
Οι πίκλες είναι η γεύση του καλοκαιριού
Από τη μόδα έως τη μουσική, οι πίκλες αποκτούν δική τους θέση στο ποπ σύμπαν.
- 7 ΑΥΓ 2025
Θυμάσαι όταν ήσουν μικρός που προκειμένου να φας το cheeseburger έκανες σχεδόν χειρουργείο για να αφαιρέσεις τα μικρά ξινά αγγουράκια; Ή όταν το ψυγείο έμενε άδειο και στο βάθος φαινόταν ένα βάζο σχεδόν στοιχειωμένο; Ε, λοιπόν, αν έτρεφες κάποια απέχθεια παλιότερα για τις πίκλες, εύχομαι να την έχεις ξεπεράσει έως τώρα. Γιατί αν υπάρχει ένα υλικό που μπορεί να συνοψίσει τη γευστική τάση του καλοκαιριού, είναι αυτό. Όξινες και τραγανές, οι πίκλες δεν ξεμένουν πια στο σκοτάδι του ψυγείου αλλά διεκδικούν τη θέση τους στο κέντρο του πιάτου ή ακόμη και στο ποτήρι.
Οι πίκλες έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ποπ κουλτούρα μέσα από τηλεοπτικές στιγμές – βλέπε το The Pickle Challenge στο Τhe Tonight Show Starring Jimmy Fallon – και κινηματογραφικές σκηνές. Αυτές οι στιγμές αποδεικνύουν την ευελιξία αυτού του αγαπημένου σνακ και τη διαχρονική του γοητεία.
Τον περασμένο Οκτώβριο ωστόσο, η Dua Lipa έδωσε μια εντελώς νέα διάσταση στο πώς απολαμβάνει τις πίκλες της, δημοσιεύοντας ένα από τα πιο δημοφιλή TikTok της μέχρι σήμερα. Σε αυτό εμφανιζόταν να γεμίζει το αναψυκτικό της με πίκλες και jalapeños και να απογεμίζει το ποτήρι με το ζουμί τους. Η νέα εμμονή όμως δεν σταμάτησε εκεί.
Μέσα στο καλοκαίρι, η τούρτα γενεθλίων της Selena Gomez ήταν διακοσμημένη αποκλειστικά με πίκλες. Αν λοιπόν μπορούν να γίνουν θέμα τούρτας, τότε πραγματικά δεν υπάρχουν όρια. Από τη μόδα έως τη μουσική, οι πίκλες αποκτούν δική τους θέση στο ποπ σύμπαν. Σε ράφια σούπερ μάρκετ εμφανίζονται νέα προϊόντα με αμιγώς pickle χαρακτήρα: παγωτά, energy drinks, ακόμη και μπύρες με γεύση άλμης αγγουριού.
Τι είναι όμως οι πίκλες; Τις περισσότερες φορές αναφερόμαστε στα μικρά αγγούρια που διατίθενται σε βάζα και βρίσκουμε συνήθως ως συνοδευτικά μέσα στα burger γνωστών fast food. Φυσικά, υπάρχουν και πολλά άλλα λαχανικά που μπορούν να πικλαριστούν.
Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι για να γίνει αυτό: να τα αποθηκεύσεις σε ξύδι ή να ζυμωθούν σε άλμη. «Στα τουρσιά με ξύδι, προσθέτουμε οξύ στα λαχανικά για να τα συντηρήσουμε, ενώ στα ζυμωμένα τουρσιά, το οξύ παράγεται φυσικά από τα λαχανικά», λέει στο BBC ο Nick Vadasz, γνωστός και ως Picklesman, ο οποίος ξεκίνησε την επιχείρησή του το 2011.
Ένας εύκολος τρόπος για να τα ξεχωρίσεις είναι ότι τα λαχανικά που έχουν μαριναριστεί σε ξύδι θα βρίσκονται στα ράφια σε θερμοκρασία δωματίου, ενώ αυτά που έχουν υποστεί φυσική ζύμωση βρίσκονται στα ψυγεία.
Οι τροφές που έχουν υποστεί ζύμωση γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς για διαφορετικούς λόγους. Πρώτον, οι άνθρωποι αναζητούν τρόπους για να αποτρέψουν τη σπατάλη τροφίμων. Η παρασκευή πίκλας είναι ένας τρόπος συντήρησης των λαχανικών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα χωρίς να χαλάσουν. Δεύτερον, είμαστε πιο τολμηροί όσον αφορά σε νέες γεύσεις και τα ασιατικά φαγητά έχουν γίνει πολύ δημοφιλή.
Τρόφιμα όπως το κίμτσι έχουν κατακτήσει όλο τον κόσμο. Εκτός όμως από το γευστικό τους προφίλ και την εμπειρία της ανακάλυψις, φαίνεται ότι το καταναλωτικό κοινό ενδιαφέρεται να κάνει πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές. Σύμφωνα, λοιπόν με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο EMBO Molecular Medicine, τα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση μπορoούν να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του άγχους και της κατάθλιψης.
Ο παραδοσιακός τρόπος παρασκευής της πίκλας δείχνει και την τεράστια πολιτιστική της αξία. Αγγουράκια, καρότα, κρεμμύδια, λάχανα – όλα μπορούν να μεταμορφωθούν μέσα από λίγη άλμη, ξύδι και φαντασία. Οι συνταγές διατηρούνται ζωντανές εδώ και αιώνες, και προσφέρουν όχι μόνο γεύση, αλλά και έναν τρόπο διατήρησης της σοδειάς. Στην Ευρώπη, στην Ασία, στις ΗΠΑ – παντού υπάρχουν παραλλαγές, τεχνικές και μυστικά που περνούν από γενιά σε γενιά.
Αυτό όμως που κάνει το 2025 ξεχωριστό είναι η εντελώς νέα, σχεδόν εκκεντρική προσέγγιση στο τι σημαίνει η πίκλα. Πλέον δεν περιοριζόμαστε στα βάζα. Pickle-flavored λεμονάδες, πατατάκια με άνηθο και οξύτητα, ακόμα και πικλαρισμένα noodles κάνουν την εμφάνισή τους στα ράφια και στα social media.
Μόνο στο TikTok, το hashtag #pickle μετράει πάνω από 3,7 δισεκατομμύρια προβολές. Σε σύγκριση με πέρυσι, οι συζητήσεις για το pickle flavor έχουν αυξηθεί κατά 239%, ενώ εταιρείες λανσάρουν προϊόντα βασισμένα σχεδόν αποκλειστικά σε αυτό το ιδιαίτερο προφίλ γεύσης. Κάπως έτσι φαίνεται ότι η Gen Z ανακηρύσσεται σε pickle generation.
Ακολουθήστε το OneMan στο Google News και μάθετε τις σημαντικότερες ειδήσεις.