@ Pinelopi Gerasimou
ΒΓΕΣ ΕΞΩ

Αυτό το ΣΚ έχει Αδέσποτα Κορμιά και έναν ανυπόφορο Καύσωνα

Θεατρικές πρεμιέρες, κινηματογραφικές προβολές, μπαζάρ βιβλίων και απρόσμενες εκθέσεις: όσα δεν πρέπει να χάσεις αυτό το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα.

Είναι κάποια πράγματα στη ζωή τα οποία είναι σαν να έχουμε συνεννοηθεί σιωπηλά ως κοινωνία να τα τηρούμε ευλαβικά και αγόγγυστα, ενώ κανείς δεν είναι σε θέση να απαντήσει με σαφήνεια τον λόγο που συνεχίζουμε να τα κάνουμε: Τα δεκαεπτά ξυπνητήρια που βάζουμε να χτυπούν από αξημέρωτα, ενώ πάντα θα πατήσουμε snooze. Τα αλάρμ που αφήνουμε αναμμένα όταν διπλοπαρκάρουμε, νομίζοντας μάλλον ότι έτσι χακάρουμε το σύστημα κι ότι άμα έρθει η Τροχαία, θα φύγει με κατεβασμένο το κεφάλι, αποδεχόμενη απλά την ήττα της.

Και πιο τρανταχτό παράδειγμα όλων, παιδιά, η αλλαγή της ώρας, που ίσως η μοναδική χρησιμότητα που έχει σήμερα είναι να λειτουργεί σαν crash test για να καταλάβεις άμα βλέπεις το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο στη ζωή: Τι έχουμε μπροστά μας; Ένα Σαββατοκύριακο με μία ώρα λιγότερη ή μήπως το διήμερο που σημαίνει την αισιόδοξη αρχή της πιο φωτισμένης, της πιο ανοιχτόκαρδης και αβανταδόρικης σε εκδηλώσεις περιόδου του έτους;

Φάνηκε μάλλον σε ποια κατηγορία ανήκουμε εμείς.

Ένας ανυπόφορος Καύσωνας στη Στέγη

Μια παράσταση για το ελληνικό καλοκαίρι, φτιαγμένη όχι από ανεμελιά και εφήμερους μύθους, αλλά από θολά όνειρα και εφιάλτες, βρώμικα εξοχικά, ζεστές θάλασσες, γυμνά κορμιά και κόμπλεξ, ζωντανεύει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση με τη νέα παράσταση του Γιάννη Παναγόπουλου από τις 30 Μαρτίου. Αντλώντας δραματουργικό υλικό από τις συλλογές διηγημάτων της Βίβιαν Στεργίου, «Μπλε Υγρό» και «Δέρμα», η παράσταση καταρρίπτει τον πολυδιαφημισμένο greek summer μαζί με την αγία ελληνική οικογένεια που τον συντηρεί, παίζοντας τάβλι και αναπολώντας τα χρόνια μέχρι το ’90.

Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια για τον Καύσωνα εδώ.

Μια χαμένη γενιά στο Εθνικό Θέατρο

Οι millennials είναι η πρώτη γενιά που έζησε κατά μέσο όρο φτωχότερα από τους γονείς της, είναι εκείνη που έμαθε από μικρή ηλικία να δουλεύει σκληρά, στα φροντιστήρια, στα πανεπιστήμια, στους χώρους εργασίας μέσα στην κρίση, κι ύστερα στο ντιβάνι του ψυχολόγου για να διαχειριστεί κάπως το άγχος, τις κρίσεις πανικού και το burnout. Είναι η γενιά της αβεβαιότητας και της απογοήτευσης, μια «χαμένη γενιά» όπως είχε παρομοιαστεί διεθνώς, και με αυτόν τον τίτλο συστήνεται η παράστασης της φετινής καλλιτεχνικής διευθύντριας της Πειραματικής Σκηνής Νέων Δημιουργών του Εθνικού Κατερίνα Γιαννοπούλου, που έκανε μόλις πρεμιέρα.

Είναι ένα μελαγχολικό αλλά και γεμάτο χιούμορ ρέκβιεμ, το οποίο γράφτηκε με βάση έρευνες και συνεντεύξεις σε έξι πόλεις της Ευρώπης (κείμενο: Γρηγόρη Λιακόπουλου). Προπώληση εισιτηρίων εδώ.

19 ώρες dance πάρτι στο Ωδείο Αθηνών

Η διοργάνωση που έχει για σήμα κατατεθέν τα τροπικά φυτά στο stage και έδωσε την επιλογή ενός σταθερού απογευματινού dance mix-style πάρτι κάθε τέλος του μήνα (ένα στοίχημα που έπιασε), επιστρέφει στο υπόγειο του Ωδείου Αθηνών και υποδέχεται την άνοιξη με το πρώτο της φεστιβάλ: Το Eden Festival ένα σαββατοκύριακο ηλεκτρονικής μουσικής, ένα πάρτι με συνολική διάρκεια 19 ωρών και δέκα συμμετέχοντες, από την περιζήτητη Avalon Emerson που σπάει τους κανόνες της techno μέχρι τον διακεκριμένο DJ-παραγωγό John Talabot, μέχρι την high-energy Ιταλίδα Paramida.

Στις 30 και 31 Μαρτίου. Προπώληση εισιτηρίων εδώ.

 Πρώτες προβολές για τα Αδέσποτα Κορμιά

Αδέσποτα Κορμιά

Το ντοκιμαντέρ της Ελίζας Ψύχου που λόγω αφίσας πυροδότησε έναν «ιερό πόλεμο» από πλευράς της Εκκλησίας και της συντηρητικής Δεξιάς στα έδρανα της Βουλής, αποδεικνύοντας με τρόπο τραγικό την πικρή αλήθεια της κοινωνίας σήμερα, άρχισε να προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες της πόλης. Είναι ένα ντοκιμαντέρ με τη μορφή road movie και τρεις γυναίκες στο επίκεντρο, οι οποίες βρίσκονται να ταξιδεύουν στην Ευρώπη, διεκδικώντας την αυτοδιάθεση για τα σώματά τους. Τα Αδέσποτα Κορμιά έχουν αποσπάσει ειδικές μνείες στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Προβολές 30 και 31 Μαρτίου στο σινεμά Δαναός (20:00).

Έκθεση για τον «Τάφο του Ινδού»

Το εικαστικό δίδυμο που συστήνεται με το όνομα Comotirio και έχει παράδοση στο να διοργανώνει εκθεσιακά δρώμενα στα πιο απίθανα σημεία της πόλης, οι Εριφύλη Βενέρη και Νάιρα Στεργίου, έχουν μήνυμα για τον κόσμο του Παναθηναϊκού (και όχι μόνο): ανατρέχοντας στη γνωστή «μυθολογία» γύρω από το παρατσούκλι του κλειστού γηπέδου της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, τον «Τάφο του Ινδού», κι έχοντας πρώτα περάσει ένα διάστημα μέσα στον αθλητικό χώρο, σε επαφή με τους παράγοντες της Ομοσπονδίας, παρουσιάζει δύο έργα τα οποία συνδέουν και επεκτείνουν τα νήματα της ταινίας του Fritz Lang, το σύμβολο του τριφυλλιού και τον Ιλισσό που περνάει κάτω από το γήπεδο – δύο γλυπτικές εγκαταστάσεις μεικτών για τα αθέατα στοιχεία του υπόγειου σταδίου,

Η έκθεση The Indian Tomb παρουσιάζεται από Παρασκευή ως Κυριακή στο project space AK38 στην οδό Αρματωλών και Κλεφτών, πίσω ακριβώς από το γήπεδο. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Μπαζάρ βιβλίων στα Εξάρχεια

Το Closer books στη Θεμιστοκλέους στα Εξάρχεια διοργανώνει ανοιξιάτικο μπαζάρ μεταχειρισμένων βιβλίων και σπάνιων ξενόγλωσσων εκδόσεων, με μεγάλη ποικιλία από αμερικάνικη beatnik λογοτεχνία και σύνθημα «τα βιβλία είναι για να τα διαβάζουμε και όχι για να μην τα αγγίζουμε». Από την Παρασκευή μέχρι την Κυριακή, οι πάγκοι του εναλλακτικού βιβλιοπωλείου γεμίζουν με προσφορές, όσο απ’ τα ηχεία θα ακούγονται μελοποιημένα ποιήματα και καφέδες, μπίρες και κρασιά θα περιμένουν τους επισκέπτες. Η βιβλιοφιλική γιορτή θα κλείσει με τη συγγραφή ενός συλλογικού ποιήματος, υπό τον τίτλο Λαμαρίνα.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.