ΣΙΝΕΜΑ

Κινηματογραφικό Μουντιάλ 2018: Η φάση των 16

To Κινηματογραφικό Μουντιάλ του PopCode μπαίνει κι αυτό στο ζουμί της διοργάνωσης με τις νοκ άουτ μάχες της φάσης των 16. Ξέρει η Αργεντινή από πέναλτι;

Αυτό το καλοκαίρι στο PopCode διοργανώνουμε την απόλυτη κινηματογραφική fun διοργάνωση του καλοκαιριού, ώστε να συμπέσει απολύτως με το ποδοσφαιρικό Μουντιάλ: Ένα ταυτόχρονο παγκόσμιο κύπελλο σινεμά, με την ίδια ακριβώς δομή με το ποδοσφαιρικό. Φανταστείτε ένα συνδυασμό Μουντιάλ, Eurovision και ‘X Factor’ και καταλήγετε στην διοργάνωση που σκεφτήκαμε.

Η κεντρική ιδέα: Παίρνουμε το ποδοσφαιρικό Μουντιάλ που έχει μόλις ξεκινήσει, με τις ίδιες χώρες και τους ίδιους ομίλους και το ίδιο νοκ άουτ bracket, και για την κάθε χώρα διαλέγουμε μια ταινία-εκπρόσωπο από τα τελευταία 4 χρόνια, από τη μουντιαλική 4ετία.

Το πάνελ: Δημήτρης Δημητρακόπουλος (από το flix.gr), Κωστής Θεοδοσόπουλος (από το cinemagazine.gr και τις Νύχτες Πρεμιέρας), Μάρα Θεοδωροπούλου (από το popaganda.gr), και Θοδωρής Δημητρόπουλος (από το popcode.gr και το Έθνος).

Η διαδικασία: Στους νοκ άουτ γύρους, κάθε μέλος του #πάνελ ψηφίζει για νικητή στο κάθε ζευγάρι και η ταινία με τις πιο πολλές ψήφους προκρίνεται. Σε περίπτωση ισοπαλίας πάμε στα πέναλτι, όπου κάθε συντάκτης του PopCode/Oneman κρατά το ρόλο ενός ‘πέναλτι’.

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ 2018

Όμιλοι Α+Β
Όμιλοι Γ+Δ
Όμιλοι Ε+ΣΤ
Όμιλοι Ζ+Η

Σήμερα έχουμε τη φάση των 16, η οποία βάσει των διασταυρωμάτων και του επίσημου Μουντιάλ προκύπτει έτσι:

Ξεκινώντας από πάνω αριστερά, ψηφίζουμε και στα 8 νοκ άουτ ζευγάρια για να βγει η 8άδα.

ΡΩΣΙΑ – ΙΡΑΝ

Leviathan (A1)

Under the Shadow (B2)

Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ‘Under the Shadow’: Γιατί και το ‘Leviathan’ θα μπορούσε να έχει ακριβώς τον ίδιο τίτλο, οπότε θα πάω με το original.

Κωστής Θεοδοσόπουλος, ‘Leviathan’: Δεν του χαλάς χατίρι:

Μάρα Θεοδωροπούλου, ‘Leviathan’: Αν τα έφερνε έτσι η ζωή, θα προτιμούσα να υποφέρω στην Ρωσία ή στο Ιράν; 100% στην πρώτη.

Θοδωρής Δημητρόπουλος, ‘Leviathan’: Όταν είχε βγει στις αίθουσες είχα γράψει το επικολυρικά πομπώδες “Ποιο είναι το αντίθετο της κοσμογονίας; Γιατί ο Αντρέι Ζβυάγκιντσεφ μόλις το έκανε σινεμά.” και ομγ αυτό έλειπε να μη το ψηφίσω κιόλας.

Τελικό σκορ: 3-1

Προκρίνεται: ‘Leviathan’ (Ρωσία)

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ – ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ

Mad Max: Fury Road (Γ1)

Zama (Δ2)

Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ‘Mad Max: Fury Road’: Και ανεβάζω ταχύτητα σολάροντας με την ηλεκτρική κιθάρα – φλογοβόλο.

Κωστής Θεοδοσόπουλος, ‘Zama’: Κλείνει στόματα.

Μάρα Θεοδωροπούλου, ‘Mad Max: Fury Road’: ΛΟΛ καημενούλι Ζάμα. #youtried

Θοδωρής Δημητρόπουλος, ‘Zama’: Α ναι; Ισοφάριση 2-2 στο 85′. (Η #1 ταινία μου της χρονιάς ως τώρα.)

Τελικό σκορ: 2-2

Περνάμε στην διαδικασία των πέναλτι(!). Η διαδικασία: Σε ομαδικό μέιλ μπαίνουν 5 συντάκτες του PopCode/Oneman (καθένας ή καθεμία αντιπροσωπεύει ένα πέναλτι, λολ) και διαλέγουν νικητή.

1ο πέναλτι, Ηλίας Αναστασιάδης: Ο ΤΡΕΛΑΚΙΑΣ Ο ΜΑΞ (‘Mad Max: Fury Road’, 1-0)

2ο πέναλτι, Ναστάζια Καπέλλα: ‘Mad Max’. Το ‘Zama’ είναι η πιο βαρετή ταινία που έχω δει (‘Mad Max: Fury Road’, 2-0)

3o πέναλτι, Κωνσταντίνος Αμπατζής: ‘Mad Max: Fury Road’, επειδή είμαι τίμιος και είναι το μόνο που έχω δει από τα δύο. Επίσης, έχω παίξει Αργεντινή να κατακτήσει το Μουντιάλ και για κάποιο μεταφυσικό λόγο αισθάνομαι πως αν αποκλείστει από το κινηματογραφικό θα αυξηθούν οι πιθανότητές της στο ποδοσφαιρκό επειδή κανείς δεν μπορεί να τα έχει όλα. (‘Mad Max: Fury Road’, 3-0 κι επίσης σόρι Κωνσταντίνε, κι εγώ (Θοδωρής) με την Αργεντινή ήμουν, τι τα θες).

4ο και 5ο πέναλτι δεν χρειάζονται, το 3-0 δεν γυρνάει. Πάμε ξανά λοιπόν το τελικό σκορ!

Νέο τελικό σκορ: 2-2 (3-0 στα πέναλτι)

Προκρίνεται: ‘Mad Max: Fury Road’ (Αυστραλία)

(ed: Το ‘Zama’ ήρθε 2ο στον όμιλο στις ισοβαθμίες και αποκλείστηκε από το φαβορί στα πέναλτι, έξαλλος είμαι με αυτή τη σκληρή μοίρα, οριακά διοργανώνω του χρόνου και κινηματογραφικό Κόπα Αμέρικα αλλά μετά σκέφτομαι ότι λογικά θα το χάσει κι αυτό στα πέναλτι από τη Χιλή)

ΕΛΒΕΤΙΑ – ΝΟΤΙΟΣ ΚΟΡΕΑ

Le Meraviglie (E1)

Train to Busan (ΣΤ2)

Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ‘Train to Busan’: Γιατί με κάποιον τρόπο έπρεπε να εμφανιστεί στο ευρύ κοινό αυτή η αφίσα. Ναι, τι; (Artwork από Miki Edge)

Κωστής Θεοδοσόπουλος, ‘Train to Busan’: Γιατί την στιγμή που γράφεται το κείμενο η Ν. Κορέα κερνάει τους Γερμανούς 2 περιποιημένα τεμάχια και όλο το γραφείο πανηγυρίζει.

Μάρα Θεοδωροπούλου, ‘Train to Busan’: [νοτούλα] Snakes on a plane/zombies on a train/τα βλέπω τρώγοντας  πατάτες McCain [/νοτούλα]

Θοδωρής Δημητρόπουλος, ‘Le Meravigle’: Θα ψηφίσω για την τιμή των όπλων την αααα-λίτσε ρορβαααα-κεεερ παρόλο που πριν 2 μήνας πήρα το ACTUAL train to Busan.

Τελικό σκορ: 1-3

Προκρίνεται: ‘Train to Busan’ (Νότιος Κορέα)

ΑΓΓΛΙΑ-ΠΟΛΩΝΙΑ

American Honey (Ζ1)

Ida (Η2)

Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ‘American Honey’: Γιατί πλασάρεται με άνεση στις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας.

Κωστής Θεοδοσόπουλος, ‘American Honey’: Γιατί ήταν η καλύτερη ταινία του 2016 και δεν βγήκε καν στις ελληνικές αίθουσες.

Μάρα Θεοδωροπούλου, ‘American Honey’: Είναι πολύ εύκολο να φορέσεις μια μπλούζα που γράφει “ANDREA ARNOLD”, αλλά στα δύσκολα θα ψήφιζες τη λιγότερο πετυχημένη ταινία της έναντι σε ένα Αξιοσέβαστο Ασπρόμαυρο Πολωνικό Αριστούργημα; Τολμάμε.

Θοδωρής Δημητρόπουλος, ‘American Honey’: Ερμπφ… καλή χρονιά το ’16, όχι αηδίες.

American honey

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη tyler (@dark_tyler) στις

Τελικό σκορ: 4-0

Προκρίνεται: ‘American Honey’ (Αγγλία)

(ed: #ItsComingHome)

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ – ΣΑΟΥΔΙΚΗ ΑΡΑΒΙΑ

Arabian Nights (Β1)

Barakah Meets Barakah (Α2)

Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ‘Arabian Nights’: Ανάμεσα στα δύο, προτιμώ ξεκάθαρα το τραγούδι «Arabian Nights» από τον Αλαντίν. #Ωστόσο, η αμέσως επόμενη επιλογή είναι το έπος του Miguel Gomes.

Κωστής Θεοδοσόπουλος, ‘Arabian Nights’: Γιατί στους τυφλούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος

Μάρα Θεοδωροπούλου, ‘Arabian Nights’: Λίγο asshole move να κόψεις μια ταινία που κρατάει 400 λεπτά.

Θοδωρής Δημητρόπουλος, ‘Arabian Nights’: Ήμουν κι εγώ στο μπαρ της κυρίας Τομόγιο που έλεγε ο συνπανελίστας Δημήτρης στη διάρκεια του πρώτου γύρου.

Τελικό σκορ: 4-0

Προκρίνεται: ‘Arabian Nights’ (Πορτογαλία)

(ed: Fun fact, αυτό το αφιέρωμα σηματοδοτεί τις περισσότερες αναφορές για το ‘Barakah Meets Barakah’ στην ιστορία του ίντερνετ και πιστεύω ότι οφείλω να κάνω ένα spin-off αφιέρωμα σε αυτό πριν τη λήξη της διοργάνωσης.)

ΙΣΛΑΝΔΙΑ – ΓΑΛΛΙΑ

Rams (Δ1)

Personal Shopper (Γ2)

Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ‘Personal Shopper’: Σκληρό, σκληρό, σκληρό. Η λογική μου λέει ‘Rams’ αλλά η καρδιά μου ‘Personal Shopper’, και πάω πάντα με ό,τι λέει η καρδιά μου (όσοι με γνωρίζουν και το διαβάζουν αυτό, χτυπιούνται στα πατώματα).

Κωστής Θεοδοσόπουλος, ‘Rams’: Μόνο και μόνο για την ξινή μούρη που έφτιαξε η Kristen Stewart στην έναρξη του φετινού φεστιβάλ Καννών όταν ανέβηκε στην σκηνή ο Martin Scorsese.

Μάρα Θεοδωροπούλου, ‘Rams’: Πρώτη αφορά αφήνω μια απόφαση να επηρεαστεί από το τι ζώδιο είμαι αλλά ως Κριός δεν μπορώ να μην στηρίξω το είδος μου…; (Αυτό είναι τα ζώδια; Είδη;)

Θοδωρής Δημητρόπουλος, ‘Rams’: Ακόμα θυμάμαι το φινάλε αυτής της ταινίας καμιά όπως αράζω. Μόνο σεβασμός για την θρύλο Kristen Stewart, αλλά ‘Rams’ μόνο αγάπη.

Τελικό σκορ: 3-1

Προκρίνεται: ‘Rams’ (Ισλανδία)

ΣΟΥΗΔΙΑ – ΒΡΑΖΙΛΙΑ

Force Majeure (ΣΤ1)

Aquarius (E2)

Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ‘Force Majeure’: Τρελαίνομαι που αυτό το ζευγάρι προτείνει ουσιαστικά μια ταινία ανδρισμού σε κρίση απέναντι σε μία ιστορία ουσιαστικής γυναικείας χειραφέτησης. Κάτι έγινε εδώ πολύ πολύ σωστά. Το ‘Force Majeure’ κερδίζει στα σημεία αλλά ελπίζω σε περισσότερες ταινίες όπως το ‘Aquarius’.

Κωστής Θεοδοσόπουλος, ‘Force Majeure’: Γιατί θέλω να πάει τελικό.

Μάρα Θεοδωροπούλου, ‘Force Majeure’: Στο πέτρα-ψαλίδι-τερμίτες-χιονοστιβάδα, νικάει η χιονοστιβάδα.

Θοδωρής Δημητρόπουλος, ‘Force Majeure’: Ruben Ostlund, φίλος του σάιτ.

Τελικό σκορ: 4-0

Προκρίνεται: ‘Force Majeure’ (Σουηδία)

ΚΟΛΟΜΒΙΑ – ΒΕΛΓΙΟ

Embrace of the Serpent (Η1)

Two Days, One Night (Ζ2)

Δημήτρης Δημητρακόπουλος, ‘Embrace of the Serpent’: Χωρίς καμία τύψη, ψηφίζω Κολομβία γιατί το ‘Embrace of the Serpent’ είναι στην ουσία του το κινηματογραφικό παιδί των ‘Tabu’ του Miguel Gomes και ‘The Fountain’ του Arronofsky και αυτός ο συνδυασμός επιβάλλεται να βγει νικητής.

Κωστής Θεοδοσόπουλος, ‘Embrace of the Serpent’: Γιατί έχουμε 2018.

Μάρα Θεοδωροπούλου, ‘Embrace of the Serpent’: Η μία είναι άνεργη αλλά με την εμφάνιση της Marion Cotillard, ο άλλος είναι ο τελευταίος σαμάνος της φυλής του στον Αμαζόνιο. Guess who will be fine.

Θοδωρής Δημητρόπουλος, ‘Embrace of the Serpent’: Και που έβαλα τους Dardenne τι κατάλαβα, καλύτερα να είχα βάλει το ‘Xenia’.

Τελικό σκορ: 4-0

Προκρίνεται: ‘Embrace of the Serpent’ (Κολομβία)

***

NEXT UP:

Η φάση των 16 είδε Γαλλία, Βραζιλία και Αργεντινή να γυρίζουν σπίτια τους, μια ταινία με Όσκαρ να χάνει με 4-0 και το μεγαλύτερο φαβορί να προκρίνεται με τα χίλια ζόρια στην πρώτη έβερ διαδικασία των πέναλτι. Χαμός. Όπως βλέπουμε από το bracket που συνεχίζει να γεμίζει, ακόμα και στο κινηματογραφικό Μουντιάλ η δεξιά πλευρά είναι άδεια. Τι σκαρώσανε οι κατεργάρηδες της FIFA ε.

Τα ζευγάρια των προημιτελικών που έχουν προκύψει:

  • Leviathan – Mad Max: Fury Road
  • Train to Busan – American Honey
  • Arabian Nights – Rams
  • Force Majeure – Embrace of the Serpent

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΝΤΙΑΛ 2018

Όμιλοι Α+Β
Όμιλοι Γ+Δ
Όμιλοι Ε+ΣΤ
Όμιλοι Ζ+Η