© EUROKINISSI
ΠΟΛΗ

Πότε παραδίδεται η Βασιλίσσης Όλγας και πώς θα λειτουργεί τελικά

Ήπια κυκλοφορία αντί για πεζοδρόμηση και «απελευθέρωση» σε στροφές και αναστροφές: η νέα μελέτη της δημαρχίας Δούκα για τη λεωφόρο που έχει εξελιχθεί σε «γεφύρι της Άρτας».

Είναι μάλλον της μοίρας γραφτό, η υπόθεση της Βασιλίσσης Όλγας να προχωράει τον μήνα που το ρητό λέει ότι δεν υπάρχουν ειδήσεις: ήταν Αύγουστος του 2020, όταν εν μέσω καραντίνας επανήλθε (με υψηλές προσδοκίες) το ξεχασμένο πλάνο για την πεζοδρόμηση της λεωφόρου που συνδέει το κέντρο με το Παγκράτι – και τώρα πάλι Αύγουστος είναι που ανακοινώθηκε επίσημα από τη δημαρχία Δούκα ότι η πολυσυζητημένη ανάπλαση της προηγούμενης δημαρχίας αποδείχθηκε τελικά όχι απλώς ανώφελη, αλλά και επιζήμια σε κυκλοφοριακό επίπεδο.

Όχι ότι το παραπάνω αποτελεί είδηση για τον κόσμο που κινείται καθημερινά πέριξ του Ζαππείου και του Καλλιμάρμαρου: από τη στιγμή που επανήλθε η κίνηση στους δρόμους στην post-covid εποχή και η κεντρική αρτηρία παρέμενε κλειστή, όλοι οι τριγύρω δρόμοι «κοκκίνισαν». Ήταν ξεκάθαρο ότι με αυτή την αλλαγή, υψωνόταν ένας κυκλοφοριακός φράχτης και όσοι π.χ. είχαν αφετηρία το Παγκράτι ή το Μετς και προορισμό την Πλάκα, αναγκάζονταν να πάνε μέσω της πλατείας Συντάγματος, βιώνοντας μια αχρείαστη ταλαιπωρία.

Ποια είναι η είδηση στην προκειμένη περίπτωση;

Ότι το ίδιο έργο το οποίο τώρα αποδείχθηκε επιζήμιο για την αστική κινητικότητα και την καθημερινότητα της πόλης (μέσω νέας κυκλοφοριακής μελέτης την οποία ζήτησε η δημαρχία Δούκα), μερικά χρόνια πριν, επί δημαρχίας Μπακογιάννη, είχε λάβει κανονικά έγκριση και επρόκειτο να υλοποιηθεί, με τη σύμφωνη γνώμη του ΣτΕ, στο πλαίσιο του επίσης αμφιλεγόμενου Μεγάλου Περιπάτου.

Μάλιστα, οι εξαγγελίες έκαναν λόγο για ένα έργο προς «ενίσχυση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας» – το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή, από εκείνο που φάνηκε στην πράξη αλλά και στις τωρινές μελέτες των συγκοινωνιολόγων. Στο ενδιάμεσο και ενώ ίσχυαν όλα τα παραπάνω, να υπενθυμίσουμε, δαπανήθηκαν περί τα 2 εκατ. ευρώ για το έργο.

Το νέο σχέδιο για τη Βασιλίσσης Όλγας

© EUROKINISSI

Σύμφωνα με πληροφορίες από έμπιστες πηγές του συγκοινωνιακού κλάδου, η υπόθεση της Βασιλίσσης Όλγας υπήρξε για καιρό ένας μεγάλος πονοκέφαλος. 

Τα ερωτήματα, πολλά, προκειμένου να μην οδηγηθεί το κέντρο σε ένα νέο λαβύρινθο μποτιλιαρίσματος: Είναι εφικτό να γίνει πλήρης πεζοδρόμηση; Πώς θα εξυπηρετούνται τελικά οι εγκαταστάσεις του Ομίλου Αντισφαίρισης Αθηνών; Ποια Μέσα θα έχουν δικαίωμα διέλευσης; Και συνολικότερα πώς το πρότζεκτ δεν θα χρεωθεί ως φιάσκο στη νέα δημαρχία, η οποία εξ αρχής είχε δηλώσει την άρνησή της, κατηγορώντας γενικά τον Μεγάλο Περίπατο ως έργο βιτρίνας.

Πλέον, η κατάσταση έχει ως εξής: υπάρχει ένα νέο συντεταγμένο κυκλοφοριακό πλαίσιο για την περιοχή από τη δημαρχία Δούκα (με επίκεντρο την Όλγας), το οποίο περιγράφεται στη νέα μελέτη που θα τεθεί προς έγκριση στο δημοτικό συμβούλιο. Σύμφωνα με τις προτάσεις της μελέτης:

  • Ήπια κυκλοφορία αντί για πεζοδρόμηση: Θα επιτρέπεται η διέλευση οχημάτων παράλληλα με τα Μέσα σταθερής τροχιάς.
  • Δυνατότητα στροφής από και προς την Αρδηττού. Σήμερα αυτή η στροφή απαγορεύεται, αλλά πραγματοποιείται από πολλούς οδηγούς παράνομα, όπως επεσήμανε η μελέτη.
  • Δυνατότητα αναστροφής από την άνοδο της Αμαλίας προς την κάθοδο του ίδιου δρόμου και την Πλάκα

 

Όπως δήλωσε σε τηλεοπτικό πάνελ ο δήμαρχος Χάρης Δούκας, από τις παραπάνω τροποποιήσεις αναμένεται μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη γύρω περιοχή κατά 25%, αλλά και μείωση στα ακινητοποιημένα οχήματα κατά 30%. Παράλληλα, εξήγησε το συνολικότερο όραμά του για τη λεωφόρο που εξελίχθηκε δυστυχώς σε «γεφύρι της Άρτας»: «εμείς θέλουμε να γίνει τοπόσημο η Βασ. Όλγας – έχει τις δύο διαδρομές ήπιας κυκλοφορίας, έναν πολύ ωραίο πεζόδρομο, πολύ ωραίο φωτισμό, πάρα πολύ πράσινο, ψυχρά υλικά για να αντανακλάται η ακτινοβολία· θα είναι ένα έργο, το οποίο θα καταγραφεί με ένα πολύ θετικό πρόσημο».

Το νέο χρονοδιάγραμμα αναφέρει τον μήνα Οκτώβριο για την παράδοση του έργου.

Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.