Nikos Libertas / SOOC
URBAN

Πόσο αυξήθηκαν οι έλεγχοι εισιτηρίων στα ΜΜΜ μέσα στο 2023

Βρίσκεται σε εξέλιξη το σχέδιο ανασυγκρότησης για το σώμα ελεγκτών κομίστρου της ΣΤΑΣΥ και τα αποτελέσματα  αποτυπώνονται στα νούμερα που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Μέσα στην ίδια χρονιά, τριπλασιάστηκαν οι ελεγκτές που πιάνουν πόστο κυρίως μπροστά από τα μηχανήματα επικύρωσης του μετρό για να προλάβουν όσους συνηθίζουν να εισέρχονται λαθραία, και οι αριθμοί των επικυρωμένων εισιτηρίων έδειξαν αύξηση πάνω από 11% – δύο όχι τυχαία μεταξύ τους γεγονότα, όπως θα επιβεβαιώσουν όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα ΜΜΜ για τις μετακινήσεις τους.

Ειδικά από το καλοκαίρι και έπειτα, πολυάριθμες ομάδες ελεγκτών απέκτησαν σχεδόν σταθερή παρουσία σε σταθμούς μετεπιβίβασης (π.χ. Σύνταγμα, Ομόνοια και Μοναστηράκι), όπως και σταθμούς με αυξημένη κίνηση κατά τις ώρες αιχμής, όπως η στάση του μετρό Συγγρού Φιξ.

Συγκεκριμένα, όπως έχει ανακοινωθεί από το αρμόδιο Υπουργείο και τη ΣΤΑΣΥ, την εταιρεία που λειτουργεί το μετρό και το τραμ, από το 2023 βρίσκεται σε εξέλιξη η υλοποίηση ενός συνολικού σχεδίου ανασυγκρότησης σώματος ελεγκτών κομίστρου. Αυτό περιλαμβάνει Α. Περισσότερο προσωπικό με προσλήψεις (από τους 45 εργαζόμενους με ρόλο ελεγκτή το 2022 κλείσαμε το έτος με 122 εργαζόμενους για αυτόν τον σκοπό) και Β. Ευρύτερες αρμοδιότητες αυτού του σώματος, με σκοπό την παροχή πληροφοριών και την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα απ’ τον έλεγχο εισιτηρίων. Γι΄ αυτό τον λόγο, στις ομάδες που στελεχώθηκαν με τις νέες προσλήψεις, προηγήθηκε εκπαίδευση πριν αναλάβουν δράση.

Το αποτέλεσμα εγγράφεται στα νούμερα που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τη ΣΤΑΣΥ:

Το 2022, οι έλεγχοι εισιτηρίων ανέρχονταν στον αριθμό των 1.348.003, με 52.188 βεβαιωμένες παραβάσεις, ενώ το 2023 έγιναν 3.676.391 έλεγχοι, με 81.451 βεβαιωμένες παραβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι καταγράφηκε ποσοστιαία μεταβολή της τάξης του +173% μέσα σε ένα χρόνο, ενώ θα ήταν ανούσιο να παραθέσουμε τους αριθμούς των αμέσως προηγούμενων χρόνων, δεδομένων των αλλαγών στις μετακινήσεις και τις αναγκαιότητες που είχε επιφέρει η πανδημία. Πάντως, το 2019 είχαν καταγραφεί 2.215.665 έλεγχοι με 63.037 βεβαιωμένες παραβάσεις, δηλαδή περίπου 30% λιγότεροι απ’ ότι πέρσι.

Πρόθεση του Υπουργείου, όπως έχει δηλώσει ο Νίκος Ταχιάος, είναι να προχωρήσει ακόμη πιο αποφασιστικά με την πάταξη της λαθρεπιβίβασης. Ειδικότερα, μέσα στη νέα χρονιά πρόκειται να ενισχυθεί περαιτέρω το προσωπικό των ελεγκτών κομίστρου, ενώ εξετάζονται νέες ρυθμίσεις για τον τρόπο λειτουργίας στις μπάρες του μετρό. Η προσπάθεια για τη γενικότερη αύξηση των εισιτηρίων φαίνεται να αποδίδει, όχι όμως στην ίδια αναλογία με την αύξηση στους ελεγκτές: όπως δείχνουν τα στοιχεία που έφερε στη δημοσιότητα το Athens Transport, ο ημερήσιος μέσος όρος των επικυρώσεων το 2023 αυξήθηκε (κατά προσέγγιση) κατά +11,6% σε σχέση με το 2022.

Να δούμε πότε θα καταβληθεί ανάλογη μέριμνα και για την ενίσχυση του τροχαίου υλικού.