ΑΝΤ1
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Οι 10 καλύτερες δραματικές ερμηνείες που είδαμε στην ελληνική τηλεόραση

Σε μια εποχή που θεωρούμε αυτόματα ότι μια δραματική σειρά είναι σαπουνόπερα, θυμόμαστε μερικές από τις καλύτερες ερμηνείες στην ελληνική τηλεόραση.

Ο χώρος των δραματικών σειρών είναι, σε αντίθεση ίσως με τις κωμωδίες,ενας χώρος που ίσως και να πλήττεται. Ιδίως σε μια ελληνική τηλεόραση που έχει χωριστεί σε reality shows και οικογενειακές κωμωδίες. Αξίζει όμως να θυμηθούμε και κάποιες από τις καλές στιγμές των ελληνικών δραματικών σειρών που αξίζει ακόμα να υπάρχουν στην τηλεόραση του 2020, χωρίς απαραίτητα η άμεση κατάληξή τους να είναι σαπουνοπερέ. Η αυτοκτονία του Θωμά Κυπραίου έβαλε το τέλος (;) σε μια εξαιρετική ερμηνεία εκ μέρους του Γιάννη Στάνκολογου σε έναν ομολογουμένως πολύ περίεργο ρόλο. Με αφορμή αυτή, επιλέξαμε να κάνουμε μια λίστα με 10 εξαιρετικές ερμηνείες σε ελληνικές δραματικές σειρές.

Μάκης Παπαδημητρίου ~ Ζαν Κλωντ (‘Μαύρα Μεσάνυχτα’)

Η πρώτη από τις δύο ερμηνείες από μια από τις καλύτερες σειρές που έχουμε δει στην ελληνική τηλεόραση. Ο Μάκης Παπαδημητρίου ίσως και να είναι ο καλύτερος ηθοποιός της γενιάς του. Σίγουρα πάντως είναι ανάμεσα στους καλύτερους. Σε αυτή την εκδοχή του ψευδού μπράβου, που είναι ο χαρακτήρας που υποδύεται, είναι σαν να απεικονίζονται όλα τα στοιχεία που κάνουν εξαιρετική αυτή τη σειρά.

Στέλιος Μάινος ~ Θράσος (‘Μαύρα Μεσάνυχτα’)

Η δεύτερη ερμηνεία από τα ‘Μαύρα Μεσάνυχτα’ και η πρώτη από τις δύο του Στέλιου Μάινα σε αυτή τη λίστα. Ο ρόλος του Θράσου, ιδιοκτήτη-κληρονόμου ενός νυχτερινού κέντρου, ωρίμασε μέσα από την κλασικά στιβαρή ερμηνεία του Στέλιου Μάινα. Χωρίς υπερβολές και περιττές συναισθηματικές εξάρσεις, ο Μάινας είναι μετρημένος και υποβλητικός σε μια αλά ‘Breaking Bad’ μεταστροφή του εαυτού του. Τώρα που το σκέφτηκα. Αν έπρεπε να διαλέξετε έναν Έλληνα ηθοποιό για τον ρόλο του Walter White, εσείς ποιον θα διαλέγατε;

Μαρία Ναυπλιώτου ~ Γλαύκη (‘Η Αίθουσα Του Θρόνου’)

Είναι σπάνιες οι περιπτώσεις των ηθοποιών που τα καταφέρουν πολύ καλά σε τηλεόραση και θέατρο. Η Μαρία Ναυπλιώτου έγινε γνωστή κυρίως μέσω του εμβληματικού της ρόλου στην ‘Αίθουσα του Θρόνου’. Ο ρόλος μιας τρομαγμένης αλλά δυναμικής νεαρής γυναίκας που προσπαθεί να επιβιώσει στον νέο κόσμο που ανοίγεται μπροστά της αποδίδεται εξαιρετικά. Το πιο εντυπωσιακό είναι το πώς αλλάζει το κέντρο της ερμηνευτικής επιλογής. Στην πορεία των επεισοδίων, η Μαρία Ναυπλιώτου γίνεται από μια αμήχανη νεαρή γυναίκα σε μια δυνατή γυναίκα που ελέγχει κάθε σπιθαμή του χώρου γύρω της. Σαν η Ναυπλιώτου να βιώνει αυτή τη μεταστροφή.

Άρης Λεμπεσόπουλος ~ Λουκάς (‘Η Αίθουσα Του Θρόνου’)

Ίσως το κέντρο βάρους να ήταν σε αυτή την περίπτωση η ερμηνεία της Μαρίας Ναυπλιώτου. Ο Λεμπεσόπουλος είναι σταθερά εξαιρετικός σε κάθε θεατρική δουλειά του. Τα πάει εξαιρετικά και στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Λουκά στην ‘Αίθουσα Του Θρόνου’. Από τις πιο εμβληματικές ερμηνείες της ελληνικής τηλεόρασης.

Στέλιος Μάινας ~ Γιώργης (‘Το Νησί’)

Ο ρόλος του Γιώργη στο ‘Νησί’ ήταν ένας από εκείνους τους ρόλους του οποίους μπορεί να απογειώσει ή να καταβαραθρώσει η ερμηνεία ενός ηθοποιού. Ο Μάινας έκανε το πρώτο. Με έναν εντυπωσιακό τρόπο κατάφερε να αποδώσει μια μελαγχολική πλευρά ενός ρόλου χωρίς και πάλι να καταφύγει σε εύκολες ερμηνευτικές υπερβολές.

Δέσποινα Μπεμπεδέλη ~ Αθηνά (‘Περί Ανέμων Και Υδάτων’)

Εδώ θα μπορούσαμε να μιλήσουμε και για την εκπληκτική ερμηνεία του Θανάση Βέγγου. Ξεχωρίζουμε όμως τη σταθερά εξαιρετική Δέσποινα Μπεμπεδέλη. Αυστηρή ερμηνεία ενός ανθρώπου που φαίνεται ότι έχει μελετήσει κάθε κίνηση και κάθε βλέμμα πριν το αποδώσει στην οθόνη. Αυτή η τελειομανία πραγματικά λείπει.

Γιάννης Στάνκογλου ~ Κυπραίος (‘Άγριες Μέλισσες’)

Τα έχουμε πει και αλλού για τον Γιάννη Στάνκογλου. Ένας ρόλος που φαινόταν στην αρχή απλώς ως ένα plot device, τελικά άφησε το στίγμα του. Ο αμήχανος Στάνκογλου που στην αρχή έμοιαζε να περιφέρεται χωρίς να ξέρει τι κάνει, στα τελευταία επεισόδια έκανε μια εκπληκτική ρελάνς, νοηματοδοτώντας αυτό που πριν έμοιαζε αδιάφορο. Σταθερά εξαιρετικός ηθοποιός. Ιδίως σε τέτοιους ρόλους.

Έλλη Τρίγγου ~ Ασημίνα (‘Άγριες Μέλισσες’)

Επίσης έχουμε μιλήσει για την Έλλη Τρίγγου. Ως προς τις ‘Άγριες Μέλισσες’ αποδίδει εξαιρετικά τις διάφορες εναλλαγές διαθέσεων και συμπεριφορών που έχουν γραφτεί για τον ρόλο της. Στοιχεία που λογικό θα ήταν ότι θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μια ανοικείωση μεταξύ ηθοποιού και χαρακτήρα που υποδύεται. Εδώ δεν υπάρχουν μανιέρες. Σύγχρονη ερμηνεία χαμηλής έντασης που κερδίζει στο νήμα την επίσης εξαιρετική Μαρία Κίτσου ίσως μόνο λόγω των υψηλότερων απαιτήσεων του ρόλου.

Δημήτρης Καταλειφός ~ Αναστάσιος (‘Το Δέκα’)

Ο Δημήτρης Καταλειφός είναι ένας από τους ελάχιστους σύγχρονους ηθοποιούς που μπορεί να τα πάει τόσο σε μακροσκελείς μονολόγους. Χωρίς να κουράσει ή να ξενίσει το τηλεοπτικό κοινό που σίγουρα είναι ξεσυνηθισμένο σε κάτι τέτοιο. Χάρη στην επιβλητική φωνή του και στην εκφραστικότητά του, ο Δημήτρης Καταλειφός τα πάει φανταστικά στην τηλεοπτική εκδοχή του τελευταίου και ενός από τα καλύτερα και ταυτόχρονα πιο μελαγχολικά έργα του Καραγάτση.

Βαλέρια Χριστοδουλίδου ~ Έλλη (‘Να Με Προσέχεις’)

Η Βαλέρια Χριστοδουλίδου είναι στον ρόλο ενός πλήρως ενοχικού ανθρώπου που μπλέκει σε ένα ερωτικό τρίγωνο. Ρόλος υψηλών απαιτήσεων που καταφέρνει να αποδώσει τέλεια τον τρόπο που η συμμετοχή σε αυτό το κομμάτι του τριγώνου μπορεί να είναι καταστροφική και για τον άνθρωπου που ουσιαστικά είναι εκείνος που το δημιούργησε.