shutterstock
WELLNESS

Χρήσιμα tips για να κοιμάσαι καλύτερα στη ζέστη

Επειδή είναι λίγο νωρίς για να ξεκινήσεις να κοιμάσαι με κλιματιστικό, δοκίμασε τα παρακάτω hacks που θα σε βοηθήσουν να κάνεις ένα δροσερό ύπνο.

Ιδρώνεις, στριφογυρίζεις μπας και βρεις ένα δροσερό σημείο στο κρεβάτι, χάνεις τον ύπνο σου. Το αγαπάς το καλοκαίρι, αλλά αυτή η ανυπόφορη ζέστη που προκαλεί τον ακόμα πιο ανυπόφορο, εκνευριστικό βραδινό ιδρώτα δεν αντέχεται. Και να φανταστείς ότι έχουμε ακόμα Μάιο.

Μία λύση είναι να ανοίξεις το air condition, αλλά αν ξεκινήσεις από τώρα να συνηθίζεις την παγωμένη ατμόσφαιρα που δημιουργεί το κλιματιστικό, χάθηκες. Από την άλλη, δεν μπορείς να λιώνεις σαν κεράκι κάθε βράδυ. Η ζέστη σε έχει εξαντλήσει. Οι παρακάτω κινήσεις σίγουρα θα βελτιώσουν την κατάσταση.

8 tips για να κοιμάσαι χωρίς να ιδρώνεις

Φάε ελαφριά

Τα πλούσια σε λιπαρά ή τηγανητά ή πικάντικα γεύματα το μόνο που θα καταφέρουν εκτός από το να σου προσθέσουν περιττές θερμίδες είναι να ανεβάσουν κατακόρυφα τη θερμοκρασία του σώματός σου. Προτίμησε λοιπόν να φας ένα ελαφρύ γεύμα περίπου δύο με τρεις ώρες πριν ξαπλώσεις. 

Απόφυγε το αλκοόλ

Εκτός από τις λιπαρές τροφές, και το αλκοόλ θα σε κάνει να ανεβάσεις θερμοκρασία, ενώ η υπερκατανάλωσή του θα σου προκαλέσει όλες τις ανεπιθύμητες παρενέργειες του hangover, από πονοκέφαλο μέχρι ιδρώτα.  

Ενυδατώσου

Φρόντισε μέσα στην ημέρα να πίνεις αρκετό νερό, περίπου 8 με 10 ποτήρια, ώστε να ο οργανισμός σου να είναι ενυδατωμένος για να αισθάνεσαι δροσερός από μέσα προς τα έξω. Μην κάνεις το λάθος και καταναλώσεις πολύ νερό πριν τον ύπνο γιατί θα σηκώνεσαι συνέχεια κατά τη διάρκεια της νύχτας για να ουρήσεις. 

Κάνε ντους

Για να ρίξεις τη θερμοκρασία του σώματος, μην κάνεις μπάνιο με κρύο, αλλά με χλιαρό προς ζεστό νερό. 

Προτίμησε τα βαμβακερά υφάσματα

Εν αντιθέσει με τα συνθετικά, τα βαμβακερά υφάσματα αφήνουν το δέρμα να αναπνέει κρατώντας τη ζέστη μακριά. Προτίμησέ τα τόσο στα σεντόνια και τις μαξιλαροθήκες, όσο και στα ρούχα/ εσώρουχα με τα οποία κοιμάσαι. 

Μόνωσε το σπίτι 

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, κατέβασε τις τέντες (αν έχεις) και κλείσε τα παντζούρια και τις κουρτίνες για να μην μπαίνει μέσα ο ήλιος και ζεσταίνει τους χώρους. Πολύ σημαντικό είναι να έχεις πρώτα αερίσει καλά το πρωί με το που ξυπνήσεις όλα τα δωμάτια. 

Αν έχεις αφυγραντήρα, βάλ’ τον να δουλέψει

Ο συνδυασμός της ζέστης και της υγρασίας είναι ό,τι χειρότερο. Αν έχεις λοιπόν αφυγραντήρα, τοποθέτησέ τον στο υπνοδωμάτιο για μερικά λεπτά πριν κοιμηθείς για να απορροφήσει την υγρασία και να δημιουργήσει μία καθαρή ατμόσφαιρα. 

Αν έχεις ανεμιστήρα δαπέδου, δοκίμασε αυτό εδώ το κόλπο

Γέμισε ένα ρηχό μπολ με πάγο και τοποθέτησέ το μπροστά από τον ανεμιστήρα. Η δροσιά που θα δημιουργηθεί είναι εντυπωσιακά ανακουφιστική για να αποκοιμηθείς με τον πιο δροσερό τρόπο.

Αν ακόμα και με όλα τα παραπάνω, συνεχίζεις να χάνεις τον ύπνο σου από τη ζέστη και τον ιδρώτα, εννοείται ότι σταματάς να παιδεύσαι και ανοίγεις το κλιματιστικό. Φρόντισε να μην σε χτυπά σε πρόσωπο ή σώμα και να είναι ρυθμισμένο σε φυσιολογική θερμοκρασία στους 25 με 28°C για να έχεις καλύτερη απόδοση, αλλά κυρίως για να μην κρυώσεις.