WOMEN

Αυτές που θέλουμε να μας πιουν το αίμα (με ή χωρίς καλαμάκι)

Το δίδυμο μάνας-κόρης βρικόλακας στο Byzantium, που κυκλοφορεί προσεχώς στις ελληνικές αίθουσες, ήταν μια χαρά αφορμή για να μιλήσουμε για εκείνα τα κορίτσια που έχουν μια ακόρεστη δίψα για αίμα.

Είναι αδύνατον να δεις σεξουαλικά μια γυναίκα ζόμπι, μια γυναίκα λυκάνθρωπο ή οποιοδήποτε άλλο υπερφυσικό ον θηλυκού γένους. Αλλά οι βρικολακίνες, παρότι ως κινηματογραφικό είδος είναι σχεδόν πασέ, είναι άλλο ανέκδοτο. Είναι σέξι, πάντα νέες και το μόνο που θέλουν είναι να σε ‘ξεζουμίσουν’ μέχρι τελευταίας ρανίδας. Δείτε παρακάτω εκείνες που δεν θα είχαμε πρόβλημα να μας ρίξουν μια γερή δαγκωματιά.

Η αφορμή 

Η Gemma Arterton στο Byzantium του Neil Jordan είναι μια ιερόδουλη βρικόλακας 200 ετών που κάνει τα πάντα για να σώσει την κόρη της. Συμπεριλαμβανομένου του να σκοτώνει εκείνους τους πελάτες που θεωρεί ότι αποτελούν ντροπή για το αντρικό είδος. Εξαιρετική φετινή προσθήκη σε μια κατηγορία ταινιών που φέτος ‘ντρόπιασε’ (στη μικρή οθόνη) η γελοιότητα του Jonathan Rhys Meyers στο Dracula.

Οι εντελώς (και δικαίως) αναμενόμενες

Δεν υπάρχει σχετική λίστα, εδώ και 20 χρόνια, που να μην ξεκινάει και να μην τελειώνει με την γυμνόστηθη εμφάνιση της Monica Bellucci ως μια από τις νύφες του κόμη Δράκουλα στο Dracula του Francis Ford Coppola (1992). Εκεί που η παρά λίγο δικηγόρος βγαίνει μεγαλειωδώς μέσα από το κρεβάτι και εμφανίζεται ακριβώς ανάμεσα στα πόδια του Keanu Reeves.

Το ίδιο ακριβώς που συμβαίνει, η αναγκαστική δηλαδή αναφορά σε αυτό, και με το θρυλικό στριπτίζ της -30χρονης τότε- Salma Hayek ως Santanico Pandemonium στο From Dusk till Dawn του Robert Rodriguez. Εννοείται ότι όλοι ζηλέψαμε, έστω και στιγμιαία, την τύχη του πύθωνα/βόα που ήταν τυλιγμένος γύρω από το κορμί της.

Τέλος, την αδιαφιλονίκητη τριάδα των βασιλισσών των καταραμένων, έρχεται να συμπληρώσει η Kate Beckinsale ως Selene στα Underworld, με την ολόσωμη μαύρη κολλητή φόρμα της και την φαντασμαγορική γκέλα της πάνω στον αντρικό πληθυσμό. Μια βαμπιρο-πρωταγωνίστρια που είμαστε ΟΚ να βλέπουμε για 3-4 ταινίες ακόμη.

Ειδική μνεία, ένεκα ότι αποτελεί διαχρονικό μας κόλλημα, στην Rhona Mitra που φόρεσε με επιτυχία την τιμημένη δερμάτινη στολή στο τρίτο και χειρότερο Underworld.

Επίσης, επειδή είμαστε τελειομανείς, να τονίσουμε ότι μπορεί η Monica Bellucci να ήταν η πιο χοτ νύφη του Δράκουλα όλων των εποχών, αλλά το συγκεκριμένο τρίο έχει γνωρίσει και άλλες δόξες. Συγκεκριμένα έχουμε δει να τις ενσαρκώνουν οι Jennifer Esposito και Jeri Ryan (του Star Trek Voyager) στο Dracula 2000.

Καθώς επίσης οι –συνολικά πιο καυτές ως τρίδυμο- Josie Maran, Elena Anaya και Silvia Colloca στο Van Helsing του 2004.

Τα κορίτσια του True Blood

Μπορεί εδώ και πολλές σεζόν η –βασισμένη στο ερωτικό τρίγωνο γύρω από την Sookie Stackhouse- τηλεοπτική σειρά να μην βλέπεται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εκτιμούμε όλες τις καλές στιγμές που μας πρόσφερε.

Ξεκινώντας από την 40άρα Kristin Bauer van Straten ως το δεξί χέρι του Eric στο Fangtasia και την Εvan Rachel Wood ως την κακομαθημένη βασίλισσα της Λουιζιάνα και καταλήγοντας στην εξαίσια Deborah Ann Woll  που ξεκινάει ως αθώα κορασίδα με αλαβάστρινη επιδερμίδα και καταλήγει πολύ πιο… έμπειρη και θανατηφόρα.

 

Η ομορφιά της Deborah είναι δε τόσο συγκλονιστική που είναι η μοναδική που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια (και τους κυνόδοντες) την -πολύ πιο διαφημισμένη- 24χρονη Nina Dobrev του The Vampire Diaries. Μια γυναίκα που τρέφουμε σε ιδιαίτερα μεγάλη εκτίμηση στο ONEMAN.

Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν αφήνουμε μια ‘κερκόπορτα’ ανοιχτή για τα κορίτσια (Claire Holt, Phoebe Tonkin) του Τhe Originals, του φετινού spinoff του Vampire Diaries, τα οποία όπως και να το κάνουμε είναι πολύ νωρίς για να τα κρίνουμε (αυστηρά).

Ta κορίτσια του Twilight

Η πιο λαχταριστή από όλες, μέσα στην γενικότερη σούπα της συγκεκριμένης τριλογίας, δεν ήταν φυσικά η εσαεί ξενέρωτη Kristen Stewart. Ούτε η ομορφούλα Rachelle LeFevre ως Victoria στην πρώτη ταινία. 

Εκείνη που ξεχωρίζει και ο μοναδικός λόγος που ‘καταδεχόμαστε’ να κάνουμε τη σχετική αναφορά είναι αποκλειστικά και μόνο η Ashley Greene as Alice Cullen.  Είμαστε σίγουροι ότι το λαμπρό μέτα-Twilight μέλλον της θα μας δικαιώσει.

Οι αδικοχαμένες

Ο ρόλος της βρικολακίνας δεν είναι απαραίτητα γούρικος για αυτές που τολμούν να τον παίξουν καλά. Δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η Aaliyah, το Queen of the Damned της οποίας (εκείνο με τον φοβερό χορό της) κυκλοφόρησε 6 μήνες μετά τον τραγικό της θάνατο σε αεροπορικό ατύχημα.

Αν και ακόμη χειρότερη υπήρξε η μοίρα της Sharon Tate, συζύγου του Roman Polanski και πρωταγωνίστριας στην κωμωδία Dance of the Vampires, που βρήκε τραγικό θάνατο στα χέρια των οπαδών του Charles Manson, δυο περίπου χρόνια μετά την κυκλοφορία της ταινίας.

Tα σουπερμόντελ

Εν αρχή  η φαντασμαγορική Olga Kurylenko, δυο χρόνια πριν την γνωρίσουμε και την καψουρευτούμε ως κορίτσι του Bond, στο Paris, Je T’ Aime. Ο ρόλος της –ως η πιο όμορφη βρικόλακας του Παρισίου που γοητεύει ένα Αμερικάνο τουρίστα- ήταν μικρός αλλά χαρακτηριστικός.

Στην ίδια κατηγορία ανήκει δικαιωματικά και η Milla Jovovich του Ultraviolet, μια γυναίκα που ποτέ δεν βαριόμαστε να βλέπουμε να πλακώνει στο ξύλο μεταλλαγμένους, βρικόλακες και οτιδήποτε άλλο τολμήσει να μπει στον διάβα της.

Αν και ο πραγματικός λόγος που το γυρίσαμε στα μοντέλα είναι για να έχουμε δικαιολογία να μιλήσουμε για την Angie Everhart ως Lilith στο Bordello of Blood. Μια κακή ταινία από τα μέσα των 90s που είχε εξαιρετική πλοκή με το πρώην εξώφυλλο του Sports Illustrated ως μαντάμ σε μπορντέλο όπου όλα τα κορίτσια ήταν βρικόλακες.

Τέλος, για να μην ξεχνιόμαστε, (πρώην) μοντέλο ήταν και η Χιλιανή Leonor Varela, οι δρόμοι μας με την οποία διασταυρώθηκαν για λίγο όταν έπαιξε την Nyssa στο Blade 2.

Oι madame του είδους

H σκηνή ανάμεσα στην Catherine Deneuve (ως βρικόλακα που έχει τον David Bowie στο πλευρό της και μερικούς ακόμη εραστές ‘καβάντζα’ σε φέρετρα στην σοφίτα της) και την νεαρή γιατρό Susan Sarandon, στο The Hunger του 1983, θεωρείται δικαίως ως μια από τις πιο ερωτικές –και ατμοσφαιρικές- σε όλη την ιστορία του είδους.

Κάτι που το καθιστά ακόμη περισσότερο ‘ντροπή’ ότι στην ίδια κατηγορία οφείλουμε να συμπεριλάβουμε και την Lauren Ηυtton ως κόμισσα Δρακουλίνα στο Los Angeles των 80s που αναζητά (στο Once Bitten) νεαρούς παρθένους για να τους πιει το αίμα τους. Ένας από τους οποίους είναι και ο Jim Carey στον πρώτο μεγάλο ρόλο της καριέρας του. 

Σχεδόν πανομοιότυπη δηλαδή πλοκή με το Countess Dracula του 1971. Αν και το τελευταίο προσπαθεί να είναι κανονική ταινία τρόμου και όχι κωμωδία, με την Ingrid Pitt να ανακαλύπτει ότι όσο περισσότερο αίμα νεαρών γυναικών πιει, τόσο πιο όμορφη γίνεται.

Ωραίες αλλά λίγες

Υπάρχουν δεκάδες ακόμη περιπτώσεις ωραίων γυναικών που πέρασαν για ένα φεγγάρι μπροστά από το οπτικό μας πεδίο ως βρικόλακες. Αλλά που, μετά από προσεκτική σκέψη, καταλήξαμε ότι δεν τους αξίζει παρά μια γρήγορη αναφορά. Όπως η  Parker Posey ως Danica Talos στο τρίτο Blade, η -μετέπειτα σύζυγος του Don Draper- Jessica Pare στο Suck, η Julie Benz του Dexter ως Darla στα Buffy the Vampire Slayer και Angel, η Stacy Haiduk στο Kindred: The Embraced, η Charlotte Ayanna (αυτή στο κλουβί) στο The Insatiable, η Anna Parillaud στο Innocent Blood και η Erica Cox στο ανεκδιήγητο Bitten.

H B’, αν θέλετε, εθνική, που έρχεται τις πιο πάνω ‘άλφα άλφα’ επιλογές. Αν και υπάρχουν και ορισμένες περιπτώσεις όπου υπάρχει αντικειμενική δυσκολία ως προς το που να τις ταξινομήσεις. Όπως συμβαίνει π.χ. με την Lucy Liu του  Rise: Blood Hunter. Μια γυναίκα που μας αρέσει σε μια ταινία που βαριόμαστε. Ή την Sheryl Lee του Twin Peaks στο Vampires του John Carpenter. Μια ηθοποιό που κάποτε μας άρεσε σε μια ταινία-ένοχη απόλαυση.

Βλέπεις άλλο B’ εθνική και άλλο καθαρόαιμα B’ movies που δεν φοβάσαι να βουτήξεις στην καλτιά τους χωρίς τύψεις. Όπως τα Vampyros Lesbos με την

Soledad Miranda (1971), το Lust for a Vampire με την Yutte Stensgaard (1971), Vamp με την Grace Jones (1986), το Embrace of the Vampire με την Alyssa Milano να διακορεύεται από βρικόλακες (1995) ή, πιο πρόσφατα, τον 3D Dracula του Dario Argento με την κόρη του Asia και την -φανταστική χωρίς τα ρούχα της- Ιταλοισπανίδα Miriam Giovanelli.