Shutterstock
SOCIAL MEDIA

Super Follow, το μεγάλο στοίχημα του Twitter με τον ίδιο του τον εαυτό

Το αποκλειστικό περιεχόμενο και οι συνδρομές θα δελεάσουν τους influencers. Ή τουλάχιστον έτσι πιστεύει ο τεχνολογικός κολοσσός.

Όταν ξέσπασε η Αραβική Άνοιξη το 2010, όλοι πίστεψαν ότι ο κόσμος μας αλλάζει προς το καλύτερο. Τελικά, μερικά χρόνια μετά, δυστυχώς θα πρέπει να εξετάσουμε ξανά τι ακριβώς συνέβη. Τότε το βασικό όπλο των διαδηλωτών δεν ήταν οι πέτρες και τα ξύλα αλλά ένα ανερχόμενο κοινωνικό δίκτυο: Το Twitter άλλαζε όλα τα δεδομένα, δημιουργώντας μία πρωτόγνωρη ελευθερία για τους καταπιεσμένους νέους της Μέσης Ανατολής. Λίγο καιρό μετά όμως, έμοιαζε να έχει χάσει την αιχμή του.

Το Twitter αρνιόταν επί χρόνια πεισματικά να αλλάξει. Είναι πολύ χαρακτηρισιτκό το γεγονός ότι μέχρι το 2011 απαγόρευε την ανάρτηση βίντεο και φωτογραφιών. Αν έμενε σε εκείνη την απόφασή, λογικά θα είχε εξαφανιστεί – μιας και σήμερα πια το 50% του περιεχομένου που παράγει οφείλεται στην εικόνα.  Ο εκσυγχρονισμός, λοιπόν, ήταν απαραίτητος αν ήθελε να παραμείνει ανταγωνιστικό. Γι’ αυτό και η νέα λειτουργία που προωθεί μοιάζει κομμένη και ραμμένη για σκληρό ανταγωνισμό: Το Super Follow είναι το νέο μεγάλο του στοίχημα.

«Είμαστε ακόμα πολύ μακριά από το να εκπληρώσουμε το σύνολο των δυνατοτήτων μας, παρ’ όλη την αξία αλλά και την επιρροή που έχουμε στον κόσμο» δήλωσε ο Kayvon Beykpour, Head of Consumer Product του Twitter, στους New York Times, δίνοντας τον τόνο που επικρατεί αυτές τις μέρες στον τεχνολογικό κολοσσό με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Ανταγωνισμός και δύσκολες αλήθειες

Τα τελευταία χρόνια το Twitter δείχνει έτοιμο να αντεπιτεθεί. Όλα ξεκίνησαν με την ιστορική απόφαση του 2017, όταν οι χαρακτήρες που μπορούν να γράψουν σε ένα tweet οι χρήστες διπλασιάστηκαν. Αυτό ήταν μόνο η αρχή. Ο δρόμος, όμως, όπως αποδεικνύει και το γράφημα από το 2018 είναι ακόμα πολύ μακρύς.

Σήμερα, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, το Twitter βρίσκεται πίσω ακόμα και από το Snapchat. Μάλιστα, υπάρχουν πολλά νέα apps εκεί έξω που δείχνουν έτοιμα να αρπάξουν την όποια ευκαιρία τους παρουσιαστεί. Το Clubhouse, μέσα σε ελάχιστο χρόνο, έχει ήδη 10 εκ. χρήστες επί αμερικανικού εδάφους.

Γιατί όμως δυσκολεύεται τόσο πολύ το δημιούργημα του Jack Dorsey να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό; Ιδιαίτερα, μάλιστα, όταν αποδεικνύεται τόσο επιδραστικό -όπως στην τελευταία εκλογική αναμέτρηση των ΗΠΑ- κάθε φορά που τα πράγματα είναι κρίσιμα;

«Γιατί να μην ξεκινήσουμε με την ερώτηση γιατί το κοινό δε μας εμπιστεύεται;» αναρωτήθηκε πολύ χαρακτηριστικά ο CEO της εταιρείας, στην τελευταία virtual παρουσίαση που πραγματοποίησε ο τεχνολογικός κολοσσός. Μάλιστα, ο Dorsey έγινε πολύ πιο συγκεκριμένος και δεικτικός στη συνέχεια: «Στο τέλος μένουν τρεις ενοχλητικές παραδοχές: είμαστε πολύ αργοί, δεν είμαστε καινοτόμοι, και ο κόσμος δε μας εμπιστεύεται».

Τι αλλάζει το Super Follow στο Twitter

Σκληρά λόγια που κρύβουν, όμως, μάλλον σούπερ φιλοδοξίες. Άλλωστε το βασικό νέο εργαλείο που θα παρέχει στους χρήστες του το Twitter δεν έχει να κάνει τόσο με την εμπιστοσύνη όσο με τα χρήματα. Το Super Follow θα δίνει τη δυνατότητα σε κάποιους λογαριασμούς να έχουν συνδρομή για exclusive content. Κάτι, δηλαδή, που έχουν συνηθίσει οι influencers από άλλες πλατφόρμες – με πρώτη και καλύτερη το OnlyFans, το οποίο αλλάζει το μέλλον του ερωτικού περιεχομένου.

Τι ακριβώς θα συμβαίνει με τους λογαριασμούς που θα έχουν την πολυπόθητη Super Follow ένδειξη; Οι υπόλοιποι χρήστες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικό content (όπως για παράδειγμα newsletters) αρκεί βέβαια να πληρώνουν τη συνδρομή. Άλλωστε, οι ανακοινώσεις της περασμένης Πέμπτης για το Twitter είχαν μία πολύ συγκεκριμένη κεντρική ιδέα: περισσότερα χρήματα τόσο για εκείνο όσο και για όσους το χρησιμοποιούν επαγγελματικά.

Γιατί να έχει ανάγκη κάποιος το Patreon, έτσι ώστε οι πιστοί ακόλουθοι να πληρώνουν τη δουλειά του; Τώρα, το Twitter κάνει το κάνει πιο εύκολο, αφού μεταμορφώνεται σε δύο πλατφόρμες μέσα σε μία. Μάλιστα, το μεγάλο στοίχημα φαίνεται ότι είναι άλλο: Θα μπορέσει άραγε να μπει σφήνα στη διαφημιστική παντοκρατορία των Facebook και Google;

Τα social media αλλάζουν συνεχώς και το δημιούργημα του Jac Dorsey καλείται να ακολουθήσει. Μπορεί να ήταν το πρώτο που πήρε θέση ενάντια στις επικίνδυνες πρακτικές του Donald Trump, αυτό όμως δεν είναι αρκετό από μόνο του. Επόμενος στόχος μετά το Super Follow; Τα 7,5 δισ. δολάρια σε τζίρου το 2023. Πάνω από τα διπλά, δηλαδή, από όσα έβγαλε το 2020.