είναι η ενυδάτωση, αλλά μερικές φορές το σκέτο νερό μπορεί να φαντάζει βαρετό. Τα παγάκια που έχουν φτιαχτεί από πούλπα φρούτων είναι ένας ιδανικός τρόπος για να δώσεις γεύση στο νερό σου αλλά και έξτρα θρεπτικά στοιχεία. Πρόσθεσε απλώς λίγη πούλπα μαζί με νερό στην παγοθήκη και άφησέ τη στην κατάψυξη.

Ζωντάνεψε τα pancakes σου

Πρόσθεσε λίγη ζουμερή πούλπα στο μείγμα των pancakes για να δώσεις φρουτώδη γεύση και υφή. Η πούλπα προσφέρει επίσης επιπλέον υγρασία, οπότε ίσως χρειαστεί να μειώσεις ελάχιστα τα υγρά συστατικά.

Φτιάξε σνακς

Μπορείς να φτιάξεις εύκολα νόστιμα και υγιεινά γλυκά σνακ. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να πιέσεις την πούλπα σε ένα χαρτί ψησίματος πάνω σε ένα ταψί και να το βάλεις στον αφυγραντήρα ή στον φούρνο στην πιο χαμηλή σκάλα για 12 με 14 ώρες. Μόλις στεγνώσει, την κόβεις σε λωρίδες και την απολαμβάνεις.

Πρόσθεσέ τη στη σπιτική granola

Δώσε μία έξτρα δόση βιταμινών και ιχνοστοιχείων στη σπιτική granola και τα energy bars, προσθέτοντας λίγη πούλπα. Χρησιμοποίησε ένα φλιτζάνι πούλπα σε κάθε τρία φλιτζάνια βρώμης.

Τα πιο συνηθισμένα φρούτα για χυμούς

Τώρα που ξέρεις τι θα κάνεις με την πούλπα που περίσσεψε, μπορείς να φτιάχνεις χυμούς χωρίς να ανησυχείς για το food waste. Κι αν αναζητάς έμπνευση, τα παρακάτω φρούτα υπόσχονται τέλειους χυμούς.

Μήλα: Εξαιρετική πηγή φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών, τα μήλα ταιριάζουν ιδανικά σε χυμούς.

Πορτοκάλια: Είναι γνωστά για τη βιταμίνη C, η οποία συμβάλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Ο χυμός πορτοκάλι είναι καλύτερα να καταναλώνεται αμέσως μετά το στύψιμο γιατί όσο περνάει η ώρα μπορεί να αποκτά μία πιο πικρή γεύση.

Σταφύλια: Οι ποικιλίες χωρίς κουκούτσι ενδείκνυνται για χυμούς και τα σταφύλια γενικότερα αποτελούν καλή επιλογή για όσους αγαπούν τις γλυκές γεύσεις.

Ρόδι: Συχνά αναφέρεται ως super food και όχι άδικα, αφού θα είναι γεμάτο αντιοξειδωτικά. Έχουν μία ιδιαίτερη γεύση στον χυμό και χαρίζουν το βαθύ ρουμπινένιο χρώμα τους. Χρειάζεται λίγο παραπάνω χρόνος για να τα ξεφλουδίσεις, αλλά αξίζουν τον κόπο.

Blueberries: Ένα ακόμα φρούτο με αντιοξειδωτικά και βιταμίνες B. Συνδύασέ τα με άλλα φρούτα, όπως μήλο ή cranberries, γιατί χρειάζεται μεγάλη ποσότητα για να φτιάξεις χυμό μόνο από blueberries.

Ανανάς: Καλή πηγή βιταμίνης C και μαγνησίου ενώ δίνουν μία τροπική γεύση σε χυμούς και κοκτέιλ.